Вы тут

«У беларусак для догляду сябе ёсць усё неабходнае». Як заставацца прыгожай у любым узросце


Б'юці-сфера ў нашы дні — адна з высокатэхналагічных галін. Апошнія дзесяцігоддзі сталі прарыўнымі з пункту гледжання развіцця тэхналогій індустрыі прыгажосці. З'явілася мноства інавацыйных падыходаў, якія змянілі нашы погляды на маладосць і здароўе. Аб ключавых трэндах сучаснасці і будучыні сферы прыгажосці, аб развіцці беларускай касмецэўтыкі (і аб тым, што гэта такое), а таксама аб даверы айчыннай касметыцы мы гутарым з адным з самых вядомых спецыялістаў Беларусі ў галіне вытворчасці касметычных сродкаў, кандыдатам біялагічных навук, спікерам міжнародных кангрэсаў па касметыцы і медыцыне Людмілай Калацкай.


«Трэба працаваць над сабой»

Напачатку — кароткая даведка. Усім, чыя прафесійная дзейнасць так ці інакш звязана са сферай прыгажосці, Людмілу Калацкую прадстаўляць не трэба. Для тых, хто прафесійна з б'юці-індустрыяй не звязаны, скажам, што Людміла Міхайлаўна — заснавальнік і кіраўнік адзінай у Беларусі кампаніі, якая выпускае прафесійную касметыку (або касмецэўтыку,
то-бок высокаэфектыўныя інавацыйныя прэпараты на скрыжаванні касметыкі і фармацэўтыкі, якія выкарыстоўваюцца ў салонах і медыцынскіх цэнтрах). Дададзім, што беларуская касмецэўтыка брэнда «LoTa» прадаецца шмат дзе ў свеце, а кампанія з'яўляецца членам Еўрапейскай арганізацыі CCE (Cosmetіcs Consultans Europe) — і гэта адзіны вытворца касметыкі ў краінах СНД, які атрымаў членства ў гэтай прэстыжнай арганізацыі. А да таго, як стварыць брэнд «LoTa», мая суразмоўніца стаяла каля вытокаў навуковага цэнтра «Беліта-Вітэкс» і шмат гадоў нязменна ім кіравала.

— Людміла Міхайлаўна, пачнём з галоўнага: на вашу думку, наколькі нашы жанчыны ўмеюць і хочуць берагчы сваю прыгажосць?

— Хочуць і ўмеюць, і гэта мяне вельмі радуе. Беларускі ў абсалютнай большасці вельмі годна выглядаюць у любым узросце і, я сказала бы, на сусветным узроўні (калі параўноўваць нашых жанчын з прадстаўніцамі адпаведных узроставых груп іншых краін). Як правіла, нашы суайчынніцы адукаваныя і ўмеюць несці сябе вельмі годна.

— Адукацыя мае прамое дачыненне да таго, як выглядае жанчына?

— Безумоўна. Можна выглядаць молада і быць прыгожай у любым узросце, але гэта вялікая работа над сабой. І не толькі над сваёй скурай. Падыход комплексны: у першую чаргу работа над сваім інтэлектам, а таксама правільнае харчаванне, спорт ці хоць бы фізічная актыўнасць, адмова ад шкодных звычак (алкаголь, курэнне). І, вядома, рэгулярны догляд — прафесійны (наведванне касметолага) і хатні.

— А чаго сёння не хапае беларускім жанчынам у доглядзе, калі казаць пра айчынную касметыку?

— На дадзены момант у беларускіх жанчын для таго, каб захаваць на доўгія гады маладосць і прыгажосць, ёсць практычна ўсё неабходнае. Напрыклад, касметыка для хатняга догляду — і магу аўтарытэтна заявіць, што «Беліта-Вітэкс» на сёння адна з найлепшых у масмаркеце на нашай тэрыторыі і ў цэлым ва Усходняй Еўропе. Ёсць у беларускіх жанчын цяпер і прафесійная айчынная касметыка, якая падыходзіць нашаму метабалізму, нашаму рэгіёну, улічвае асаблівасці нашай скуры — і гэта поўны цыкл салоннага догляду для самых розных тыпаў скуры, узростаў, вырашэння розных б'юці-праблем. І кожны год мы дадаём новыя навуковыя распрацоўкі.

— Але ж прафесійную касметыку немагчыма набыць, не маючы пасведчання касметолага...

— Цалкам так. І гэта правільна. Розніца ў інтэнсіўнасці ўздзеяння прафесійных сродкаў і ліній хатняга догляду — прыкладна ў дзесяць і больш разоў. За кошт гэтага дасягаецца эфектыўнасць, але ў руках непрафесіянала такі сродак можа нанесці шкоду. Таму прафесійныя касметалагічныя сродкі ва ўсім свеце — і наша краіна не выключэнне — прадаюць толькі прафесіяналам, што маюць адпаведную адукацыю (яны ўсе заносяцца ў спецыяльную базу даных). Высокая актыўнасць прэпаратаў патрабуе пэўнай падрыхтоўкі скуры, важна вытрымліваць стадыі іх нанясення. Недасведчаны чалавек з такімі сродкамі можа нанесці вельмі сур'ёзную шкоду сваёй скуры. Таму і трэба перыядычна бываць у касметолага — гэта павінна стаць абавязковым пунктам догляду сябе кожнай жанчыны гадоў з 25, а пры наяўнасці праблем — і раней. Некаторыя нашы жанчыны эканомяць на сабе і думаюць, што якасныя лініі для хатняга догляду дапамогуць ім не старэць, або вырашаць праблему акнэ, або разгладзяць маршчыны. Але хатні догляд — гэта абавязковыя, але толькі падтрымлівальныя працэдуры. І мне хацелася б гэта данесці да вашых чытачак.

«Касметычны свет — гэта каста»

— Раскажыце, калі ласка, аб удзеле і перамозе ў конкурсе «Брэнд года».

— Мы да гэтага не імкнуліся. У 2021 годзе прыйшла прапанова ад арганізатараў конкурсу «Брэнд года», і мы прынялі рашэнне ўдзельнічаць. Прызнацца, мелаcя на ўвазе мэта — хацелася ацаніць лаяльнасць да нашых прадуктаў прафесіяналаў, касметыкаў і касметолагаў-практыкаў, якія працуюць з кліентамі ў салонах і медыцынскіх цэнтрах. І мы ўбачылі гэтую лічбу: мы атрымалі тысячы галасоў, з велізарным адрывам ад канкурэнтаў у нашай намінацыі. Такім чынам, за беларускі брэнд прафесіяналы прагаласавалі дзвюма рукамі. Гэта вялікая адказнасць, вялікі бонус. Нам далі свайго роду карт-бланш, і мы павінны адпавядаць. Ну, а сама магчымасць перамогі мяне асабіста не вельмі цікавіла, але ўсё ўжо закруцілася, і мы перамаглі.

Фота: pixabay.com

— Цяпер на вашай касметыцы працуе большасць салонаў прыгажосці Беларусі. Чаму да беларускага брэнда ў прафесіяналаў такая лаяльнасць?

— Думаю, справа ў павазе да нашага рынку, да айчыннага прадукту. Гэта ўласціва беларусам, і гэта наша вельмі годная рыса. А мы, са свайго боку, як вытворцы, імкнёмся ўтрымліваць баланс цаны пры максімальнай якасці і інавацыйнасці. Традыцыйна ўдзельнічаем ва ўсіх сусветных канферэнцыях касметолагаў, у тым ліку ў найбуйнейшым форуме Іn-cosmetіcs Global, які праходзіць кожны год (сёлета ён адбыўся ў Барселоне), і там мы звяраемся з усёй касметычнай суполкай. Мы ў рассылках па ўсіх тэндэнцыях і аглядах. Касметычны свет вельмі замкнёны, гэта свайго роду каста. Або вы, як вытворца прафесійнай касметыкі, да яго належыце, або вашага брэнда проста няма.

«Індустрыя прыгажосці не існуе асобна ад жыцця»

— Ці задаволеныя вы ўзроўнем адукацыі нашых касметыкаў і касметолагаў — прафесіяналаў, якія працуюць непасрэдна з кліентамі ў салонах?

— Не магу сказаць, што задаволеная. На жаль, вельмі многім у гэтай сферы не хапае адукацыі і вопыту. Сёння мэйнстрым — вучыцца на касметыка. Раней, у савецкія часы, для такой працы была абавязковай медыцынская адукацыя. Потым прыйшлі заканадаўчыя паслабленні. Між тым касмецэўтыка — гэта ўсё ж высоканавуковыя прэпараты, і, працуючы з імі, важна разумець, як яны ўздзейнічаюць на скуру і чаму... Але гэта агульнасусветная тэндэнцыя — прафесіяналаў высокага ўзроўню ў б'юці-сферы не хапае не толькі ў нашай краіне. Таму мы прынялі рашэнне ўзмацніць інтэлектуальную дапамогу рынку — у першую чаргу нашаму, беларускаму: праводзіць семінары, трэнінгі, больш расказваць, адукоўваць, і практыкі гэта прынялі «на ўра». Днямі мы правялі ўжо другую канферэнцыю для прафесіяналаў індустрыі прыгажосці (яна адбылася ў Доме прэсы). У прыватнасці, распавялі пра тыя новыя тэндэнцыі, якія прывезлі з Іn-cosmetіcs Global.

— Дарэчы, у які бок цяпер рухаецца прафесійная касметалогія?

— У бок ускладнення, спецыфікацыі — стварэння «адрасных» сродкаў для вырашэння кожнай б'юці-праблемы. Пры гэтым захоўвае актуальнасць і тэндэнцыя стварэння гібрыдных формул, накіраваных на вырашэнне адразу некалькіх задач. Але самае галоўнае — генеральны трэнд у сусветнай касметыцы — гэта sustaіnabіlіty, то-бок устойлівае ўсебаковае развіццё. Пад ім варта разумець цэлы комплекс падыходаў, сярод якіх найважнейшы — захаванне «здаровага» мікрабіёму скуры (яе мікраарганізмаў, «супольнасць» якіх адыгрывае істотную ролю ў падтрыманні здароўя, прыгажосці і маладосці). Касметалогія на скрыжаванні з мікрабіялогіяй цяпер — наогул вельмі модны кірунак. На Іn-cosmetіcs Global ў гэтым годзе часам здавалася, што мы прысутнічаем на мікрабіялагічным сімпозіуме. Дарэчы, каманда «LoTa» ўжо даўно працуе ў гэтым кірунку: яшчэ шэсць гадоў таму мы прадставілі беларускім жанчынам прабіятычны пілінг і маску для абароны мікрабіёму скуры (у нашай камандзе — тры мікрабіёлагі). Так што, скажу без лішняй сціпласці, беларуская касмецэўтыка — «наперадзе планеты ўсёй»... Трэндам у касметалогіі ўжо некалькі гадоў застаецца карбоксітэрапія (насычэнне скуры кіслародам). Гэта вельмі добры метад, ён прыйшоў у сферу прыгажосці з медыцыны.

— А як узнікаюць трэнды ў касметалогіі?

— Яны заўсёды развіваюцца ў рэчышчы найважнейшых пытанняў, якія стаяць перад грамадствам у цэлым. Індустрыя прыгажосці не існуе ў вакууме, асобна ад жыцця. Так што «гарачыя» тэндэнцыі і трэнды звычайна маюць у тым ліку і сацыяльны, эканамічны падмурак. Гэта заўсёды адказ на ключавыя пытанні нашага часу: экалогія, адсутнасць скажэння інфармацыі (у тым ліку аб прадукце і яго складзе), адказнасць перад прыродай і перад людзьмі, ментальнае здароўе, развіццё інтэлекту... І гэта адлюстроўваецца не толькі ў канчатковым прадукце, але і ў прынцыпах вытворчасці касметыкі і касмецэўтыкі. Інакш самыя інавацыйныя распрацоўкі не здольныя дапамагчы дасягнуць мэты: прыгажосці, здароўя, маладосці на доўгія гады. Мы павінны берагчы ваду падчас вытворчасці, сачыць за чысцінёй паветра, адысці ад мікрапластыку і ўпакоўкі, што не раскладаецца. Мы павінны памятаць пра адказнасць перад нашай экалогіяй і нашымі суграмадзянамі. І тады ўсё атрымаецца.

Аляксандра АНЦЭЛЕВІЧ

Выбар рэдакцыі

Здароўе

Сезон грыпу чакаецца ў студзені — сакавіку. Эпідэміёлаг расказаў, як і калі лепш прышчапіцца

Сезон грыпу чакаецца ў студзені — сакавіку. Эпідэміёлаг расказаў, як і калі лепш прышчапіцца

З пачаткам навучальнага года рэгіструецца і рост захваральнасці на рэспіраторныя інфекцыі.

Жыллё

Кватэры разыходзяцца як гарачыя піражкі. 2023 год можа стаць сапраўды рэкордным

Кватэры разыходзяцца як гарачыя піражкі. 2023 год можа стаць сапраўды рэкордным

Як адзначаюць фінансавыя эксперты, рынак жылой нерухомасці выйшаў на беспрэцэдэнтна высокія паказчыкі па колькасці здзелак.

Культура

Кірыл Халецкі: «Мой дэбют адкрые магчымасці  для іншых маладых кінематаграфістаў»

Кірыл Халецкі: «Мой дэбют адкрые магчымасці для іншых маладых кінематаграфістаў»

З рэжысёрам «Кіношнікаў» — наша размова пра мары і іх увасабленне ў рэальнасць.

Культура

Як пакажуць мінулае ў кінастужцы «На другім беразе»

Як пакажуць мінулае ў кінастужцы «На другім беразе»

Хто здолее змяніць гісторыю ці змяніцца пад яе ўплывам?