Вы тут

Удзельніца «Восеньскага салона» Юлія Цярэшка: спроба пабачыць сябе


Сёлета на «Восеньскім салоне» было прадстаўлена шмат работ маладых мастакоў, чые імёны пакуль не на слыху. Сярод іх і Юлія Цярэшка. Пра творчасць, натхненне і шлях да майстэрства яна распавяла нашым чытачам.


Юлія Цярэшка.

— Давайце вернемся крыху ў мінулае. Як пачыналі? Дзе вучыліся, як выра¬шылі стаць прафесійным мастаком? 

— Пачаткам і асновай, як звычайна гэта адбываецца, была мастацкая школа. Затым я паступіла ў Мінскі дзяржаўны каледж імя А. К. Глебава на спецыяльнасць «Жывапіс (станковы)». Пасля было некалькі гадоў падагагічнай практыкі. І, нарэшце, калі канчаткова вызначылася з напрамкам, які мяне найбольш цікавіць, паступіла ў Беларускую дзяржаўную акадэмію мастацтваў на кафедру манументальна-дэкаратыўнага мастацтва. 

— А як знайшлі свой стыль? 

— Ёсць некаторыя рысы, вобразы, што пераходзяць з адной работы ў іншую. Штосьці пазнавальнае. Але самога ўласнага стылю, нейкай цэласнасці — нават калі гаварыць пра серыі ці карціны, зробленыя ў невялікія прамежкі часу — мае работы пакуль не маюць. Усё распрацоўваецца. 

— Дзе вы знаходзіце сюжэты для работ? Што натхняе? 

— Гэта заўсёды яснасць вобраза. Калі я проста ведаю, як работа павінна выглядаць у выніку. Патрэбны канцэнтрат рэальнасці, нейкіх уражанняў, якія потым увасабляюцца ў карціне. 

«Імага. Аўтапартрэт».

— На сайце артцэнтра пазначана, што вы даволі актыўна выстаўляецеся. Як адбіраеце карціны для экспазіцыі? 

— Напрыклад, на працягу семестра робіцца многа работ у розных тэхніках: класічных, эксперыментальных. З рознымі сюжэтамі. Навучальнымі ці паводле маіх асабістых задач. Я пакуль удзельнічаю ў вялікіх групавых выстаўках, дзе няма пэўнай акрэсленай вузкай тэмы, прысвячэння нечаму канкрэтнаму. Таму выбіраю самае цікавае для сябе. Штосьці, што хачу ўбачыць у галерэі сярод іншых работ, пачуць водгукі. Гэта могуць быць навучальныя пастаноўкі або карціны, зробленыя па-за акадэміяй. 

— А цяпер — пра вашы работы на «Восеньскім салоне»... 

— Гэта тры аўтапартрэты (усяго ў серыі «Alma Mater» шэсць работ) у тэхніцы сграфіта з элементамі фрэскі і мазаікі са смальты. Вялікай увагі заслугоўвае матэрыял: ён дадаее сэнсу для мяне. Сграфіта і фрэска маюць падобную аснову — вапна і пясок. Фактура пяска і рэльеф сграфіта адсылаюць да вельмі старажытнай эстэтыкі. Але сам вобраз блізкі да сюррэалізму. У цэлым гэтая серыя — спроба пабачыць сябе. 

— Як увогуле адбываецца пра¬цэс стварэння карціны? Колькі часу трэба на адну работу? 

— Усё залежыць ад сканцэнтраванасці, таго, наколькі я дакладна ўяўляю вобраз, наколькі моцныя ўражанні. Напрыклад, у тэхніках, выкарыстаных у серыі аўтапартрэтаў — сграфіта і фрэска, — на роздум мала часу. Трэба ўсё рабіць хутка — пакуль сохне раствор. 

«Аўтапартрэт з ластаўкай».

— Ці ёсць у вас любімая карціна са сваіх? 

— Ёсць «часова любімыя», калі так можна сказаць. Але часта адбываецца так, што пачынаюць цікавіць работы, якія падаваліся калісьці няўдалымі. 

— І апошняе: што для вас мастацтва? 

— Адкажу так: праніканне, разуменне, гештальт, вобразная мова. 

Арына ПРАНІКАВА

Выбар рэдакцыі

Моладзь

Аліна Чыжык: Музыка павінна выхоўваць

Аліна Чыжык: Музыка павінна выхоўваць

Фіналістка праекта «Акадэмія талентаў» на АНТ — пра творчасць і жыццё.

Калейдаскоп

Усходні гараскоп на наступны тыдзень

Усходні гараскоп на наступны тыдзень

На гэтым тыдні Цяльцы будуць проста незаменныя ўсюды, дзе іх ведаюць.

Грамадства

Курс маладога байца для дэпутата

Курс маладога байца для дэпутата

Аляксандр Курэц – самы малады народны выбраннік у сваім сельсавеце і адзіны дэпутат сярод сваіх калег па службе.