Шматмэтавага судна "Тяньцзянь" отшвартовалася ад прычала порта Ляньюньган (правінцыя Цзянсу, Усходні Кітай) і ўзяло курс на Данію і Расію па Паўночна-Усходняму марскому праходу . Яно стала трэцім з 6 гандлёвых суднаў, якія Кітай мае намер сёлета адправіць арктычным маршрутам, перадае "Жэньмінь жыбаа" анлайн" [3].
Гэта самая вялікая колькасць кітайскіх суднаў, якія пройдуць дадзеным маршрутам на працягу аднаго года. Выкарыстоўваць арктычны шлях для гандлёвых суднаў Кітай пачаў у 2013 годзе, калі судна "Юншэн", якое належыць кампаніі COSCO Shipping Specialized Carriers Co. Ltd, паспяхова прайшло ў Еўропу па Паўночна-Усходняму марскому праходу - найбольш запатрабаваным маршруце праз Арктыку.
На канец 2016 года група кампаній COSCO адправіла па гэтым маршруце ў агульнай складанасці 5 суднаў. Вопыт гэтых гадоў, адзначаюць спецыялісты галіны, будзе адыграваць пазітыўную ролю для выхаду вытворчага сектара Кітая, у першую чаргу абсталявання, на замежныя рынкі і імпарту тавараў з Еўропы ў Кітай на карысць працвітання двухбаковага гандлю.
Судна "Тяньцзянь", да прыкладу, даставіць у Расію танэлепраходчы комплекс для будаўніцтва метрапалітэна, а ў Данію - ветраэнергетычныя ўстаноўкі. Капітан "Тяньцзяня", які належыць, як і "Юншэн", кампаніі COSCO Shipping Specialized Carriers Co. Ltd, Шэнь Цзяньсинь распавёў, што напрыканцы верасня (цягам 25 дзён) судна прыбудзе ў першы пункт прызначэння - порт Эсбьерг (Данія), пераадолеўшы 7670 марскіх міль, супраць 37 дзён і 11060 марскіх міль па Суэцкім канале. Гэта дазволіць таксама зэканоміць каля 320 тон паліва, што азначае памяншэнне выкідаў двухвокісу вугляроду на 1000 тон, дадаў капітан.
Спасылкі
[1] https://zviazda.by/be/u-svece
[2] https://zviazda.by/be/vestki-z-kitaya-0
[3] http://russian.people.com.cn/
[4] https://zviazda.by/be/vestki-z-kitaya