Вы тут

На рэспубліканскім семінары разглядалі актуальныя пытанні дзейнасці службы «адно акно»


На семінар, які праходзіў у Брэсце, сабраліся каля 80 спецыялістаў з усіх рэгіёнаў рэспублікі. У ходзе нарады падкрэслівалася важнасць аператыўнага і якаснага аказання паслуг, а таксама добрых адносінаў да грамадзяніна, які звярнуўся ў дзяржаўную структуру. Бо калі ва ўстанове сустрэлі з усмешкай, падрабязна растлумачылі, дапамаглі, то чалавек выйдзе з добрым настроем і панясе яго ў сям'ю, калектыў, у асяродак суседзяў. Апошняе паспрыяе адсутнасці сацыяльнай напружанасці, вядзе да згоды ў грамадстве. Вось у такім ключы і вялася размова па актуальнай тэме.


Прадстаўнікі розных рэгіёнаў падзяліліся вопытам, абмеркавалі праблемныя пытанні. Варта сказаць, чаму менавіта Брэст быў выбраны месцам правядзення падобнага мерапрыемства.

Яшчэ ў канцы лютага па вуліцы Маякоўскага, 6 у абласным цэнтры адкрылася гарадская служба «адно акно». Тут аб’ядналіся адразу тры службы пад адпаведнай назвай — Брэсцкага гарвыканкама, а таксама Маскоўскай і Ленінскай адміністрацый. Наведвальнікаў прымаюць па адміністратыўных працэдурах незалежна ад таго, у якім раёне яны хочуць іх ажыццявіць. Зручнасць заключаецца ў тым, што па некалькіх адміністрацыйных працэдурах цяпер можна звяртацца ў адно месца. Раней бывалі выпадкі, калі чалавеку даводзілася ісці ў гарвыканкам і раённую адміністрацыю — пытанне адносілася да кампетэнцыі розных дзяржаўных органаў. Цяпер неабходнасць перамяшчэнняў адпала.

Паводле інфармацыі начальніка службы Веры Бухта, адначасова яны прымаюць да 20 чалавек, для зручнасці зроблена электронная чарга. У будынку створана безбар’ернае асяроддзе, устаноўлены інтэрактыўны стэнд для інфармавання наведвальнікаў. Грамадзяне могуць чакаць сваю чаргу на зручных канапах, за столікам ёсць магчымасць аформіць патрэбны дакумент. Паклапаціліся і аб малых наведвальніках, якія прыходзяць разам з бацькамі. Для іх уладкаваны дзіцячы куток. Акрамя таго, зона чакання крыху аддзелена ад зоны прыёму, каб было камфортна і супрацоўнікам, і грамадзянам.

Часцей за ўсё людзі звяртаюцца па пытаннях жыллёвай палітыкі: пастаноўка на ўлік тых, хто мае патрэбу ў паляпшэнні жыллёвых умоў, арэнднае жыллё, выдача даведак аб стане на ўліку тых, хто мае патрэбу. Людзі ідуць па дазвол на ўстаноўку кандыцыянераў на шматкватэрных жылых дамах, паставіць дзяцей у чаргу на атрыманне месца ў садку, па атрыманне дазволу на будаўніцтва індывідуальных жылых дамоў і ўвод іх у эксплуатацыю. Суб’екты гаспадарання звяртаюцца па пытаннях архітэктуры і будаўніцтва, гандлю і грамадскага харчавання.

Яшчэ падчас адкрыцця семінара адзначалі, што практыка канцэнтрацыі службы «адно акно» ў краіне першая. За дзень сюды прыходзіць да 500 чалавек. Падчас семінара старшыня Брэсцкага гарвыканкама Сяргей Лабадзінскі паведаміў, што будынак для службы падбіралі з улікам лагістыкі.

— У цэнтры Брэста было памяшканне, якое трэба было прыцягваць у гаспадарчы зварот. На ім і спынілі свой выбар найперш таму, што размешчана яно ў самым цэнтры горада. І ўжо цяпер можам канстатаваць, што аб’яднанне некалькіх службаў дало станоўчы эфект у справе прасоўвання электроннага дакументаабароту, магчымасці вырашэння шэрагу пытанняў у адным месцы. Цяпер не трэба хадзіць па розных інстанцыях. Мы назіраем дакладную адладжаную работу спецыялістаў. Былі дні, калі службу наведвалі 700–800 чалавек за дзень. Але работнікі справіліся і з такім наплывам. Наяўны штат супрацоўнікаў аптымальны. Работа з насельніцтвам — адна з асноўных на сёння. Ад спецыялістаў патрабуецца кампетэнтнасць, прыстойнасць, уважлівасць, каб выслухаць кожнага чалавека і аператыўна вырашыць яго праблему, — падсумаваў кіраўнік горада.

Пра важнасць службы ў справе дзяржаўнай і грамадскай бяспекі падрабязна гаварыў Сяргей Хаменка, які падчас правядзення семінара займаў пасаду міністра юстыцыі, а цяпер абраны намеснікам Старшыні Савета Рэспублікі. Сваю думку Сяргей Мікалаевіч падмацаваў прыкладам: «Нейкі ўмоўны грамадзянін звярнуўся ў службу "адно акно". Яго ўважліва выслухалі, аператыўна вырашылі пытанне. Ён выходзіць з будынка з добрым настроем, ідзе дадому, дзеліцца гэтым настроем з жонкай, іншымі сямейнікамі, расказвае пра свой вопыт наведвання службы калегам на рабоце, таварышам па рыбалцы, суседзям па кватэры і гаражы. Ад названых людзей інфармацыя ідзе далей. Пры іншым раскладзе негатыўная ацэнка і адпаведны настрой таксама распаўсюджваюцца вельмі хутка. У кожнага патэнцыяльнага наведвальніка ёсць сваякі і знаёмыя. Такім чынам ствараецца недавер, які з’яўляецца складнікам сацыяльнай напружанасці. Такога ні ў якім разе нельга дапускаць».

Падкрэслівалася таксама, што для супрацоўніка названай службы недапушчальнай з’яўляецца парада тыпу: «Прайдзіце на трэці паверх у кабінет нумар...» Чалавек звярнуўся да спецыяліста і павінен атрымаць адказ на месцы.

Начальнік галоўнага ўпраўлення абавязковай юрыдычнай экспертызы нарматыўных прававых актаў Міністэрства юстыцыі Рэспублікі Беларусь Валянціна Якімовіч сказала, што семінар у Брэсце стаў добрай пляцоўкай для абмену вопытам работы службаў «адно акно»: «Мы ўбачылі, што асноўныя падыходы ў рабоце з насельніцтвам — гэта аператыўнасць, якасць і камфорт грамадзян пры атрыманні паслуг, у тым ліку пры ажыццяўленні адміністрацыйных працэдур. Апошняе вельмі важна, супрацоўнік службы знаходзіцца на перадавой узаемадзеяння з грамадзянамі».

На семінары таксама абмеркавалі актуальныя карэкціроўкі заканадаўства і практычныя аспекты работы.

Святлана ЯСКЕВІЧ

Фота ZARYA.BY

Выбар рэдакцыі

Сям'я і дэмаграфія

Святлана Клачкова: Чым больш дзяцей, тым больш любові

Святлана Клачкова: Чым больш дзяцей, тым больш любові

Як жа шматдзетная сям’я спраўляецца з хатнімі клопатамі? 

Культура

Сёлета музей Янкі Купалы адзначае юбілей

Сёлета музей Янкі Купалы адзначае юбілей

«Пласт роднай зямлі — п’едэстал для паэта...» 

Грамадства

Ці забяспечваецца ахова грамадскага парадку на Мінскім моры?

Ці забяспечваецца ахова грамадскага парадку на Мінскім моры?

Пра гэта даведаліся карэспандэнты «Звязды».

Гандаль

Кандытарскія вырабы — брэнд беларускай харчовай прамысловасці

Кандытарскія вырабы — брэнд беларускай харчовай прамысловасці

Напярэдадні Міжнароднага сімпозіума кандытараў эксперты расказалі аб планах і перспектывах кандытарскай галіны.