22 кастрычніка, чацвер

Вы тут

Сямейны iнклюзiў-тэатр «i» паставiў свой першы вiдэаспектакль i выклаў у сецiве


«Ронi — дачка разбойнiка» паводле аповесцi Астрыд Лiндгрэн — самая свежая i адна з самых маштабных пастановак тэатра. У спектаклi задзейнiчаны 70 чалавек, у тым лiку 40 акцёраў, дарослых i юных, сярод якiх дзецi з аўтызмам.


Да спектакля тэатр падступаўся яшчэ летась — першыя рэпетыцыi пачалi ўвосень 2019-га. Вынiк меркавалi прадставiць гледачам сёлета ў маi, аднак пандэмiя каранавiруса i ўскладненне эпiдсiтуацыi ўнеслi свае карэктывы: жывыя рэпетыцыi давялося адмянiць, а завочныя, якiя рэжысёры Iгар Сiдорчык i Сяргей Iсакаў спрабавалi ладзiць праз анлайн-платформы, не атрымлiвалiся, бо дзецi бянтэжылiся ў адзiночку, не адчуваючы партнёраў па сцэне.

Але творчая суполка не здалася i вырашыла... зняць спектакль на вiдэа. Замест дзвюхгадзiннай пастаноўкi выйшаў удвая карацейшы па часе фiльм. «Нашаму рэжысёру давялося перакройваць сюжэт п'есы i рабiць з яго сцэнарый пад тэлеверсiю, потым доўга шукалi пляцоўку, на якой адбудуцца здымкi, — расказвае мастацкi кiраўнiк сямейнага iнклюзiў-тэатра «i» Iрына Кiсялёва. — Дзякуй падтрымцы кампанii А1 i найбуйнейшай у Беларусi прыватнай кiнастудыi MovieProductionCompany, без якiх ажыццявiць задуманае проста не ўдалося б. I, канешне, я вельмi ганаруся нашымi юнымi акцёрамi — нягледзячы на тое, што яны сабралiся пасля доўгага перапынку i фактычна наноў вучылi свае ролi, вучылiся трымацца ў кадры, яны справiлiся з пастаўленымi задачамi не горш за прафесiяналаў».

Пераканацца, цi так гэта насамрэч, можа кожны ахвотны — спектакль «Ронi — дачка разбойнiка» размешчаны на YouTube-канале тэатра. Галоўныя ролi ў iм выканалi юныя акцёры — Оля Малатоўнiк i Глеб Курэйчык (сын вядомага беларускага сцэнарыста), а дапамагалi вучням педагогi — прафесiйныя акцёры Генадзь Фамiн, Дзiяна Флеер i Дзянiс Дадзiшкiлiянi.

Нагадаем, створаны ў 2016 годзе на базе тэатральнай студыi Iрыны Пушкаровай сямейны iнклюзiў-тэатр «i» стаў унiкальнай творчай пляцоўкай, якая не толькi аб'яднала прафесiяналаў i аматараў тэатральнага мастацтва, садзейнiчала сацыялiзацыi i раскрыццю здольнасцяў дзяцей з аўтызмам, але таксама стварыла мадэль грамадства роўных магчымасцяў. За час свайго iснавання тэатр прадставiў пастаноўкi «Флейта-чарадзейка», «Аднойчы ў вялiкiм горадзе», «Восем пачуццяў, або Нараджэнне Чалавека», «Чыгунка», «Казка воўчага лесу», дакументальны фiльм «Хто апошнi?».

Вiкторыя ЦЕЛЯШУК

Фота дадзена тэатрам

 

Загаловак у газеце: Тэатр з дастаўкай на дом

Выбар рэдакцыі

Грамадства

Транспарт вялiкага горада. Пра новыя маршруты, электробусы i трэцюю лiнiю метро

Транспарт вялiкага горада. Пра новыя маршруты, электробусы i трэцюю лiнiю метро

 У Мiнску цяпер працуе 199 маршрутаў аўтобусаў, восем — электробусаў, 89 — тралейбусаў, восем — трамваяў. 

Культура

Як вывозілі каштоўнасці з музеяў БССР у канцы 1920-х — пачатку 1930-х гг.

Як вывозілі каштоўнасці з музеяў БССР у канцы 1920-х — пачатку 1930-х гг.

Даследчыкі савецкай індустрыялізацыі традыцыйна бралі пад увагу дзве галоўныя крыніцы яе фінансавання — экспарт сыравіны і сельскагаспадарчай прадукцыі.

Культура

Леў Клейнбарт. Чалавек, якi адкрыў для чытацкай публiкi Янку Купалу i Сяргея Ясенiна, нарадзiўся ў Капылi — у доме, якi захаваўся да нашых дзён

Леў Клейнбарт. Чалавек, якi адкрыў для чытацкай публiкi Янку Купалу i Сяргея Ясенiна, нарадзiўся ў Капылi — у доме, якi захаваўся да нашых дзён

У пачатку XX стагоддзя публiцыст, крытык i журналiст Леў Клейнбарт быў уплывовай асобай сярод творчай iнтэлiгенцыi Пецярбурга.

Эканоміка

Студэнцкі попыт на кошт арэнды жылля амаль не паўплываў

Студэнцкі попыт на кошт арэнды жылля амаль не паўплываў

Спецыялісты адзначаюць: добра яшчэ, што рынак выжыў.