Вы тут

Адзіны віртуальны праязны плануюць укараніць у Мінску


У хуткім часе аплаціць праезд у грамадскім транспарце Мінска і ў цягніках гарадскіх ліній можна будзе віртуальным праязных. Пра гэта паведаміў сёння журналістам дырэктар тэхнічнага аддзялення IBA Group Вадзім таго, хто глядзіць, перадае БЕЛТА.


Фота Ганны ЗАНКАВІЧ

Спецыяліст канстатаваў наяўнасць цікавасці да віртуальных праязных білетах як з боку пасажыраў, так і ў перавозчыкаў - "Мінсктрансу", метрапалітэна, Беларускай чыгункі.

"Цікавасць да доўгатэрміновых праязных ёсць. Мы вядзем перамовы з метро і БЧ па развіцці тэхналогій аплаты банкаўскімі картамі, - распавёў Вадзім Сматраеў. - У дадзены момант займаемся распрацоўкай тэхналогіі так званага віртуальнага праязнога".

У цяперашні час аплата бескантактавай банкаўскай картай магчымая пры паездцы ў метро, ​​на гарадскіх лініях БЧ і трамваі 6-га маршруту ў Мінску. Сістэма працуе толькі з фіксаванымі тарыфамі. Напрыклад, у цягніках гарадскіх ліній аплаціць банкаўскай карткай можна толькі праезд у межах аднаго тарыфнага пояса. Да канца года плануецца ўдасканаліць тэхналогію. Стане магчымая аплата па дыферэнцыраваных тарыфах. У гэтым выпадку пасажыр для аплаты павінен будзе прыкласці карту да валідатара як у пачатку паездкі, так і перад выхадам.

У выніку сістэма здыме аплату па факце праробленага шляху. Калі пасажыр не прыкладзе карту пасля заканчэння паездкі, з яго карты спішуць аплату па максімальнаму тарыфе. Наступным крокам у развіцці тэхналогій аплаты праезду, па словах Вадзіма Сматраева, стане ўкараненне віртуальных праязных білетаў для шматразовых паездак на любых відах транспарту.

Мяркуецца, што набыць такі праязны можна будзе праз касы або ў асабістым кабінеце на сайце payBYcard. Чакаецца таксама прадастаўленне скідак на праезд для ўладальнікаў такіх праязных. Усе гэтыя праекты былі рэалізаваны пры падтрымцы БПС-Сбербанка. 

Як запэўніла выканаўчы дырэктар банка Марына Асіпоўская, літаральна ў бліжэйшыя дні "Мінсктранс" абвесціць аб пашырэнні выкарыстання бескантактавых карт для аплаты праезду. На якіх менавіта відах транспарту гэта адбудзецца, пакуль трымаецца ў сакрэце.

Выбар рэдакцыі

Грамадства

Якой павінна быць ежа для дзяцей: смачнай ці карыснай?

Якой павінна быць ежа для дзяцей: смачнай ці карыснай?

«Дзесяцігоддзі школьнае харчаванне нашых дзяцей будавалася на аснове зборніка рэцэптур».

Энергетыка

Беларусь у лідарах па энергаэфектыўнасці

Беларусь у лідарах па энергаэфектыўнасці

А сярод краін ЕАЭС — на першым месцы.