Мінбудархітэктуры падрыхтавала тлумачэнне па пункце 3 Указа Прэзідэнта № 463 «Аб удасканаленні парадку адабрання і прадастаўлення зямельных участкаў». Такім чынам, ажыццяўляць новае будаўніцтва на зямельных участках, якія ў будучыні плануецца адабраць для дзяржаўных патрэб, і змяняць іх мэтавае прызначэнне нельга.
Датычна прымянення названага пункта Дзяржкаммаёмасці, аблвыканкамам і Мінскаму гарвыканкаму дадзена тлумачэнне, што землекарыстальнікі да прыняцця рашэння аб адабранні зямельнага ўчастка для дзяржаўных патрэб і зносе размешчаных на ім аб'ектаў нерухомай маёмасці маюць права карыстацца зямельнымі ўчасткамі, эксплуатаваць і паляпшаць размешчаныя на іх аб'екты. Гаспадары нерухомай маёмасці могуць рабіць гэта без уліку ўстаноўленых горадабудаўнічымі рэгламентамі абмежаванняў у дачыненні да тэрыторый перспектыўнага развіцця населеных пунктаў (тэрыторый, якія падлягаюць рэканструкцыі, трансфармацыі).
Паводле інфармацыі Мінбудархітэктуры, землекарыстальнікі да прыняцця рашэння аб адабранні зямельнага ўчастка для дзяржаўных патрэб і зносу аб'ектаў нерухомасці на падставе рашэнняў, прынятых мясцовымі выканаўчымі і распарадчымі органамі, маюць права ажыццяўляць перапланіроўку жылых памяшканняў, абсталявання жылой мансарды ў габарытах існуючай паддашкавай прасторы, прыбудову санвузла, ваннай, топачных, цеплавую рэабілітацыю канструкцый дамоў.
Таксама ўласнікам такога ўчастка дазваляецца:
Да гэтага ў прыватнага сектара асноўнай праблемай была забарона на ўсе пералічаныя дзеянні. У выпадку будаўніцтва таго ж гаража немагчыма было ўзаконіць, а значыць, узвядзенне яго пагражала штрафамі за «самаволку». Сёння ў раённых адміністрацый няма законных падстаў адмовіць людзям у праве паляпшаць свае сядзібы, пакуль няма рашэння аб канфіскацыі ўчастка.
Сяргей КУРКАЧ
Што за таемнымі дзвярыма?