Вы тут

Як беларуская прафесійная касметыка стала міжнарождным брэндам?


Самы аўтарытэтны спецыяліст нашай краіны ў галіне стварэння прафесійнай касметыкі, кандыдат біялагічных навук і кіраўнік ТАА «Лота Б’юці Сістэм» Людміла Калацкая расказала пра апошнія трэнды касметалогіі, пра шкодныя стэрэатыпы, якія ўдалося пераадолець, і пра тое, чаму варта ганарыцца беларускімі таварамі.


Беларуская касметыка — гэта, безумоўна, ужо міжнародны брэнд. А сакрэт папулярнасці ў тым, што яе стварэннем і распрацоўкай саставаў з самага пачатку займаліся людзі выключна кампетэнтныя — навукоўцы. Людміла Калацкая стаяла каля вытокаў брэнда «беларускія касметыка»: 30 гадоў таму кіравала лабараторыяй кампаніі «Беліта». Пазней разам з калегамі стварыла навуковы цэнтр, які працаваў на дзве знакамітыя кампаніі — «Беліта» і «Вітэкс»:

— Якасная касметыка «склалася» ў Беларусі даўно, і мне выпаў гонар быць у ліку першых, хто ўдзельнічаў у яе станаўленні. Трыццаць гадоў таму я прыйшла ў кампанію «Беліта», і за гады працы там усе мы атрымалі вялізны пласт ведаў, якога раней не было ў нашай краіне. Яго мы ўкаранілі. Так з’явілася беларуская касметыка, якую сёння ведаюць далёка за межамі.

«Беліта», дарэчы, на момант свайго стварэння была адным з усяго чатырох сумесных прадпрыемстваў Савецкага Саюза (беларуска-італьянскім, як і вынікае з назвы).

— Усе мы, па сутнасці, выйшлі з «Беліты», — падкрэслівае Людміла Калацкая. — Большая палова касметычных прадпрыемстваў Беларусі — у той ці іншай ступені выхадцы з «Беліты» і «Вітэкс». Створана, лічу, вельмі якасная масмаркет-касметыка. Яна шырока вядомая і ў краіне, і за мяжой, дэмакратычная па кошце, эфектыўная. Але паступова з’явілася разуменне, што ў нас няма менавіта прафесійнай касметыкі для салонаў прыгажосці, для работы касметолагаў і касметыкаў. Няма вышэйшага пласта касметычных сродкаў. Бо ўсе ідэі масмаркет-касметыка атрымлівае са сферы касметыкі прафесійнай. Таму мы ў ёй добра арыентаваліся, і гэта сапраўды вельмі цікавая галіна, у якой варта было папрацаваць. 

Так з’явілася беларускае прадпрыемства па выпуску прафесійнай касметыкі.

Сёння ў актыве «Лота» — два паўнавартасныя айчынныя прафесійныя брэнды: MesoExfolіatіon (16 відаў пілінгаў, якія цалкам закрываюць гэты сегмент у прафесійнай касметалогіі) і HyalSolutіon (прафесійныя сродкі догляду на аснове гіялуронавай кіслаты). Апошні ў снежні 2023 г. стаў пераможцам рэспубліканскага конкурсу Belarus Beauty Awards, у якім удзельнічалі таксама замежныя брэнды прафесійнай касметыкі, прадстаўленыя на рынку нашай краіны (з ЗША, Італіі, Іспаніі, Ізраіля, Польшчы, Расіі і г. д.).

— «Лота Б’юці Сістэм» працуе з 2015 года, — расказала на прэс-канферэнцыі Людміла Калацкая. — Мы выстаялі нават у ковід: калі ніхто не працаваў, Беларусь працавала. Дзякуючы яшчэ і гэтаму мы дасягнулі пэўных поспехаў.

Стаўка — на навуку

Аб імпартазамяшчэнні, гарантыі тэхналагічнага суверэнітэту і незалежнасці любой краіны ў сучасным свеце сёння гаворыцца шмат. Для Беларусі (асабліва ў Год якасці) гэта задача нумар адзін, рухавік эканомікі і ключавы прыярытэт развіцця краіны на найбліжэйшую перспектыву. Відавочна, што ў першую чаргу маецца на ўвазе ахова здароўя і фармацэўтыка, высокія тэхналогіі і машынабудаванне, аграрны сектар і харчовая бяспека... Але ж камфорт і сучасны ўзровень жыцця забяспечваюць у тым ліку такія «надбудовы» над жыццёва неабходнымі сферамі, як, напрыклад, тая ж касметалогія.

— Ствараючы якасную прафесійную касметыку, мы таксама — і гэта маё глыбокае перакананне — падтрымліваем тэхналагічную бяспеку краіны, — кажа Людміла Калацкая.

Заўважым, што беларуская кампанія «Лота», адзіная сярод вытворцаў прафесійнай касметыкі краін СНД, прынята ў члены Еўрапейскага таварыства вытворцаў касметыкі.

— Мы працуем з калегамі па ўсім свеце, з усёй сусветнай касметычнай супольнасцю. Гэта дазваляе трымаць руку на пульсе. У стварэнні прафесійнай касметыкі спыняцца нельга: пастаянна з’яўляюцца новыя тэндэнцыі, трэнды, даследаванні.

Як і касметыка масмаркета, прафесійная касметыка, якая ствараецца ў нашай краіне, робіць стаўку на навуку — гэта ў цэлым асноватворны прынцып стварэння айчынных сродкаў па доглядзе скуры. Распрацоўшчыкі беларускай прафесійнай касметыкі бяруць удзел як у міжнародных навуковых форумах, так і ў канферэнцыях, якія арганізоўвае Нацыянальная акадэмія навук.

— Цесна працуем з інстытутам мікрабіялогіі. Бо што такое сёння львіная доля ўсіх сучасных касметычных інгрэдыентаў высокага ўзроўню? Мікрабіялогія — тое, чым я займалася ўсё жыццё, — тлумачыць Людміла Калацкая. — Вы падбіраеце прадуцэнт, задаяце яму праграму, і ён выдае вам тое, што вы хочаце атрымаць. Таму мікрабіялогія сёння найбольш запатрабавана пры вытворчасці касметычных сродкаў. Акрамя таго, апошнім часам мы пачалі працаваць з навуковымі цэнтрамі, што задзейнічаны ў вывучэнні ўласцівасцяў лактаферыну, — гэта тры моцныя даследчыя структуры Нацыянальнай акадэміі навук. Касметалогія — адна з галін прымянення лактаферыну, гэта новы, вельмі дарагі і запатрабаваны на сусветным рынку касметычны кампанент.

Што ў трэндзе?

Якія ж кірункі ў распрацоўшчыкаў прафесійнай касметыкі лічацца найбольш перспектыўнымі?

У першую чаргу падтрыманне здаровага мікрабіёму скуры, адзначае суразмоўніца. Гэта сусветны трэнд. Нябачны воку мікрабіём скуры чалавека — экасістэма тысяч мікраарганізмаў, якія жывуць на паверхні эпідэрмісу. Мікрабіём знаходзіцца ў сінергіі са скурай, і яго баланс мае вялікае значэнне для нашага здароўя, прыгажосці і маладосці. На сёння біёлагі лічаць верхнім пластом эпідэрмісу чалавека не stratum corneum, як было яшчэ дзесяць гадоў таму, а stratum mіcrobіomum. І новы кірунак прафесійнай касметалогіі — стварэнне сродкаў, якія падтрымліваюць неабходны баланс гэтых мікраарганізмаў.

— Я вельмі вітаю і такі актуальны сёння кірунак, як скінімалізм, — распавядае Людміла Калацкая. — Перад ковідам, гадоў 5-6 таму, існавала мода — яна прыйшла з карэйскага рэгіёна — на велізарную колькасць пластоў сродкаў па доглядзе. Скура перагружаецца такой колькасцю прэпаратаў, і паступова стваральнікі касметыкі пачалі скарачаць колькасць сродкаў, робячы кожны з іх больш эфектыўным. Скінімалізм — трэнд натуральнасці, дастатковасці. Ізноў жа, мы не засмечваем прыроду ўсімі гэтымі флаконамі…

Наступны трэнд выцякае з папярэдняга — скарачаюцца склады сродкаў, становячыся больш зразумелымі і празрыстымі.

— Тры дзесяцігоддзі таму актыўна выкарыстоўваліся ўсяго 5-6 актыўных інгрэдыентаў, якія і пазначаліся на ўпакоўцы, — расказвае суразмоўніца. — Адзначу, дарэчы, што Беларусь — першая краіна на постсавецкай прасторы і доўгі час адзіная, якая ўказвала састаў касметыкі так, як гэта належыць у адпаведнасці з сусветнымі патрабаваннямі. Сёння мінімальнасць саставу — гэта вельмі важна. Неапраўдана вялізныя хімічныя саставы не толькі робяць даражэйшымі касметычныя сродкі, але і дэзарыентуюць спажыўца, у тым ліку практыкаў б’юці-сферы, адзначае вучоны. Ідзе перанасычэнне скуры, і сродкі губляюць эфектыўнасць.

Наша скура вельмі адаптыўная, дзякуючы гэтаму чалавек і выжывае, адзначае Людміла Калацкая. Залішне вялікія саставы спараджаюць так званы эфект адмены.

— Таму важна, каб нішто не перашкаджала працаваць галоўнаму кампаненту прэпарата, а для гэтага трэба мінімізаваць формулу — сусветнае патрабаванне ў сучаснай прафесійнай касметалогіі.

І нарэшце, найважнейшы кірунак даследаванняў — абарона скуры ад выпраменьвання гаджэтаў (тое, што прынята называць «сінім святлом»). Уздзейнічаючы франтальна з невялікай адлегласці, «сінім святлом» паскарае працэсы старэння, спрыяе абязводжванню скуры і ўтварэнню пігментных плям.

— Ад гаджэтаў людзі не адмовяцца, — падкрэслівае навукоўца. — Мы павінны з гэтым жыць. 

І адпаведна, павінна быць касметыка, якая абараняе скуру.

Дарэчы, парада ад прафесіянала: калі вы на канапе са смартфонам у руках, накладзіце на твар любую тканінную касметычную маску. Эфект — два ў адным: і абарона, і б’юці-працэдура. Нават хатняя маска, напрыклад з зялёнага чаю на марлечцы, хоць у нейкай ступені абароніць ад «сіняга святла».

А ў цэлым, кажуць спецыялісты, у абароне мае патрэбу не толькі скура твару: кірунак пачаў развівацца з неабходнасці пратэктаваць скуру рук.

— Падчас пандэміі ўсе мы выкарыстоўвалі санітайзеры, асабліва пакутавала скура рук ва ўрачоў, — гаворыць суразмоўніца. — І як «рэспект» медыкам мы распрацавалі крэм для рук, састаў якога аналагічны суперэфектыўнаму крэму для твару. Яго, дарэчы, спачатку ацанілі спажыўцы ў Расіі, а нашы суайчыннікі — крыху пазней.

Аб шкодзе стэрэатыпаў

Сёння прафесійная беларуская касметыка запатрабавана ў многіх краінах свету — не толькі ў Расіі, але і, напрыклад, у Азербайджане, Арменіі, Турцыі. У нашай краіне на пачатку станаўлення брэнда прыйшлося змагацца са стэрэатыпамі, адзначаюць прадстаўнікі кампаніі «Лота». У даковідныя часы канкурэнцыя ў сферы прафесійнай касметыкі была вельмі высокай, расказваюць яны. На рынку Беларусі было шмат сусветных брэндаў, і справа не ў якасці — якасць імпартнай касметыкі была рознай. Справа ў стэрэатыпе «еўрапейскае — добрае, айчыннае — так сабе». Сёння еўрапейская касметыка стала значна даражэйшай для беларускага спажыўца. Ды і людзі навучыліся чытаць саставы і параўноўваць: спажывец стаў больш адукаваным, з’явілася разуменне: навошта пераплачваць, калі не менш (а часам і больш) за якасны прадукт, ад айчыннага вытворцы ён абыдзецца танней.

— Стэрэатып «Ай, гэта беларускае...», праўда, усё яшчэ праяўляецца. Мы не прывыклі сябе паважаць. І час гэтаму навучыцца, — кажа Людміла Калацкая. — Бо ў нашай краіне вырабляецца шмат тавараў, якімі па праве варта ганарыцца. Давайце паглядзім нават на бытавым узроўні: бюстгалтары беларускай вытворчасці — супер, калготкі — супер, ежа, наша беларуская мясная і малочная прадукцыя — проста супер! І касметыка супер. Дык чаму ж мы сябе не любім?.. Брэнд «Лота» можна было зрабіць сумесным з французамі або італьянцамі, але мы вырашылі — не, няхай ён будзе менавіта беларускі. Гэта наш выбар, наша падзяка краіне, якая нас вывучыла. І сёння мы аддаём ёй свае веды.

Аляксандра АНЦЭЛЕВІЧ

Выбар рэдакцыі

Грамадства

Больш за 100 прадпрыемстваў прапанавалі вакансіі ў сталіцы

Больш за 100 прадпрыемстваў прапанавалі вакансіі ў сталіцы

А разам з імі навучанне, сацпакет і нават жыллё.

Эканоміка

Торф, сапрапель і мінеральная вада: якія перспектывы выкарыстання прыродных багаццяў нашай краіны?

Торф, сапрапель і мінеральная вада: якія перспектывы выкарыстання прыродных багаццяў нашай краіны?

Беларусь — адзін з сусветных лідараў у галіне здабычы і глыбокай перапрацоўкі торфу.

Грамадства

Адкрылася турыстычная выстава-кірмаш «Адпачынак-2024»

Адкрылася турыстычная выстава-кірмаш «Адпачынак-2024»

«Мы зацікаўлены, каб да нас прыязджалі».