Вы тут

Не проста крама, а канцэпт-стор


Кароткая перадгісторыя

Праект, як вядома, мае на ўвазе імпартазамяшчэнне. Ідэя ўвогуле ляжала на паверхні, асабліва пасля сыходу з Беларусі еўрапейскіх брэндаў, якія былі запатрабаваныя спажыўцом і прапаноўвалі шырокі асартымент самага рознага прыгожага і якаснага хатняга начыння і наогул усяго, што аблягчае быт і «ў гаспадарцы спатрэбіцца». Летась, якраз вясной, дацкая сетка Jysk абвясціла аб намеры зачыніць свае крамы ў нашай краіне. Выстраіліся чэргі... Праўда, праз некаторы час крамы яшчэ раз адчынілі дзверы — для распродажу рэшткаў, але потым пра тавары сеткі Jysk (брэнд з 2016 года паспеў адкрыць у нашай краіне 10 крам: у сталіцы, а таксама ў Мінскім раёне, Брэсце і Гродна, Магілёве, Бабруйску, Маладзечна і Пінску) беларусам давялося забыцца на нявызначаны тэрмін. Следам пакінуў Беларусь і шведскі брэнд ІKEA — уласна, увоз тавараў кампанія прыпыніла таксама вясной, а летам перасталі працаваць і анлайн-маркеты. Zara Home ў Беларусі засталася, і менавіта з ёй сёння трэба будзе канкурыраваць будучай сетцы «Да дому», першая ластаўка якой — канцэпт-стор у «Дана Моле».


Ідэя «Да дому» нарадзілася якраз мінулым летам (калі абнаўлялі беларускі павільён ВДНГ), як распавяла журналістам старшыня канцэрна «Беллегпрам» Таццяна Лугіна, анансуючы ў верасні 2022-га будучае адкрыццё крамы. Вывучыўшы пытанне, спецыялісты вырашылі, што вытворцаў якаснага і прыгожага хатняга начыння ў нас дастаткова. Тавару хапіла б і на 500 квадратных метраў гандлёвай плошчы, як задумвалася спачатку, але адзін з самых папулярных у сталіцы гандлёвых цэнтраў пакуль прапанаваў у якасці «пробнага шара» плошчу ў 250 м2. Там і размясцілася 10 тысяч найменняў айчынных тавараў для дому ад дзясяткаў вытворцаў — ад буйных прадпрыемстваў (брэнды Blakіt, Добрушскі фарфоравы завод, «Стужка», «Беларускі лён», «Віцебскія дываны», «Світанак», «Палессе», «Белмастацкераміка» і г. д.) да рамеснікаў.

Да дому, да хаты

Фактычна «Да дому» ў «Дана Моле» — гэта не проста крама, а канцэпт-стор. Што гэта за «звер», растлумачым для тых, хто крыху не ў тэме. Аказваецца, канцэпт-стор — гэта не буцік, а своеасаблівая мультыбрэндавая «пячора Аладзіна», дзе ёсць усё: ад прадметаў інтэр’еру да адзення, тэкстылю, прыгожых дробязяў і дызайнерскіх рэчаў. Аб’ядноўвае ўсё гэта пэўная тэма, ідэя, атмасфера і дызайн. То-бок тавары падбіраюцца ў межах абранага погляду на стыль і ў цэлым на жыццё. Канцэпт-сторы, зыходзячы з задумкі, павінны прадстаўляць пакупніку лімітаваныя лінейкі і ўнікальныя рэчы (дарэчы, некаторых прадстаўленых у «Да дому» тавараў няма ў фірменных крамах вытворцаў, іх можна купіць толькі тут).

Закладзеная ў аснову канцэпцыі крамы творчая ідэя адчуваецца адразу каля ўвахода ў гандлёвую прастору. Гэта модны цяпер мінімалісцкі стыль інтэр’еру плюс нацыянальны каларыт. Тут спадабаецца тым, каму блізкае вырашэнне інтэр’ераў з пазіцый прысутнасці ў доме адкрытай прасторы і сонечнага святла. Лаканічнасць, спакой і прастата наогул гістарычна блізкія, як мне здаецца, разуменню прыгажосці і ўтульнасці беларусамі і ў гэтым яно (тое самае разуменне прыгажосці «па-нашаму») сугучнае актуальнаму сёння скандынаўскаму стылю. Нічога дзіўнага — такі стыль асабліва арганічны ў рэгіёнах, дзе звышдастаткова халодных пахмурных дзён, а ў нас — якраз такі клімат. Такім чынам, светлая і вольная прастора, прахалодныя тоны, а таксама натуральныя (шэры, белы, пастэльны блакітны, мятны, лавандавы, ружовы, карычневыя і пясочныя адценні). На гэтым фоне можна расставіць яркія колеравыя акцэнты. Дызайн дапаўняюць утульны тэкстыль, простыя формы і стрыманы лаканічны дэкор плюс перавага натуральных матэрыялаў. Менавіта прыхільнікі такога разумення прыгажосці інтэр’еру застануцца задаволеныя, пабываўшы ў «Да дому». І, дарэчы, такое разуменне прыгажосці, як аказалася, блізкае мінскім пакупнікам. Нават у першай палове буднага дня ў краме дастаткова наведвальнікаў.

— У выхадныя вельмі шмат людзей цэлы дзень, — распавяла прадавец. — А адразу пасля адкрыцця кожны дзень быў як выхадны па колькасці наведвальнікаў і пакупнікоў.

Пакуль «Да дому» адзін, але ўжо відавочна, зыходзячы са спажывецкай цікавасці, што такіх крам павінна стаць больш — напэўна, сетка будзе развівацца па Мінску і па ўсёй Беларусі, упэўненая дзяўчына.

Разгледзім дэталі

Яшчэ адзін фактар, які выклікае прыхільнасць да новай крамы, — даступныя цэны. Многія пазіцыі — у разы таннейшыя за імпартныя аналагі. З самых дарагіх — мабыць, пасцельная бялізна (ад 230–270 рублёў набор з натуральнага лёну), а лідзіруе кілім з натуральнай аўчыны (каля 700 рублёў). Але вось жакардавы дыванок экалагічных расфарбовак ад ААТ «Віцебскія дываны», напрыклад, абыдзецца ў залежнасці ад памеру ў 33–53 рублі. Здаецца, такіх цэн сёння ўжо не бывае.

— Дыванкі ў нас разлятаюцца як гарачыя піражкі, — распавяла прадавец.

Удакладнім: 33,73 — дыванок памеру 80×150, 53 рублі з капейкамі — дыван памерам большы. Такія кілімкі вельмі лёгка чысцяцца: і пыласосам, і проста венікам або шчоткай, таму іх часта купляюць у прыхожую. Некаторыя расфарбоўкі ўпішуцца і на кухню — у абедзенную зону.

Дарэчы, пра кухню. Надзвычай мілая кераміка з Радашковіч (ААТ «Белмастацкераміка») не б’е па кішэні: напрыклад, цукарніца — 19,60, а чайны кубачак — наогул 4 рублі 58 капеек. А яшчэ тут можна купіць тыя самыя гліняныя збанкі, у якіх так цудоўна гатаваць парцыённую смажаніну ў духоўцы. Каштуюць яны крыху больш за дзясятку. Збанкі з палівай апетытных, «смачных» карамельных колераў. Талерка дызайнерскай формы стане вашай за 8 рублёў, вазачка — за 18. Святочнае вялікае блюда будзе каштаваць крыху больш за дваццаць рублёў. Падсвечнік — 16. Сімпатычная талерка з хвалістымі бакамі — 8, але ёсць талеркі і наогул за 2 BYN. 8 рублёў каштуе і кубак. Ваза вышынёй крыху менш за 40 см абыдзецца ў 43 рублі. 

А ваза крыху меншая — Br18.

Тэкстыль — падстава для асобнай размовы. Парцьеру 250×270, лён напалову з бавоўнай ад Аршанскага льнокамбіната, у «Да дому» можна купіць за 73,20. Натуральны плед (125 на 200) — за 134,44, ёсць трохі таннейшыя і даражэйшыя. Расфарбоўкі і фактуры самыя розныя: вочы разбягаюцца і хочацца набыць адразу ўсё. Ёсць і ў пастэльных тонах, і тыя, што стануць каляровым акцэнтам. Набор пасцельнай бялізны (чысты лён) у залежнасці ад памераў — ад 250 да 370 рублёў. Затое льняны ручнік будзе каштаваць ад 8 да 9–10 рублёў. А сучасны аналаг класічнага беларускага ручніка (праўда, без вышыўкі) — ён чамусьці на этыкетцы названы «Дарожка дэкаратыўная» — абыдзецца ў 19,62. Калі любіце крэатывіць самі, тут жа можна купіць на аздабленне самыя розныя карункі — імітацыю даматканых. Выглядае выдатна. 14,40 маточак.

З тавараў, якія працуюць на нацыянальны каларыт, хочацца яшчэ адзначыць, напрыклад, розныя віды гарбаты з Белавежскай пушчы, а таксама букецікі сухіх раслін і духмяныя сашэ (шалфей, лаванда, чабор). За букецік прапануецца аддаць 7 рублёў, за сашэ (духмяны мяшочак, яго можна пакласці ў шафу, дзе захоўваецца бялізна, або пакінуць на паліцы з кнігамі) — 8 руб. Здаецца, крышачку шкада столькі за гэткую дробязь, але многія набываюць, расказалі прадаўцы.

Што яшчэ сказаць пра «Да дому»? Ёсць цэлы стэлаж з таварамі для лазні, калі хто любіць папарыцца — а любяць многія. У асартыменце нават венікі — бярозавы і эўкаліптавы (другі, зразумела, даражэйшы за першы). Ёсць хатняе адзенне (самы, напэўна, дарагі варыянт — трыкатаж ад ААТ «Палессе» — 218 руб. 76 кап.) і піжамы (напрыклад, ад ЗАТ «Калінка» — 124 рублі). Тэпцікі — 42,55. Ёсць патэльні, жароўні і рондалі з антыпрыгарным пакрыццём, цэны на гэтыя пазіцыі — не вышэй і не ніжэй ад чаканняў (невялікая патэльня ад ВПУП «Вікторыя» — 50,42, жароўня большага памеру — 85 з капейкамі).

Такім чынам, выснова: ці варта пабываць у «Да дому»? Адназначна варта. Застаецца толькі дадаць, што ў краме дзейнічаюць карткі растэрміноўкі — «Халва» і «Карта пакупак». І гэта таксама працуе ёй у плюс.

Аляксандра АНЦЭЛЕВІЧ

Фота аўтара

Выбар рэдакцыі

Калейдаскоп

Усходні гараскоп на наступны тыдзень

Усходні гараскоп на наступны тыдзень

Шалям засталося прыкласці зусім няшмат намаганняў, каб жаданая мэта была дасягнута.

Грамадства

Камандзір вядзе за сабой

Камандзір вядзе за сабой

Пяцікурснік Полацкага дзяржаўнага ўніверсітэта імя Е. Полацкай быў удастоены ганаровага звання «Чалавек года Віцебшчыны — 2023».

Моладзь

Вераніка Цубікава: Натхняюся жаданнем дзяліцца

Вераніка Цубікава: Натхняюся жаданнем дзяліцца

Яе песні займаюць першыя радкі ў музычных чартах краіны, пастаянна гучаць на радыё і тэлебачанні.