Бадай кожнаму чалавеку, хто больш ці менш звязаны з творчасцю, знаёма гэта страшнае слова. Не, не дэдлайн. А ступар. Стан поўнай творчай бездапаможнасці, калі, што называецца, гляджу ў кнігу — бачу... Не пішацца, не малюецца, не прыдумляецца — перад унутраным позіркам толькі белая прасціна памерам з пустыню Сахара.
Кожны змагаецца з гэтай навалай па-свойму: хто працягвае працу цераз «не магу», хто пераключаецца на іншыя справы ў чаканні, пакуль у музы прачнуцца сумленне і імпэт. Асабіста я ў такія моманты стараюся падслухаць або ўзгадаць, аб чым гавораць дзеці.
Яшчэ ў падлеткавым узросце я зачытала «Ад двух да пяці» Чукоўскага да дзірак, як безадмоўны антыдэпрэсант. Але толькі калі сама стала мамай, пераканалася, што дзіцячыя «перлы» — гэта такая невычэрпная крыніца натхнення! Бо малыя, нават не ведаючы, што такое крэатыў, папросту з ім жывуць. Мы развучыліся рабіць глупствы, а яны — не. Таксама, як не развучыліся здзіўляцца, рабіць адкрыцці, бачыць новае ў звыклым і бачыць рэчы з самых неверагодных бакоў.
— Мама, глядзі, — аўтобус! Жоўценькі, як банан. Мама, гэта банан на колах! — выдае дачка па дарозе ў садок. І я, прыехаўшы на працу, міжволі ўсміхаючыся, калі прыгадваю гэты вобраз, амаль незаўважна для сябе на адным дыханні «выдаю» некалькі тэкстаў.
Прыгледзьцеся: толькі дзеці ўмеюць убачыць у начной кашулі ўбор прынцэсы, у бліскучым фанціку — кавалачак зоркі, а ў лужыне — каляровыя аблокі. Толькі яны пашкадуюць карпаў, бо тыя «могуць утапіцца» ў магазінным акварыуме, і зладзяць аперацыю па выратаванні дажджавога чарвяка, бо «на тым баку сцяжынкі яго чакаюць мама і тата». Толькі яны малююць кранальныя чырвоныя елкі з блакітным камлём, сябруюць з героямі мультфільмаў і даюць імёны незнаёмым коцікам. Толькі яны... Ды ўзгадайце самі, як многа ўмеюць толькі дзеці!
І, напэўна, толькі ў тых дарослых, хто здолеў захаваць у сабе гэтае «ўнутранае дзіця» і не развучыўся здзіўляцца навакольнаму свету, атрымліваецца прыдумаць «Аранжавую песню», «Казку пра залаты ключык» ці «Маленькага прынца». Хіба не?
Вікторыя ЦЕЛЯШУК.
Сумесныя праекты ядзерных тэхналогій.