Беларусь з’яўляецца адной з тых краін, якія славяцца якасцю сваёй прадукцыі і ўзроўнем развіцця прамысловасці, і беларускія вытворцы з радасцю дзеляцца з усім светам вынікамі сваёй руплівай працы. Рэспубліка Беларусь штогод прадстаўляе экспартны патэнцыял краіны на Кітайскім міжнародным імпартным ЭКСПА ў Шанхаі. На VI імпартнай выставе шырока прадстаўлены харчовая і сельскагаспадарчая прадукцыя, навукова-тэхнічныя дасягненні і інавацыйныя распрацоўкі нафтахімічнай і прамысловай сфер, адукацыйныя, лагістычныя і іншыя паслугі, а таксама спажывецкія тавары, перадае «Жэньмінь жыбаа» анлайн».
На стэндзе брэнда «Зроблена ў Беларусі» (Made in Belarus) у выставачным павільёне спажывецкіх тавараў у гэтым годзе прадстаўлены тры прадпрыемствы, адно з якіх, Аршанскі льнакамбінат, — даўні сябар Кітайскага міжнароднага імпартнай ЭКСПА. Па словах Ігара Яшчанка, намесніка генеральнага дырэктара па камерцыйных пытаннях Аршанскага льнакамбіната, на сённяшні дзень іх прадпрыемства з’яўляецца найбуйнейшым у свеце камбінатам поўнага закончанага цыклу па вытворчасці льняных тканін фармату «ад поля да прылаўка». На прадпрыемстве праходзіць перапрацоўка валакна, выпрацоўка нітак і тканін, а таксама стварэнне гатовых вырабаў — хатняга тэкстылю і адзення.
Аршанскі льнакамбінат прымае ўдзел у імпартным ЭКСПА ў трэці раз і добра ведае кітайскага спажыўца. «На кітайскім рынку свая спецыфіка адчувалася заўсёды, таму што рынак перанасычаны вытворцамі рознага тэкстылю ад бюджэтнага да высокапрэміяльнага. Кітайскія спажыўцы умеюць выбіраць. У іх ёсць свае каляровыя і фактурныя перавагі, гэтыя асаблівасці мы ўлічваем у продажах», — адзначыў Ігар Яшчанка. Ён заўважыў, што з кожным годам Кітайская міжнародная выстава імпартных тавараў становіцца больш магутнай, і ўсё большая колькасць краін і кампаній імкнуцца прыняць у ёй удзел. «На сённяшні момант у нас вельмі добры тэмп росту па продажах у Кітай, больш за 4 мільёны долараў, і я думаю, што ў пэўнай перспектыве кітайскі рынак будзе для нас адным з асноўных», — падкрэсліў Ігар Яшчанка.
Акрамя знакамітага беларускага лёну на імпартным ЭКСПА ў Шанхаі прадстаўлены не менш знакамітыя беларускія ўгнаенні, якія карыстаюцца шырокім попытам на кітайскім рынку. Яны дапамагаюць мясцовым фермерам павышаць якасць глебы і вырошчваць экалагічна чыстую прадукцыю.
Начальнік аддзела вытворчасці і рэалізацыі тарфяной прадукцыі Дзяржаўнага вытворчага аб’яднання па паліву і газіфікацыі «Белпалівагаз» Сяргей Дзмітрыеў адзначыў, што прадпрыемствы іх аб’яднання ўпершыню прымаюць удзел у імпартным ЭКСПА. «Мы прывезлі пробы прадукцыі і ўбачылі, што гэта цікава кітайцам. Сёння ў нас быў фермер з паўночнай часткі Кітая, які вырошчвае розныя лекавыя травы. Глеба ў яго рэгіёне шчолачная, змяшчае занадта шмат соляў кальцыя і дрэнна прапускае вільгаць. За рашэннем праблемы ён звярнуўся да нас», — падзяліўся з карэспандэнтам «Жэньміньван» Сяргей Дзмітрыеў.
Па яго меркаваннні, Кітай — адна з наймацнейшых эканомік свету і велізарны рынак, у якога касмічны патэнцыял, менавіта таму шмат хто хоча сюды патрапіць. «У гэтым годзе ў Кітай мы паставілі 1,5 тысячы тон торфу і хочам нарошчваць аб’ёмы, па магчымасці ў разы. Мы сябруем краінамі, і на выставе мы будзем рады атрымаць станоўчую рэакцыю і будзем імкнуцца развіваць нашы далейшыя адносіны», — заключыў Сяргей Дзмітрыеў.
Сярод новых удзельнікаў імпартнай ЭКСПА ў Шанхаі — беларускі дызайн-цэнтр GNL. Ірына Козырава, начальнік упраўлення па вытворчасці і рэалізацыі вырабаў з натуральнага футра кампаніі, адзначыла значнасць і ўзровень арганізацыі мерапрыемства: «Мы ўражаныя і маштабамі, і падыходам, і тым, наколькі цікавая гэтая выстава для ўсяго свету. Мы ганарымся тым, што нам удалося трапіць на яе, і мы прымаем у ёй удзел разам з досыць вядомымі кампаніямі. Гэта наш першы вопыт, і па выніках мы будзем распрацоўваць і прымаць маркетынгавыя праграмы менавіта для кітайскага рынку».
Як вядома, VI Кітайскае міжнароднае імпартнае ЭКСПА (CIIE, China International Import Expo) праходзіць з 5 па 10 лістапада ва ўсходне-кітайскім мегаполісе Шанхай, тут сабраліся ўдзельнікі са 154 краін, рэгіёнаў і міжнародных арганізацый.
З мастацтвам па жыцці.
Баявое ўзаемадзеянне найвышэйшага ўзроўню.
«Дзесяцігоддзі школьнае харчаванне нашых дзяцей будавалася на аснове зборніка рэцэптур».