Вы тут

Што чакае рынак найбуйнейшых гандлёвых анлайн-платформаў


Гаворка ў нашым выпадку ідзе аб гандлёвых пляцоўках, або маркетплэйсах. Гэта анлайн-платформы для продажу і куплі тавараў і паслуг праз інтэрнэт. Простымі словамі, прадаўцы размяшчаюць свае тавары, пакупнікі выбіраюць варыянты, якія іх задавальняюць па цэнах, характарыстыках і іншых параметрах. Аднак самі маркетплэйсы нічога не прадаюць, іх задачы — забяспечваць прасоўванне тавараў, прыцягваць трафік, рабіць сайт і пошук тавараў зручнымі і такім чынам павялічваць продаж прадпрымальнікам.


Фота: pixabay.com

Пра тое, што чакае рынак буйных маркетплэйсаў, паслугамі якіх актыўна карыстаюцца беларусы, мы спыталі ў эксперта і дырэктара кампаніі правайдара электронных плацяжоў Assіst Belarus Вячаслава Сеніна.

Наш спікер абраў чатыры кірункі развіцця найбуйнейшых сусветных гандлёвых пляцовак, сфера дзейнасці якіх будзе распаўсюджвацца і на тэрыторыю нашай краіны.

Самым важным кірункам стане гнуткае «пашырэнне геаграфіі прысутнасці». Сапраўды, маркетплэйсы будуць імкнуцца выходзіць на новыя рынкі, асабліва ў краінах, якія развіваюцца, дзе ёсць вялікі патэнцыял росту інтэрнэт-пакупак. Для гэтага яны будуць адаптаваць свае платформы да мясцовых законаў, культуры, валюты і мовы, а таксама супрацоўнічаць з мясцовымі партнёрамі па лагістыцы, аплаце і дастаўцы.

На другім месцы стане тэма паляпшэння якасці сэрвісу. Маркетплэйсы будуць інвеставаць у развіццё сваіх тэхналогій, каб павысіць хуткасць, зручнасць і надзейнасць сваіх сэрвісаў. Яны будуць выкарыстоўваць штучны інтэлект, машыннае навучанне, блокчэйн і іншыя інавацыі для аналізу даных, персаналізацыі прапаноў і аптымізацыі цэнаў. Досыць актуальнай стане гэтая тэма пры распрацоўцы сучасных метадаў кіравання грашовымі патокамі, якія будуць амаль на 100% выключаць ашуканскія схемы. Схема кіравання інвентаром і аўтаматызацыя працэсаў будуць аптымальна распрацаваны.

Трэцяй тэмай развіцця будзе разнастайнасць прапаноў. Гандлёвыя пляцоўкі стануць пашыраць свой асартымент тавараў і паслуг, каб задаволіць усе патрэбы сваіх кліентаў. Яны будуць дадаваць новыя катэгорыі, такія, як прадукты харчавання, лічбавыя тавары, падпіскі, адукацыю і іншыя.

Асабліва варта спыніцца на прадуктах харчавання. Запыт спажыўцоў на анлайн-пакупкі сфарміраваў новы трэнд развіцця для рынку фермерскай прадукцыі — на маркетплэйсы прыйшлі вытворцы прадуктаў харчавання, характэрнымі якасцямі якіх з’яўляюцца экалагічнасць і арганічны цыкл вытворчасці.

Напрыклад, у Расіі рэалізацыя харчовай прадукцыі анлайн лічыцца больш экалагічнай: пры продажы тавараў на маркетплэйсах вытворцы рэгулююць збытавы ланцуг самастойна і падладжваюць прапанову пад попыт, мінімізуючы страты пры захоўванні.

Адным са значных этапаў работы пляцовак анлайн-продажаў з’яўляецца дастаўка. Імкнучыся пашырыць кліенцкую аўдыторыю за кошт няўхільнага росту попыту на якаснае і хуткае абслугоўванне, вытворцы і маркетплэйсы мадэрнізуюць лагістычныя схемы, робячы дастаўку не толькі зручнай, але і экалагічнай. У Расіі ў апошнія 5 гадоў актыўна развіваецца дастаўка з нулявым вугляродным следам: гэта кур’еры на веласіпедах і пешыя кур’еры. Кампенсуе негатыўнае ўздзеянне на навакольнае асяроддзе таксама дастаўка ў пункты самавыдачы, парадку 65% заказаў маркетплэйсаў пакупнікі забіраюць самастойна.

Развіццё анлайн-продажаў фермерскай прадукцыі на платформах па продажы прадуктаў харчавання або спецыялізаваных фермерскіх маркетплэйсах дае сельгасвытворцам шэраг пераваг: прамы выхад на пакупніка, эканомію на выкарыстанні складскіх памяшканняў, а таксама на лагістыцы, маркетынгу і дастаўцы. Для маркетплэйсаў гэта магчымасць пашырыць асартымент за кошт унікальных свежых і якасных тавараў.

Па разнастайнасці прапаноў гандлёвыя пляцоўкі таксама будуць падтрымліваць розныя фарматы продажу, такія як аўкцыёны, групавыя пакупкі, другасны рынак і іншыя. Дарэчы, міждзяржаўнымі гандлёвымі пляцоўкамі ўжо цяпер актыўна карыстаюцца прадаўцы другаснага рынку жылля асноўных рэгіёнаў Кіпра. Дастаткова ў сваім сотавым тэлефоне адзін раз зрабіць запыт на падобную тэматыку — мінімум раз на тыдзень вы будзеце атрымліваць свежую інфармацыю аб жыллі на продаж у гэтай краіне.

Чацвёртым кірункам выступае сацыяльная адказнасць. Маркетплэйсы будуць улічваць уплыў сваёй дзейнасці на навакольнае асяроддзе і грамадства. Яны стануць прымяняць прынцыпы ўстойлівага развіцця, такія як экалагічнасць упакоўкі і дастаўкі, падтрымка малога і сярэдняга бізнесу, абарона правоў спажыўцоў і прадаўцоў, дабрачыннасць і іншыя.

Сяргей КУРКАЧ

Выбар рэдакцыі

Моладзь

Аліна Чыжык: Музыка павінна выхоўваць

Аліна Чыжык: Музыка павінна выхоўваць

Фіналістка праекта «Акадэмія талентаў» на АНТ — пра творчасць і жыццё.

Калейдаскоп

Усходні гараскоп на наступны тыдзень

Усходні гараскоп на наступны тыдзень

На гэтым тыдні Цяльцы будуць проста незаменныя ўсюды, дзе іх ведаюць.

Грамадства

Курс маладога байца для дэпутата

Курс маладога байца для дэпутата

Аляксандр Курэц – самы малады народны выбраннік у сваім сельсавеце і адзіны дэпутат сярод сваіх калег па службе.