Вы тут

Дарожнікі і транспартнікі расказалі пра ўдасканальванне айчынных шляхоў


Стан дарог у Беларусі, іх рамонт і будаўніцтва — заўжды пад пільнай увагай кіраўніка дзяржавы. Сёлета ў краіне павінна быць адрамантавана і збудавана каля трох тысяч кіламетраў дарог. Налета, як чакаецца, новы выгляд атрымаюць яшчэ больш як чатыры тысячы кіламетраў, на будаўніцтва і рэканструкцыю якіх выдзеляць 2,2 мільярды рублёў. Па плане, у 2024-м будуць рэалізаваны таксама два пілотныя праекты па развіцці электратранспарту: у Жодзіне (Мінская вобласць) і Шклове і раёне (Магілёўская вобласць) — пра гэта гаварылі на нядаўняй нарадзе ў Прэзідэнта па БелАС. А пра планы на наступны год і папярэднія вынікі сёлетняга расказалі самі дарожнікі і транспартнікі.


Фота: БелТА

«Электрычны» ўхіл

У Беларусі каля 41 тысячы аўтобусаў, да 30 тысяч з якіх належыць арганізацыям. Транспартам агульнага карыстання ў асноўным валодаюць камунальныя прадпрыемствы (каля 5700 аўтобусаў, 1425 тралейбусаў, 275 трамвайных вагонаў). 39 тысяч арганізацый і індывідуальных прадпрымальнікаў маюць ліцэнзіі на дзейнасць у галіне аўтамабільнага транспарту, паведаміў Андрэй Гладкі, начальнік упраўлення аўтамабільнага і гарадскога пасажырскага транспарту Міністэрства транспарту і камунікацый:

— Аўтамабільны транспарт у сукупнасці з гарадскім электрычным і метрапалітэнам перавозіць каля 96% пасажыраў ад агульнай колькасці людзей, якія перамяшчаюцца ўсімі відамі транспарту. Аўтамабільным транспартам пры гэтым ездзіць да 60% людзей ад агульнага аб’ёму пасажыраперавозак — больш як 90% гэтага аб’ёму перавозіцца транспартнымі сродкамі арганізацый транспарту агульнага карыстання.

Упор у краіне робіцца на развіццё электрыфікаванага транспарту (электробусаў, тралейбусаў на аўтаномнай хадзе). Па выніках пілотных праектаў у Жодзіне і Шклоўскім раёне спецыялісты разгледзяць, які эфект атрымліваецца ад развіцця электратранспарту ў параўнанні з аўтамабільным, пасля чаго гэтыя навацыі распаўсюдзяць на іншыя гарады Беларусі.

Асноўная частка работ па праектах, якія рэалізоўваюцца адпаведна з пастановай Саўміна № 505, дзе вызначаны два гэтыя месцы, запланавана на 2024 год. Будуць пастаўлены транспартныя сродкі на электрычнай цязе айчынных вытворцаў, якія, як плануецца, заменяць усе пасажырскія сродкі перамяшчэння ў Жодзіне і Шклове, удакладніў начальнік упраўлення:

— Нам неабходна будзе ацаніць затраты, якія ўзнікаюць у сувязі з эксплуатацыяй такога віду транспарту ў параўнанні з аўтамабільным («электрычны» транспарт даражэйшы за звычайныя аўтобусы). Вядома, што першапачаткова затраты будуць вышэйшыя, бо патрэбна і будаўніцтва зарадных станцый, і пракладка камунікацый для станцый. Пазней ацэнім, як паводзяць сябе ў эксплуатацыі гэтыя сродкі, і на пачатку 2025 года будзем ужо разумець, наколькі эфектыўна і мэтазгодна эксплуатацыя электратранспарту і ці будзе праект маштабаваны па краіне.

Наземныя, падземныя і лічбавыя кіламетры сталіцы

У сталіцы 313 маршрутаў гарадскога наземнага транспарту працягласцю больш за тры тысячы кіламетраў і звыш 40 кіламетраў трох ліній Мінскага метрапалітэна, падзяліўся Андрэй Іларыёнаў, намеснік дырэктара — начальнік упраўлення пасажырскіх перавозак прадпрыемства «Сталічны транспарт і сувязь» Мінгарвыканкама:

— У час пік на гарадскія пасажырскія маршруты выходзяць 867 аўтобусаў, 548 тралейбусаў, 89 трамваяў і 64 саставы метрапалітэна. Сёлета праведзены шэраг мерапрыемстваў па аптымізацыі маршрутнай сеткі. Арганізавана пяць новых маршрутаў, унесены змены ў схему руху яшчэ 12 маршрутаў, на 14 адкарэкціраваны расклад руху, на васьмі павялічылі колькасць рухомага саставу, на шэрагу маршрутаў арганізаваны дадатковыя прыпыначныя пункты і рэйсы. На маршрутах зменена таксама марачнасць.

Работы па аптымізацыі маршрутнай сеткі працягваюцца. У прыватнасці, актыўна займаюцца пытаннем новага мікрараёна «Мінск Свет» — у сувязі з будучым пускам метрапалітэна разглядаюцца варыянты рэарганізацыі маршрутнай сеткі. У найбліжэйшы час транспартнікі хочуць публічна прадставіць на абмеркаванне схему руху, якую прапануюць для рэалізацыі.

Транспартнікі займаюцца таксама аўтаматызаваным вывучэннем пасажырапатоку на рухомым саставе. Гэта робіцца з дапамогай інфрачырвоных датчыкаў, а таксама камер, усталяваных у салонах пасажырскага транспарту, удакладніў Андрэй Іларыёнаў:

— Аналізуем відэаматэрыялы, якія атрымліваем, і паглыблена вывучаем магчымасці лічбавых тэхналогій, каб у будучыні выкарыстоўваць іх. Стараемся палепшыць якасць паездак пасажыраў.

Прадпрыемства «Белдарсувязь» вызначана адказным за пытанні лічбавізацыі ў дарожным кірунку. Распрацоўваюцца лакальныя дакументы Мінтранса аб тым, што такое інтэлектуальныя транспартныя сістэмы, як яны працуюць, хто з кім узаемадзейнічае і якімі данымі абменьваецца, для чаго гэта патрэбна і наколькі эфектыўна. Работа вядзецца сумесна з ДАІ і МУС, каб аптымізаваць работу дарожнікаў з дапамогай лічбы, дадалі эксперты.

Мільярды на дарожную «вопратку»

Дарожны комплекс краіны развіваецца ў рамках дзяржпраграмы «Дарогі Беларусі на 2021–2025 гады». Сёлета на ўсе айчынныя дарогі (рэспубліканскага і мясцовага значэння) мяркуецца выдаткаваць 1,4 млрд рублёў на бягучы і капітальны рамонт, узвядзенне і рэканструкцыю дарог агульнага карыстання, расказаў Сяргей Лявончык, намеснік начальніка галоўнага ўпраўлення аўтамабільных дарог Міністэрства транспарту і камунікацый:

— На сёння ў рэспубліканскай сетцы рэканструюецца дарога Р46 у напрамку ад Лепеля да Полацка. Участак увядуць у эксплуатацыю да канца 2026-га. Калідор па дарозе Р46 ключавы на сённяшнім этапе развіцця аўтадарог, таму што вядзе ў бок портаў Санкт-Пецярбурга, Ленінградскай вобласці і з’яўляецца асноўным транзітным шляхам для зносін з Расіяй з выхадам да мора. На гэтым жа калідоры знаходзіцца дарога М3 Мінск — Віцебск, якая таксама актыўна рэканструюецца, — у 2024-м мы ўвядзём участак гэтай дарогі ад Лагойска да Плешчаніц у цэментна-бетонным выкананні. З выкарыстаннем цэменту рэканструюецца і дарога Р53 — участак ад Смалявічаў да Жодзіна плануецца здаць у 2024-м і працягнуць работы на ўчастку ад Жодзіна да Барысава.

Па некаторых праектах дарожнікі пераключыліся на бюджэтнае фінансаванне і не разглядаюць замежную дапамогу ці крэдыты. Прынята рашэнне ўсе аб’екты ў краіне ўзводзіць за кошт бюджэту, удакладніў Сяргей Лявончык:

— Гэта ўзважаная пазіцыя, але ж мы не пакідаем магчымасць выкарыстоўваць міжнародныя фінансавыя інстытуты для прыцягнення заёмных сродкаў. Калі будуць выгадныя прапановы для краіны ў плане крэдытаў, то будзем браць іх і рэканструяваць дарогі. У Беларусі 1787 кіламетраў платных дарог (плата індэксуецца адпаведна з умовамі інвестдагавораў). Аплата на новых участках дарог будзе ўводзіцца па меры іх рэканструкцыі і давядзення параметраў шляхоў да першай катэгорыі.

Сёння вялікая ўвага ўдзяляецца таксама развіццю маставой гаспадаркі. Некалькі гадоў таму былі абследаваны ўсе масты, якія патрабуюць неадкладных работ і рамонту. У перспектыўны план унесены работы з 2022 да 2025 года. Летась адрамантавалі 80 маставых збудаванняў (50 — на рэспубліканскіх дарогах, 30 — на мясцовых). Сёлета рамонтам будзе ахоплена 119 мастоў.

Задача дарожнікаў — зрабіць так, каб людзі ганарыліся дарогамі, якія існуюць у краіне, і на сабе адчулі работу, што вядзецца спецыялістамі, тым больш гэта ўплывае на павышэнне камфорту і бяспекі, а таксама працуе на эканоміку.

Перавозчык, транспарт і кіроўца — у рэестр

Для ўдасканалення якасці, бяспекі і касавай дысцыпліны пасажыраперавозак на аўто-таксі, у тым ліку заказаных праз мабільныя праграмы, падрыхтаваны праект указа Прэзідэнта, які цяпер узгадняецца ў Адміністрацыі кіраўніка дзяржавы.

Дакументам прадугледжана стварэнне рэестра аўтамабільных перавозчыкаў, у які ўвойдуць звесткі як пра перавозчыкаў, так і пра транспарт, на якім ажыццяўляецца паслуга перавозкі, а таксама пра кіроўцаў такіх таксі. Дадатковых патрабаванняў для перавозчыкаў пры гэтым не прадугледжана.

Пасля адмены ліцэнзавання для перавозчыкаў-таксістаў у 2018 годзе цяпер немагчыма прымяніць меры ўздзеяння да нядобрасумленных удзельнікаў рынку перавозак. Таму будзе прадугледжаны і механізм выключэння з рэестра за пэўныя парушэнні і неадпаведнасць патрабаванням правіл перавозкі.

Яшчэ адна навацыя ўказа — усе дыспетчары таксі павінны быць зарэгістраваны на тэрыторыі Беларусі як юрыдычныя асобы. Тэхнічныя сродкі і інфармацыйныя сістэмы таксама павінны знаходзіцца на тэрыторыі нашай краіны, каб у выпадку няякаснага аказання паслугі пасажыр ведаў, куды звярнуцца для ўрэгулявання праблемы.

Ірына СІДАРОК

Выбар рэдакцыі

Моладзь

Аліна Чыжык: Музыка павінна выхоўваць

Аліна Чыжык: Музыка павінна выхоўваць

Фіналістка праекта «Акадэмія талентаў» на АНТ — пра творчасць і жыццё.

Калейдаскоп

Усходні гараскоп на наступны тыдзень

Усходні гараскоп на наступны тыдзень

На гэтым тыдні Цяльцы будуць проста незаменныя ўсюды, дзе іх ведаюць.

Грамадства

Курс маладога байца для дэпутата

Курс маладога байца для дэпутата

Аляксандр Курэц – самы малады народны выбраннік у сваім сельсавеце і адзіны дэпутат сярод сваіх калег па службе.