Амерыканскі аўтавытворца Tesla падвоіў інвестыцыі ў сектар новых энергакрыніц Кітая, перадае «Сіньхуа».
Нядаўна пачалося будаўніцтва гігафабрыкі Tesla па вытворчасці назапашвальнікаў энергіі ў Шанхаі. Гэты крок дэманструе рашучы вотум даверу да найбуйнейшай у свеце краіны, якая вырабляе прадукцыю на новых крыніцах энергіі, нягледзячы на рыторыку «раз’яднання» і «зніжэння рызык», якая раздзімаецца некаторымі амерыканскімі палітыкамі. Завод Tesla у Шанхаі, першая гігафабрыка амерыканскага аўтавытворцы за межамі ЗША, у 2023 годзе паставіў 947 тысяч аўтамабіляў, што на 33 працэнты больш, чым у папярэднім годзе.
Эксперты адзначаюць, што хуткарослыя «зялёныя» тэхналогіі Кітая і яго квітнеючы рынак новых крыніц энергіі ўзмацнілі прывабнасць краіны для замежных інвестараў, асабліва аўтамабільных кампаній, зацікаўленых у паскарэнні тэндэнцыі электрыфікацыі.
У мінулым месяцы кампанія BMW абвясціла аб дадатковых інвестыцыях у памеры 20 мільярдаў юаняў (каля 2,8 млрд. долараў) у сваю вытворчую базу ў Шэньяне, каб садзейнічаць вытворчасці лінейкі электрамабіляў Neue Klasse. Па паведамленні нямецкага аўтагіганта, новая ініцыятыва па фінансаванні сведчыць аб «цвёрдай прыхільнасці кампаніі кітайскаму рынку» і дэманструе «ўпэўненасць у будучых перспектывах».
Таксама ў красавіку Volkswagen Group абвясціла аб інвестыцыях у памеры 2, 5 млрд. еўра ў пашырэнне свайго інавацыйнага цэнтра ў Хэфэі, адміністрацыйным цэнтры правінцыі Аньхой (Усходні Кітай) для павелічэння тэмпаў укаранення інавацый у Кітаі. Інвестыцыі будуць накіраваны на развіццё інавацый і паскарэнне вытворчасці двух інтэлектуальных электрамабіляў маркі Volkswagen, якія распрацоўваюцца сумесна з кітайскім вытворцам Xpeng.
Па зветках нямецкага аўтавытворцы, да 2030 года толькі ў Кітаі будзе прадавацца больш за 30 электрычных мадэляў усіх яго брэндаў. «Мы цалкам адданыя Кітаю. Моцныя пазіцыі ў Кітаі раўнасільныя моцным пазіцыям на сусветным аўтамабільным рынку», — заявіў генеральны дырэктар Volkswagen Group Олівер Блюм, дадаўшы, што ні ў адным іншым рэгіёне свету аўтамабільная прамысловасць не трансфармавалася так хутка, як у Кітаі. Як BMW, так і Volkswagen прадэманстравалі высокія паказалі па продажах аўтамабіляў на новых крыніцах энергіі (NEV) у Кітаі. У мінулым году BMW паставіла ў Кітай амаль 100 тысяч электрамабіляў, што больш за на 138 працэнтаў больш, чым у папярэднім годзе. У 2023 годзе Volkswagen паставіў на кітайскі рынак каля 191,8 тысячы электрамабіляў, што на 23,2 працэнта больш, чым у 2022 годзе.
Кітай з’яўляецца найбуйнейшым у свеце вытворцам і рынкам збыту NEV-аўтамабіляў. У 2023 годзе вытворчасць і продажы NEV-аўтамабіляў у Кітаі перавысілі 9,58 млн. і 9,49 млн. адзінак, павялічыўшыся, адпаведна, на 35,8 працэнта і 37,9 працэнта ў гадавым вылічэнні, сведчаць дадзеныя Кітайскай асацыяцыі аўтавытворцаў.
«Прыток інвестыцый з боку міжнародных аўтавытворцаў спрыяў развіццю глабальнай канкурэнтаздольнасці кітайскага аўтамабільнага сектара, які ў апошнія гады сфарміраваў цэласныя вытворчыя ланцужкі і ланцужкі паставак», — падкрэсліў Сунь Ліцзянь, прафесар Універсітэта Фудань.
Як адзначыў Лі Ган, кіраўнік аўтамабільнага каледжа Ляанінскага тэхналагічнага ўніверсітэта, сектар новай энергетыкі Кітая скарыстаўся сваёй тэхналагічнай перавагай, поўнага вытворчага ланцужка і вялізнага спажывецкага рынку. «Кітай, як і многія іншыя краіны, увёў палітыку барацьбы з глабальным пацяпленнем і недахопам энергіі, якая дапамагла стварыць шырокі рынак і вялікія магчымасці для росту галіны новых крыніц энергіі», — адзначыў эксперт.
Традыцыя Дня Кастрычніцкай рэвалюцыі.
Пенсіі працоўным — без абмежаванняў, дадатковая падтрымка — сем’ям.
У апошнія гады колькасць чаргавікоў істотна памяншаецца
Для Блізнятаў падзеі на гэтым тыдні складуцца на іх карысць.