Вы тут

Дзеці з асаблівасцямі псіхафізічнага развіцця павінны атрымліваць адукацыю


На базе Інстытута інклюзіўнай адукацыі БДПУ імя Максіма Танка прайшло выязное пасяджэнне Нацыянальнай камісіі па правах дзіцяці, якое ўзначаліў намеснік прэм’ер-міністра Беларусі Ігар Петрышэнка, перадае БелТА.


Фота: БелТА

Пасяджэнне было прысвечана ролі Інстытута інклюзіўнай адукацыі ў сістэме працы з дзецьмі з асаблівымі адукацыйнымі патрэбамі. «Асаблівы аспект сёння — выпрацоўка прапаноў па ўдасканаленні работы з дзецьмі з асаблівасцямі псіхафізічнага развіцця. У нас у краіне гэтая лічба прырастае штогод. Летась такіх дзяцей стала на 1,5 тыс. больш, цяпер іх налічваецца 181 тыс. чалавек. Таму мы павінны актыўна з гэтай катэгорыяй дзяцей працаваць, асабліва мы павінны дапамагчы бацькамі адаптаваць іх, і самае галоўнае — каб дзеці атрымалі адукацыю. У нас 99,9% дзяцей з асаблівасцямі псіхафізічнага развіцця атрымліваюць адукацыю, з іх больш за 70% — інклюзіўную адукацыю. Мы маем 28-гадовы досвед менавіта ў атрыманні інклюзіўнай адукацыі. Гэта калі дзеці з асаблівасцямі псіхафізічнага развіцця разам з іншымі дзецьмі знаходзяцца ў дзіцячым садзе, у школе. Здаровыя дзеці па-асабліваму ставяцца да іх і дапамагаюць ім асвоіць тыя ці іншыя навыкі, гэта развівае пачуццё дружбы, талерантнасці і іншыя добрыя якасці, ідзе ўзаемаабмен, ўзаемаўзбагачэнне. Дзеці з асаблівасцямі псіхафізічнага развіцця ў гэтых умовах больш актыўна развіваюцца і атрымліваюць тыя навыкі і веды, якія ім неабходныя», — распавёў Ігар Петрышэнка.

Больш за 50 цэнтраў ранняга ўмяшання па лініі Міністэрства аховы здароўя і 141 цэнтр карэкцыйна-развіваючага навучання і рэабілітацыі па лініі Міністэрства адукацыі працуюць з дзецьмі з АПФР.

«Сёння ў Інстытуце інклюзіўнай адукацыі БДПУ мы змаглі ўбачыць, як мамы з дзеткамі з асаблівасцямі ў развіцці пры дапамозе лепшых педагогаў асвойваюць тыя ці іншыя асновы, каб дапамагчы дзіцяці авалодаць патрэбнымі навыкамі і атрымаць веды. Інстытут інклюзіўнай адукацыі БДПУ з’яўляецца базавай арганізацыяй у рамках СНД, гэта азначае, што мы атрымалі поспех у перадавых методыках, да нас прыязджаюць навучацца. Мы ў далейшым маем намер працягваць гэтую працу для таго, каб дзеці атрымлівалі адпаведную адукацыю, знаходзілі сваю пуцёўку ў жыццё, асвойвалі рабочыя прафесіі, атрымлівалі вышэйшую адукацыю, тыя, хто могуць», — адзначыў віцэ-прэм’ер.

Галоўнае пытанне на парадку дня пасяджэння камісіі — гэта павышэнне эфектыўнасці інклюзіўнай адукацыі ў рамках адукацыйнага працэсу ў краіне, таксама размова вялася аб арганізацыі міжведамаснага ўзаемадзеяння ў гэтым пытанні, абмяркоўваўся план Нацыянальнай камісіі па правах дзіцяці на бягучы год і графік прыёму грамадзян.

«Мы выдатна разумеем, што без падрыхтаваных педагогаў-настаўнікаў-дэфектолагаў, выхавальнікаў устаноў дашкольнай адукацыі, настаўнікаў-прадметнікаў дзеці з асаблівасцямі псіхафізічнага развіцця, дзеці з асаблівымі адукацыйнымі патрэбамі не змогуць якасна прайсці этап, які мы ўсе праходзім, і ён называецца адукацыя, — падкрэсліла дырэктар Інстытута інклюзіўнай адукацыі БДПУ Вера Хітрук. — Менавіта гэтую праблему вырашае Інстытут на працягу многіх гадоў. Мы з’яўляемся самым буйным навукова-практычным інавацыйным цэнтрам па падрыхтоўцы настаўнікаў-дэфектолагаў. Акрамя гэтага, Інстытут фарміруе змест, які сёння дапамагае кожнаму педагогу зразумець, як уключыць дзіцяці ў адукацыйны працэс, як арганізаваць яго ўзаемадзеянне з аднагодкамі, як уладкаваць камунікацыю з сям’ёй, бацькамі і законнымі прадстаўнікамі для таго, каб па выніку гэтая камунікацыя і зносіны прыносілі эфект. Мы ўсе выдатна разумеем, што адукацыя ў жыцці кожнага з нас гэта этап. Пасля адукацыі самым важным з’яўляецца тое, як дзіця знаходзіць сваё месца ў грамадстве. Для гэтага ён атрымлівае прафесію, ён навучаецца ўзаемадзейнічаць. Менавіта гэтыя інструменты ён набывае тады, калі вучыцца разам з усімі дзецьмі».

Кіраўнік Інстытута нагадала, што гэты год аб’яўлены ў Беларусі Годам якасці. «Гэтая лінія і акцэнты распаўсюджваюцца і на адукацыю, уключаючы адукацыю дзяцей з асаблівымі патрэбамі. Таму сёння мы гаворым аб механізмах і інструментах, якія дапамаглі б гэта самае якасць забяспечыць, каб кожнае дзіця, незалежна ад таго, якія асаблівасці ў яго ці дзе пражывае, мела права на атрыманне якаснай адукацыі», — адзначыла Вера Хітрук.

У склад камісіі ўвайшлі дэпутаты Нацыянальнага сходу, прадстаўнікі рэспубліканскіх і мясцовых органаў кіравання, судовых органаў, устаноў адукацыі. Перад пачаткам пасяджэння ўдзельнікі наведалі Рэспубліканскі цэнтр развіцця інклюзіўнай адукацыі, азнаёміліся з яго дзейнасцю, пабывалі ў вучэбнай лабараторыі «Адукацыя без межаў», азнаёміліся з фотавыставай «проста дзеці» і навукова-метадычнымі распрацоўкамі прафесарска-выкладчыцкага складу Інстытута інклюзіўнай адукацыі.

Выбар рэдакцыі

Грамадства

Пар­ты­зан­скі след у Бе­ла­рус­кай на­сту­паль­най апе­ра­цыі «Баг­ра­ці­ён»

Пар­ты­зан­скі след у Бе­ла­рус­кай на­сту­паль­най апе­ра­цыі «Баг­ра­ці­ён»

Ба­я­вое ўза­е­ма­дзе­ян­не най­вы­шэй­ша­га ўзроў­ню.

Грамадства

Якой павінна быць ежа для дзяцей: смачнай ці карыснай?

Якой павінна быць ежа для дзяцей: смачнай ці карыснай?

«Дзесяцігоддзі школьнае харчаванне нашых дзяцей будавалася на аснове зборніка рэцэптур».

Энергетыка

Беларусь у лідарах па энергаэфектыўнасці

Беларусь у лідарах па энергаэфектыўнасці

А сярод краін ЕАЭС — на першым месцы.