З 1 лістапада кожны таксіст у Беларусі абавязаны патрапіць у рэестр аўтамабільных перавозак у нерэгулярных зносінах — без гэтага праца немагчымая. Аднак некаторыя вадзіцелі буйнейшага аператара, дамінантнага на рынку, здолелі знайсці ў юрыдычных тонкасцях шчыліну, паведамляюць «Минск-Новости».
Як вядома, у папулярным дадатку выкліку таксі можна выбраць опцыю дастаўкі пасылак. Пры гэтым кошт такой замовы будзе значна ніжэй, чым перавозка пасажыра. Такім чынам вадзіцелі з пасажырамі знайшлі сумеснае выйсце. Усё часцей людзі выклікаюць звычайнае таксі, выбіраючы дастаўку. Вадзіцеляў гэта таксама задавальняе — яны могуць, не будучы ў рэестры, сумяшчаць працу ў дастаўцы з перавозкай пасажыраў.
Як паведаміў адзін з таксістаў аператара, у кампаніі ведаюць пра гэта, але зачыняюць вочы. Разумеюць, што інакш вадзіцеляў будзе катастрафічна не хапаць, і цэны вырастуць яшчэ больш.
З такім падыходам згодныя не ўсе. Дырэктар мінскага «Таксі 135» Алег Радкевіч лічыць, што гэта вельмі несправядлівая сітуацыя.
— Мы заўсёды працуем па законе. Нават да ўвядзення рэестра выконвалі ўсе тонкасці заканадаўства. Аднымі з першых нашы вадзіцелі ўступілі ў рэестр. Тое, што іншыя перавозчыкі і вадзіцелі дзейнічаюць незаконна, патрабуе прыняцця строгіх і дзейсных мер з боку Транспартнай інспекцыі. Закон павінен быць роўны ўсім. Інакш гэта ўжо парушэнне справядлівай канкурэнцыі, — мяркуе Алег Радкевіч.
Ён абураны і тым, што найбуйнейшы канкурэнт па-ранейшаму дапускае да паездак вадзіцеляў, якія да гэтага часу не ўключаны ў рэестр.
У прэс-службе Мінтранса адзначылі, што ведаюць аб сітуацыі, якая склалася, але пакуль не гатовы даць падрабязны каментарый.
— Вядзецца праверка, усё пракаменціруем пазней, — падкрэслілі ў ведамстве.
«Абавязак кожнага беларуса — прагаласаваць за сваю будучыню».
Новая гісторыя гістарычнага факультэта.
Мы змаглі пераадолець наступствы заходняга санкцыйнага ціску.
Зрабіўшы якасць неад’емнай часткай іміджу Беларусі як краіны, займацца ёй неабходна пастаянна і ва ўсіх напрамках.