Вы тут

Выстава беларускай станковай і кніжнай графікі, «Вобразы Кітая» і «Энергія колеру»


Выстава «Big city life», Выстава беларускай станковай і кніжнай графікі, Выставачны праект «Terragraphica», Выстава «Энергія колеру», Выстава жывапісу Надзеі Лівянцавай і Уладзіміра Крываблоцкага «Вялікі настаўнік», Выстава «Вобразы Кітая», Выстава «Космадрайв»​ — штотыднёвая афіша «Звязды». 


Выстава Вольгі Гардзіёнак-Кірэевай «Суквецце мілаты»

Дзе: г. Мінск, вул. Дзяржынскага, 131

Калі:  да 14 красавіка 

Колькі: 5 BYN

Выставачная пляцоўка «Малінавы кот» прадстаўляе выставу Вольгі Гардзіёнак-Кірэевай «Суквецце мілаты».

Вольга Гардзіенак-Кірэева — беларуская мастачка. Прафесійную адукацыю атрымала ў Мінскай мастацкай вучэльні імя А.К. Глебава і на кафедры графікі Беларускай дзяржаўнай акадэміі мастацтваў. Удзельніца шматлікіх рэспубліканскіх і міжнародных выставачных праектаў. Працуе пераважна ў акварэльным і алейным жывапісе.

Творчасць Вольгі Гардзіёнак-Кірэевай знітавана з лепшымі традыцыямі айчыннага мастацтва і прасякнута прагай сузірання прыгажосці. Бліскучая тэхніка мастачкі спрыяе нязмушанаму ўвасабленню самых арыгінальных задум. Рознапланавыя, але заўсёды бездакорныя па выкананні работы Вольгі адсылаюць да зыходнай кропкі мастацтва — выклікаюць эмоцыі ў гледача.

На выставе «Суквецце мілаты» Вольга прадстаўляе візуалізацыю культурнага кода, які ўвасабляе прыгожае, мілае і радаснае. Пышныя кветкі, што атаесамляюцца з раскошай і прыгажосцю, адсылаюць да страчанага Эдэма, а адны з самых мілых чалавечаму воку істот — каты — здатныя абяззброіць самае суровае сэрца. Грацыёзныя і дасканалыя стварэнні ў сукупнасці ствараюць атмасферу гармоніі.

Адкрыццё выставы «Суквецце мілаты» адбудзецца 25 лютага ў 18:00. У дзень адкрыцця ўваход на выставу вольны.


Выстава «Чыстае Мастацтва»

Дзе: г. Мінск, Мастацкі музей, вул. Леніна, 20

Калі:  да 14 красавіка 

 У Нацыянальным мастацкім музеі працуе выставачны праект «Чыстае мастацтва». Гэта ўнікальная магчымасць пазнаёміцца з творчасцю мастакоў, якія пражываюць у псіханеўралагічным дыспансеры № 2 г.Мінска. Гэтыя людзі — творцы ад душы і для душы. Іх творы здаюцца наіўнымі, часам некалькі дзіўнымі і адначасова цікавымі і прыцягальнымі.

Некаторыя з іх пражылі нармальнае паўнавартаснае жыццё, мелі працу, сям’ю і дзяцей, але ў выніку траўмы, генетычнага збою, інфекцыі апынуліся ў замкнёных рамках сваёй хваробы. Некаторыя не змаглі скончыць нават дапаможнай школы, іншыя ж не ўмеюць чытаць і пісаць... але паглядзіце на гэтыя жыццярадасныя фарбы і чыстыя формы.

Экспазіцыю дапоўнілі і разнастаілі творчыя работы дзяцей з парушэннем слыху, якія навучаюцца ў інклюзіўнай арт-школе «вышэй за дах». Гэтыя маленькія мастакі па-асабліваму бачаць свет і валодаюць высокім глядзельнай інтэлектам.

Хочацца адзначыць агульную схільнасць і тых і іншых мастакоў у выкарыстанні яркіх кветак, кантрасных тэкстур і аб’ёмаў, часта прыдуманых або перамешчаных з побыту штодзённасці ў асаблівую арт-асяроддзе.

Мы часта забываем пра тое, што побач з намі жывуць вельмі таленавітыя і моцныя людзі, якія, нягледзячы на сваю цяжкую, невылечную хваробу, імкнуцца тварыць, каб асэнсавана жыць, быць патрэбнымі і цікавымі. Гэтая выстава — доказ таго, што людзі з асаблівасцямі псіхічнага і фізічнага развіцця вельмі таленавітыя і камунікабельныя, яны гатовыя падзяліцца сваім успрыманнем свету з усімі з намі.


Выстава «Чырвонае сіняе зрушэнне»

Дзе: г. Мінск, «Галерэя ДК», вул. Герцэна 2а

Калі: да 16 красавіка 

Колькі: 5—7 BYN

 У малой зале Мастацкай галерэі класічнага і сучаснага мастацтва «Галерэі ДК» адкрылася выстава маладой беларускай таленавітай мастачкі Баевай Святланы «Чырвонае сіняе зрушэнне».

Што такое чырвонае зрушэнне і сіняе зрушэнне? Чырвонае і сіняе зрушэння апісваюць, як святло ссоўваецца ў бок больш кароткіх або больш доўгіх даўжынь хваль, калі аб’екты ў космасе (такія як зоркі або галактыкі) набліжаюцца або выдаляюцца ад нас. Гэтая канцэпцыя з’яўляецца ключом да складання карт пашырэння Сусвету. Бачнае святло — гэта спектр колераў, які зразумелы кожнаму, хто глядзеў на вясёлку. Калі аб’ект аддаляецца ад нас, святло ссоўваецца да чырвонага канца спектру, паколькі яго даўжыні хваль становяцца даўжэй. Калі аб’ект набліжаецца, святло перамяшчаецца да сіняга канца спектру, паколькі яго даўжыні хваль становяцца карацей. Гук і святло гэты гукавы эфект быў упершыню апісаны Крысціянам Андрэасам Доплерам у 1800-я гады і называецца эфектам Доплера. Паколькі святло таксама выпраменьваецца ў даўжынях хваль, гэта азначае, што даўжыні хваль могуць расцягвацца або сціскацца разам у залежнасці ад адноснага становішча аб’ектаў. Аднак мы не заўважаем яго ў маштабе паўсядзённага жыцця, таму што святло рухаецца значна хутчэй, чым хуткасць гуку — ў мільён разоў хутчэй.

Тэрміны «чырвонае зрушэнне» і «сіняе зрушэнне» дастасавальныя да любой часткі электрамагнітнага спектру, уключаючы радыёхвалі, інфрачырвоныя, ультрафіялетавыя, рэнтгенаўскія і гама-прамяні. Такім чынам, калі радыёхвалі зрушаныя ў ультрафіялетавую частку спектру, яны маюць сіняе зрушэнне або зрушаныя ў бок больш высокіх частот. Гама-прамяні, зрушаныя ў радыёхвалі, азначалі б пераход на больш нізкую частату або чырвонае зрушэнне.


Выстава графікі і этнічных музычных інструментаў «Лабірынты гука»

Дзе: г. Мінск, Музей «Лошыцкая сядзіба», праезд Чыжэўскіх 8/2, 10

Калі: да 16 красавіка 

Колькі: 1,5—3 BYN

У прысядзібным флігелі музея «Лошыцкая сядзіба», філіяла Музея гісторыі горада Мінска, працуе выстава графікі і этнічных музычных інструментаў «Лабірынты гука» з калекцыі музыканта і фалькларыста Івана Кірчука.

Іван Кірчук — этнограф, фалькларыст і музыкант — за гады дзейнасці сабраў калекцыю этнаграфічных рэчаў і музычных інструментаў.

Асноўнае месца ў экспазіцыі займаюць беларускія акарыны, жалейкі, званы і колавая ліра. Сярод цікавых музычных інструментаў — афрыканскія і беларускія калімбы, тыбецкі ханк, непальскія чашы, незвычайныя побытавыя і «музыкальныя» рэчы (капыткі коз, шкарлупіны арэхаў, драўляныя трашчоткі), з дапамогай якіх нашы продкі ўзнаўлялі гукі прыроды.

Музыкант лічыць, што гук, пачуты чалавекам, ніколі не забываецца, і яго можна пакласці на паперу. Таму экспазіцыю музычных інструментаў дапаўняюць графічныя аркушы, якія адлюстроўваюць гукі, пачутыя Іванам Кірчуком падчас шматлікіх экспедыцый па Беларусі і вандровак па розных краінах. На аркушах паўстаюць міфалагічныя істоты, героі беларускіх легенд і паданняў, якія з’яўляюцца захавальнікамі архаічных гукаў.

На выставе наведвальнік зможа «паіграць» на незвычайных інструментах — «дрэве дажджу», тарапаце, а таксама даведацца пра маскі, якія выкарыстоўвалі акцёры ў час прадстаўленняў на кірмашах.


Выстава Лізаветы Пастушэнка «Такія розныя коцікі»

Дзе: г. Мінск, Малінавы кот, пр-т Дзяржынскага, 131

Калі: да 20 красавіка

Колькі: 5 BYN 

 Выставачная пляцоўка «Малінавы кот» прадстаўляе выставу Лізаветы Пастушэнка «Такія розныя коцікі».

На выставе вядомай беларускай мастачкі-графіка Лізаветы Пастушэнка прадстаўлены творы розных гадоў. На працягу ўсёй сваёй творчай кар’еры мастачка, якая валодае часам па-дзіцячы наіўным, кранальным поглядам на свет, а часам пранізлівым бачаннем сутнасці, звярталася да каціным вобразаў.

Каты, кошкі і кацяняты на працягу многіх стагоддзяў станавіліся галоўнымі героямі твораў мастацтва. Варыяцыі на тэму коцікаў таксама бясконцыя, як і развагі аб іх магнетычнай прывабнасці для двухногіх.

У гэтым незлічонай процьме коцікаў працы Лізаветы адрозніваюцца асаблівай трактоўкай персанажаў. Яе каты могуць не толькі мець замілавальную знешнасць і пацешна імітаваць чалавечыя заняткі, але і станавіцца арганічнай складнікам складанага мастацкага вобраза, у якім пераплятаецца мноства значэнняў і сэнсаў.

Надзяляючы коцікаў рысамі, учынкамі і перажываннямі, уласцівымі людзям, Лізавета робіць графічныя работы надзвычай блізкімі і зразумелымі для ўспрымання гледача, які з задавальненнем пазнае свае клопаты ў паўсядзённых каціных клопатах і са здзіўленнем выяўляе, што катам не чужыя думкі пра таямніцы светабудовы.


Выстава Алы Непачаловіч, Уладзіміра Лісавенкі і Ларысы Густавой

Дзе: г. Мінск, пр-т Незалежнасці, 116

Калі: 22 красавіка 

Колькі: па чытацкаму білету або білеце сацыякультурнага цэнтра

У экспазіцыі будуць прадстаўлены каля 50 габеленаў і шпалер вядомых беларускіх мастакоў Алы Непачаловіч, Уладзіміра Лісавенкі і Ларысы Густавай, якія пайшлі з жыцця на працягу апошніх трох гадоў. Яны ўнеслі надзвычайны ўклад у беларускае дэкаратыўнае мастацтва. Іх роля ў развіцці беларускай школы тэкстылю і габелена незабыўная. Работы прадстаўлены з асабістых калекцый сем’яў мастакоў і Нацыянальнага мастацкага музея.

Выстава арганізавана Нацыянальнай бібліятэкай Беларусі сумесна з Беларускім саюзам мастакоў.


Выставачны праект «Вянок «Вянкоў». Частка 3»

Дзе: г. Мінск, вул. М. Багдановіча, д. 7а

Калі:  да 22 красавіка 

Працягваецца выставачны праект, прысвечаны 110-годдзю адзінага прыжыццёвага зборніка вершаў Максіма Багдановіча «Вянок», у межах якога штомесяц будуць экспанавацца арыгінальныя кнігі паэта з фондаў розных устаноў культуры і навукі Беларусі.

Музей прэзентуе кнігу М.Багдановіча «Вянок» (Вільня, 1913 год) з фондаў музея. Асобнік каштоўны тым, што мае дароўны надпіс аўтара роднай цётцы Магдаліне Гапановіч (Багдановіч).

Па ўспамінах бацькі паэта Магдаліна Ягораўна мела вялікі ўплыў на Максіма, шанавала звычаі і абрады, захоўвала беларускія традыцыі, ведала шмат народных песень і паданняў, прыказак і прымавак.

У Літаратурным музеі Максіма Багдановіча захоўваецца шмат прадметаў, звязаных з Магдалінай Гапановіч, найбольш адметныя з іх прэзентуюцца падчас выставы.


Выстава «Big city life»

Дзе: г. Мінск, Палац мастацтва, вул. Казлова, 3

Калі:  да 23 красавіка 

Колькі: 3-6 BYN

У эпоху развіцця постіндустрыяльнага грамадства паскоранае ўспрыманне часу на фоне сучасных тэхналогій вызначае адну з цэнтральных тэм у мастацтве — тэму штодзённасці. Навакольны нас свет цесна звязаны з успрыманнем горада, індустрыялізацыі, развіццём камунікацый. Чалавек у сучасным свеце сутыкаецца з велізарным патокам інфармацыі, якая ўздзейнічае на яго. Ён не ў стане кантраляваць уплыў асяроддзя і павінен прыстасавацца да яе.

Мастак заўсёды найбольш востра адлюстроўвае рэальнасць і шукае спосабы зафіксаваць яе. Адным з такіх спосабаў з’яўляецца мастацтва скетча. Гэта малюнкі, якія выказваюць ідэі і канцэпты з дапамогай візуальных вобразаў. У скетчынге не патрабуецца дакладнае капіраванне формы зафіксаваць успрыманне ўспрыманне мастаком прасторы гарадскога асяроддзя ў пэўным моманце. Арыгінальная графіка наадварот дазваляе стварыць больш дэталізаваныя, Унікальныя малюнкі, спыняючыся на асобных фрагментах горада, яго разнастайнасці.

На выставе «Big city life» можна ўбачыць графіку і скетчы найбольш актуальных беларускіх аўтараў: Ганны Кохан, Веранікі Талецкай, Лізаветы Емяльянавай, Міхаіла Дайлідава, Марыі Сыракваш і Наталлі Язерскай. Кожны з гэтых аўтараў прадставіць сваё ўспрыманне «вялікага горада» ва ўзаемадзеянні з чалавекам, які адчувае сябе неад’емнай часткай горада.


Выстава «Спорт у горадзе»

Дзе: г. Мінск, Галерэя Міхаіла Савіцкага, пл. Свабоды, 15

Калі:  да 23 красавіка 

Колькі: 2,5-4 BYN

Фізічная культура і спорт гуляюць важную ролю ў жыцці гараджан. Распаўсюджванне спорту як сацыяльнай практыкі — з’ява характэрнае для ХХ стагоддзя. Папулярызацыя спорту з’яўлялася неад’емнай часткай культурнага жыцця СССР: арганізоўваліся спаборніцтвы, тэатралізаваныя спартыўныя паказы, дзейнічалі розныя спартыўныя клубы і секцыі, спартыўная тэматыка прысутнічала ў кіно, літаратуры, тэатры, музыцы, жывапісу, скульптуры. У нашы дні каштоўнасць здаровага ладу жыцця працягвае ўзрастаць.

На выставе прадстаўлены творы дэкаратыўна-прыкладнога мастацтва, ілюстраваныя перыядычныя выданні 1930-1980-х гг., спартыўныя атрыбуты, спартыўная вопратка 1950-1980-х гг., набор турыста, карты і даведнікі па Мінску і Беларусі 1970-1980-х гг., папулярныя настольныя гульні. Сярод рэдкіх экспанатаў — лато пачатку ХХ ст., дзіцячы більярд «Паляванне» Мінскай фабрыкі «Культпрам», падшыўка «ілюстраванай газеты» 1938-1939 гг., легендарны гоначны ровар «Старт шашы» 1970-х гг., мотороллер «Турыст» Тульскага машынабудаўнічага завода.

У візуальнай культуры спартыўная тэма знайшла адлюстраванне, уключаючы вырабы з фарфору. Экспануецца калекцыя з выявай сімволікі і талісмана XXII летніх Алімпійскіх гульняў 1980 года — медзведзяня Мішы. Гэта разнастайныя статуэткі, вазы, сувеніры.

Папулярнай тэмай у аўтараў парцалянавых вырабаў былі зімовыя віды спорту. На выставе прадстаўлены фігуры лыжнікаў, фігурыстаў, хакеістаў, а таксама сюжэтныя кампазіцыі, прысвечаныя ўпадабанай забаўцы сярод дзяцей і дарослых — Катанню на санках.

Турыстычным паходам, рыбалцы і адпачынку на прыродзе прысвечаны асобны раздзел выставы. У парцалянавыя кампазіцыях захаваныя рыбаловы з сеткамі і вудамі, купальшчыцы ў плавальных касцюмах, разнастайныя насельнікі воднай стыхіі. Інсталяцыя з прадметамі з паходнага набору турыста дапаможа пагрузіцца ў атмасферу прыемнага падарожжа.

На выставе працуе гульнявая зона, дзе наведвальнікі змогуць згуляць у шахматы, шашкі або даміно.


Выстава беларускай станковай і кніжнай графікі

Дзе: г. Мінск, Палац мастацтва, вул. Казлова, 3

Калі:  да 23 красавіка 

Колькі: 5-10 BYN

 Выстава беларускай станковай і кніжнай графікі ХХ-ХХІ стагоддзяў. У рамках выставы адбываецца праект «Terragraphica», дзе прадстаўлена заходнееўрапейская графіка ХХ стагоддзя з прыватных калекцый і фондаў ГА «БСМ».

У экспазіцыі кніжнай графікі можна пазнаёміцца з графічнымі работамі сучасных мастакоў-ілюстратараў — Арлена Кашкурэвіча, Васіля Шаранговіча, Маргарыты Цімохавай, Міхаіла Дайлідава, Фёдара Шурмелева, Елізаветы Пастушэнкі. На выставе можна будзе даведацца пра сучасныя тэндэнцыі ў мастацтве кнігі.

Традыцыі кніжнай графікі ў Беларусі вельмі даўнія. Калі ўзгадаць даследчыкаў кніжнай графікі, напрыклад, Віктара Шматава, Андрэя Ганчарова, усе яны гаварылі аб тым, што традыцыі кніжнай графікі ідуць яшчэ з часоў Францыска Скарыны. Сучасныя тэндэнцыі графікі былі закладзены ў 1970-х гадах на кафедры графікі Беларускай акадэміі мастацтваў. У той час яе ўзначальваў народны мастак Беларусі Васіль Шаранговіч. Сам аформіўшы вялікую колькасць кніг, ён гадаваў любоў да гэтага мастацтва ў маладога пакалення. І сёння на кафедры графікі працуе вельмі шмат мастакоў, якія з’яўляюцца аднымі з лепшых афарміцеляў кнігі. Гэта Павел Татарнікаў, Уладзімір Вішнеўскі, Юрый Хілько.

Значная частка выставы прысвечана станковай графіцы. У экспазіцыі можна пазнаёміцца з творамі вядомых беларускіх мастакоў Георгія Паплаўскага, Льва Алімава, Мікалая Селяшчука, так і графічнымі работамі нашых знакамітых землякоў Марка Шагала, Напалеона Орды, Восіпа Цадкіна, лепшых заходненеўрапейскай мастакоў-графікаў з Венегрыі, Славакіі, Расіі і іншых краін свету.


Выставачны праект «Terragraphica»

Дзе: г. Мінск, Палац мастацтва, вул. Казлова, 3

Калі:  да 23 красавіка 

Колькі: 5-10 BYN

 Калекцыяніраванне графікі — асаблівы від інвеставання і збірання твораў мастацтва, мае доўгую гісторыю і, безумоўна, актуальна і сёння. Чаму менавіта графіка? Відавочна, што гэта найбольш дэмакратычны фармат фарміравання калекцый. Дзякуючы сваёй тыражнасці, графіка больш даступная чым жывапіс і не патрабуе вялікай прасторы для захоўвання. Але гэта не зусім дакладна. Перш за ўсё, калекцыянаванне графікі — здольнасць глыбока яе разумець і атрымліваць задавальненне ад тонкай, але і вельмі моцнай энергетыкі, якая ўласцівая для гэтага віду мастацтва. Графіка — гэта «Алхімічны» працэс, які аб’ядноўвае ў сабе талент мастака, глыбінныя сэнсы і чараўніцтва матэрыялу. Няхай гэта будзе цынк, дрэва або літаграфічны камень — мастак кожны раз імкнецца атрымаць з гэтых матэрыялаў новыя фактуры і вобразы. Графіка цікавая не толькі сваім вынікам, але і зачароўвае самім працэсам стварэння творы мастацтва.

Выстава Terragraphica ставіць перад сабой задачу прыадчыніць для гледача дзверы ў гэты неверагодны свет і пазнаёміць яго з лепшымі мастакамі-графікамі, якія складаюць залаты фонд сусветнага мастацтва.

На выставе прадстаўлены больш за 300 твораў графікі з прыватных калекцый, а таксама зборы Беларускага саюза мастакоў, якія ахопліваюць перыяд з другой паловы XVIII стагоддзя да нашых дзён. Гэта маштабны праект, у рамках якога можна не толькі прасачыць за гісторыяй развіцця мастацтва графікі, але і пазнаёміцца з большасцю графічных тэхнік, а таксама ўбачыць творы тых мастакоў, якія сваёй творчасцю фармавалі асноўныя напрамкі развіцця гэтага віду мастацтва ва ўсім свеце.


Выстава «Хатынь. Да 80-годдзя трагедыі»

Дзе: г. Мінск, Мастацкі музей, вул. Леніна, 20

Калі:  да 24 красавіка 

У Нацыянальным мастацкім музеі Рэспублікі Беларусь працуе выстава «Хатынь. Да 80-годдзя трагедыі» з калекцыі музея і прыватных збораў.

22 сакавіка — Дзень памяці трагедыі Хатыні. У гэты дзень, 80 гадоў таму, у 1943 годзе нацысцкія карнікі разрабавалі і спалілі дашчэнту беларускую вёску Хатынь разам з усімі яе жыхарамі — у асноўным жанчынамі, старымі і дзецьмі. У агні загінулі 149 чалавек, 75 з іх былі дзеці да 16 гадоў.

Трагедыя Хатыні — адна з самых крывавых старонак гітлераўскага генацыду часоў Вялікай Айчыннай вайны ў нашай краіне. За перыяд акупацыі 1941–1944 гадоў больш за 600 беларускіх вёсак, як і Хатынь, былі спалены разам з іх насельніцтвам, 216 вёсак ніколі больш не адрадзіліся з попелу. Трагедыю сотняў спаленых беларускіх вёсак, гібель тысяч мірных людзей немагчыма і нельга забыць. Гэта тысячы фактаў, якія сведчаць пра мэтанакіраваную палітыку генацыду гітлераўскай Германіі ў адносінах да насельніцтва Беларусі.

Тры пакаленні беларускіх мастакоў у творах мастацтва складалі летапіс падзей Вялікай Айчыннай вайны. У экспазіцыю выставы ўвайшло больш за 30 твораў, прысвечаных трагедыі мірнага насельніцтва Беларусі.


Выстава «Энергія колеру»

Дзе: г. Мінск, кінатэатр Цэнтральны, пр-т Незалежнасці, 13

Калі:  да 27 красавіка 

Колькі: бясплатна 

 На выставе-колератэрапіі «Энергія колеру» прадстаўлена новая серыя лічбавага жывапісу Уладзіміра Баланчука ў афармленні дызайнерскай групы пад кіраўніцтвам Ганны Плавінскай. Колера-тэрапеўтычны праект створаны спецыяльна для дапамогі людзям, якія шукаюць душэўную гармонію, а таксама для тых, хто цікавіцца каларыстыкай.

Выставу «Энергія колеру» ў навінавых парталах назвалі «антыстрэсавай» не выпадкова, — гледачы прыходзяць на выставу неаднаразова, і не толькі для таго, каб адпачываць, медытаваць, эксперементіровать, але і для зносін на тэмы ўздзеяння каляровых энергій на псіхалагічны стан чалавека. Паколькі выстава-колератэрапія карыстаецца папулярнасцю ў мінчан, з 2022 года праект «Энергія колеру» дэманструецца пастаянна ў розных арт-прасторах.

Творчая група праекта «Энергія колеру» стварае ў кожнай выставачнай зале ўнікальную інсталяцыю, непаўторную па колеры і афармленні, дапоўненую новымі працамі мастака-касміста Уладзіміра Баланчука. У вясёлкавай атмасферы незвычайнай выставы любы наведвальнік зможа падабраць для сябе натхняе карціну, якая падыдзе для эмацыйнага аднаўлення або для таго, каб падняць сабе настрой. Кожная карціна ў экспазіцыі мае сваю танальнасць і можа наладжваць цела, пачуцці і думкі чалавека падобна майстэрскаму наладчык музычнага інструмента. Адны карціны дадаюць гледачам бадзёрасці і новых сіл, іншыя — супакойваюць, здымаюць стрэс, аднаўляюць душэўную раўнавагу.

На выставе-колератэрапіі вы можаце наладзіцца на свае любімыя каляровыя гамы, вывучыць іх энергетычнае ўздзеянне, адкрыць для сябе духоўныя пасланні, схаваныя ў сімвалічных карцінах Уладзіміра Баланчука.


Выстава «Дыялог з космасам»

Дзе: г. Мінск, пл. Свабоды, 15

Калі:  да 30 красавіка 

Колькі: 2,5-6 BYN

У Мастацкай галерэі Міхаіла Савіцкага адкрылася выстава «Дыялог з космасам» народнага мастака Беларусі Івана Якімавіча Міско, арганізаванай сумесна з Федэральным дзяржаўным бюджэтным установай культуры «Аб’яднаны мемарыяльны музей-запаведнік Ю.А. Гагарына», дзяржаўным бюджэтным установай культуры горада Масквы «Мемарыяльны музей касманаўтыкі», федэральным дзяржаўным бюджэтным установай навукі архіў Расійскай акадэміі навук. Партнёр праекта — прадстаўніцтва Рассупрацоўніцтва ў Рэспубліцы Беларусь — Расійскі цэнтр навукі і культуры ў Мінску. Выстава прысвечана Дню касманаўтыкі і Дню яднання народаў Беларусі і Расіі.

Захапленне тэмай космасу і ідэяй асваення чалавекам Сусвету не абышло бокам выяўленчае мастацтва. Касманаўтыка — адна з цэнтральных тэм творчасці народнага мастака Беларусі Івана Міско. На выставе прадстаўлена цэлая галерэя скульптурных партрэтаў выбітных прадстаўнікоў «зорнай» прафесіі. Сярод іх — ці ледзь не ўсе касманаўты былога Савецкага Саюза, а таксама касманаўты — ураджэнцы Беларусі Уладзімір Кавалёнак, Пётр Клімук і Алег Навіцкі. Івану Міско пазіравалі многія ўдзельнікі інтэрнацыянальных экіпажаў — прадстаўнікі Кубы, Румыніі, Манголіі, Францыі, Германіі, Балгарыі, Сірыі, В’етнама, Аўстрыі, Японіі, Афганістана, Індыі. Практычна з кожным з іх Іван Міско знаёмы асабіста.

Наведвальнікі змогуць прасачыць шлях Ю. А. Гагарына ад абуджэння ў 5:30 раніцы да прызямлення ў 10:55 пасля палёту, які доўжыўся 108 хвілін. Дэманструюцца ўнікальныя прадметы з калекцыі сям’і Ю. А. Гагарына: кашуля першага касманаўта, кніга і фатаграфіі з яго аўтографам. Асобны раздзел экспазіцыі прадстаўляюць фатаграфіі, зробленыя з борта МКС з аўтографамі касманаўта Алега Навіцкага: горад Мінск з вышыні 450 км, выхад у адкрыты космас, узыход сонца, неабсяжная планета Зямля.


Выстава «Глеба»

Дзе: г. Мінск, НЦСМ, вул. Някрасава, 3

Калі:  да 30 красавіка 

Колькі: 3-7 BYN

 Нацыянальны цэнтр сучасных мастацтваў Рэспублікі Беларусь запрашае на выставу «Глеба», арганізаваную Мінскім дзяржаўным мастацкім каледжам імя А. К. Глебава.

Выстава прымеркавана да 115-годдзя з дня народзінаў народнага мастака і з’яўляецца фінальнай кропкай, завяршэннем, шэрагу юбілейных выставаў, прысвечаных 75-годдзю Мінскага дзяржаўнага мастацкага каледжу.

У экспазіцыі прадстаўлены жывапісныя, скульптурныя работы, арт-аб’екты і інсталяцыі, створаныя адмыслова для праекта навучэнцамі і выкладчыкамі каледжа ў 2022-2023 гг.

Назва выставы ўключае некалькі аспектаў панятку «глеба»: 1) глеба, як верхні ўрадлівы пласт зямлі (знакі зямлі, плоднасці, персефанічны міф, археалогія культуры, выявы глебы, краявіды і г.д.); 2) культурная глеба, як аснова, падмурак, на якім трымаецца нашая мастацкая школа; і нарэшце «глебаўка», «глеба» — як назоў навучэнцамі, выпускнікамі і выкладчыкамі свайго мастацкага каледжу (вучэльні), якая з 1969 г. носіць імя выбітнага беларускага скульптара Аляксея Канстанцінавіча Глебава.

Галоўнай годнасцю «глебаўкі» заўсёды былі захаванне лепшых традыцый, спалучэнне высокага выканальніцкага майстэрства з вынікамі творчага эксперыменту.


Выстава «Суцін – мэтр мастацкага Алімпу»

Дзе: г. Мінск, Гасцёўня Уладзіслава Галубка, вул. Старавіленская, 14

Калі:  да 30 красавіка 

Колькі: 5-8 BYN

На выставе прадстаўлены 17 амажэй з каменя, прысвечаных творчасці Хаіма Суціна, мэтра абстрактнага экспрэсіянізму. Усе работы складзены ў адзіны выдуманы аповед аб яго вяртанні на Радзіму продкаў, дзе ён нарадзіўся і вырас.

Сюжэты, прадстаўленыя на выставе, звязаны адзінай канцэптуальнай ідэяй, сутнасць якой складаецца ў тым, каб паказаць высокамаральны пачатак у творах мастака, які глыбока суперажывае драме свайго народа. Кожная праца выраблена па матывах творчасці мэтра і аб’ядноўвае ў сабе некалькі яго твораў.

Кампазіцыйны складнік кожнага сюжэту з’яўляецца абсалютна аўтарскай распрацоўкай. Хаім Суцін ніколі не пісаў групавых партрэтаў. У яго сюжэтах няма ні метафар, ні сімвалаў, ні ўспамінаў. Больш таго, у асобных працах можна выявіць міфічнае сумяшчэнне персанажаў, якія ніколі не сустракаліся ў рэальным жыцці. Але наколькі непрадказальная і загадкавая была творчасць самаго мастака, настолькі сумяшчэнне і камбінаванне розных «суцінскіх» вобразаў у адным сюжэце здольна падкрэсліць асаблівую інтрыгу экспазіцыі.

Унікальнасць твораў падкрэсліваецца арыгінальнай тэхнікай іх выканання, якая не мае аналагаў у свеце. Для вырабу кожнай работы выкарыстоўваліся натуральныя прыродныя камяні, якія валодаюць непаўторнай прыроднай прыгажосцю. Будучы старанна падабранымі, разам яны складаюць эксклюзіўнае светакаляровае рашэнне, якое не можа быць пасля дакладна ўзноўлена або растыражавана. Кожная работа ўнікальная і непаўторная, што надае ўсёй экспазіцыі дадатковую пікантнасць і інтрыгуе гледача.


Выстава «Паміж небам і зямлёй»

Дзе: г. Мінск, пл. Свабоды, 15

Калі:  да 30 красавіка 

Колькі: 2,5-6 BYN

У Мастацкай галерэі Міхаіла Савіцкага пачала працу выстава жывапісу Уладзіміра Гладкова «Паміж небам і зямлёй», прысвечанай Дню яднання народаў Беларусі і Расіі. Партнёр праекта — прадстаўніцтва Рассупрацоўніцтва ў Рэспубліцы Беларусь-Расійскі цэнтр навукі і культуры ў Мінску.

У экспазіцыі прадстаўлена больш за 50 твораў жывапісу члена Беларускага саюза мастакоў Уладзіміра Іванавіча Гладкова. У іх раскрыты гістарычны ўклад жыцця, самабытнасць і нацыянальныя традыцыі народаў Беларусі, Расіі, Узбекістана, Туркменіі, Кіргізіі, Таджыкістана, Грэцыі, Турцыі, Кітая, Афганістана. У працах аўтар надае ўвагу дэталяў нацыянальнага касцюма, упрыгожванням, традыцыйным заняткам і промыслам.

У серыі гарадскіх пейзажаў паказана Манументальная прыгажосць архітэктурных помнікаў Ніжняга Ноўгарада, Кастрамы, Самарканда, Бухары, Стамбула, Венецыі, Лейпцыга, Амстэрдама і іншых гарадоў. Пейзажы гор, пустыняў, рэк, азёр і мораў дапаўняюць Прыгажосць і ўнікальнасць тых краін, дзе давялося пабываць мастаку.

У экспазіцыю ўвайшлі творы розных гадоў: жанравыя, пейзажныя кампазіцыі, партрэты. Мастак раскрывае свой свет праз рэалістычную і адначасова лірычную перадачу любімых месцаў і прадметаў, надаючы пільную ўвагу стварэнню цэласнай каляровай гармоніі, якая адрознівае яго творы. Жывапісец уяўляе свет у тонкіх лірычных перажываннях і кранальных глыбінёй і выразнасцю драматычных калізіях.


Выстава жывапісу Надзеі Лівянцавай і Уладзіміра Крываблоцкага «Вялікі настаўнік»

Дзе: г. Мінск, вул. Рэвалюцыйная, 10

Калі:  да 30 красавіка 

Колькі: 2-4 BYN

 У галерэі мастацтваў Леаніда Шчамялёва адкрылася выстава жывапісу Надзеі Лівянцавай і Уладзіміра Крываблоцкага «Вялікі настаўнік», прысвечанай 100-годдзю з дня нараджэння народнага мастака Беларусі Леаніда Дзмітрыевіча Шчамялёва.

Уплыў творчасці Леаніда Шчамялёва на жывапісную культуру Беларусі другой паловы XX стагоддзя велізарны, а яго жыццёвы шлях мастака і грамадзяніна — гэта высокі прыклад творчага даўгалецця, духоўнай сталасці і жыццёвай мудрасці. Леанід Дзмітрыевіч Шчамялёў быў не толькі выбітным мастаком, але і вялікім настаўнікам.

Выстава «Вялікі настаўнік» аб’яднала творчасць двух вучняў Леаніда Дзмітрыевіча, цалкам розных майстроў — Надзеі Віктараўны Лівянцавай і Уладзіміра Васільевіча Крываблоцкага.

Нягледзячы на розніцу стыляў мастакоў, менавіта Леанід Шчамялёў заклаў у сваіх вучнях любоў да мастацтва і асновы, якія сфармавалі ў далейшым унікальны творчы падыход кожнага майстра. Жыццё вялікага настаўніка працягваецца ў працах яго вучняў.


Выстава рэпрадукцый карцін «Ян Вермеер»

Дзе: г. Мінск, Артэль, пр-т Незалежнасці, 58/1

Калі:  да 30 красавіка 

Колькі: 12-15 BYN

Ян Вермеер Дэлфцкі — галандскі мастак-рэаліст, чые творы лічацца аднымі з самых значных у гісторыі жывапісу. Вермеер нарадзіўся і вырас у Дэлфце, Нідэрланды, дзе пасля і жыў усё сваё кароткае жыццё. Яго творчы шлях пачаўся ў 1652 годзе, калі ён стаў вучнем мастака Лейтэна. Хоць Вермеер не атрымаў фармальнай адукацыі ў галіне мастацтва, ён хутка развіваўся ў якасці мастака і ўжо да 1653 годзе адкрыў сваю ўласную майстэрню.

Стыль Вермеера характарызуецца дбайнай прапрацоўкай дэталяў і яркай гульнёй святла, што стварае эфект трохвымернасці і жыццёвасці ў яго творах. Ён славіўся жанравымі сцэнамі, якія адлюстроўваюць паўсядзённае жыццё галандскага сярэдняга класа, а таксама партрэтамі і краявідамі.

На жаль, толькі невялікая колькасць твораў Вермеера захавалася да нашых дзён, што робіць іх яшчэ больш каштоўнымі і значнымі для сусветнага жывапісу. Адным з самых вядомых твораў Вермеера з’яўляецца карціна «Дзяўчына з жамчужнай завушніцай».

На выставе будуць прадстаўлены рэпрадукцыі на палатне самых знакамітых карцін мастака, забяспечаных падрабязным апісаннем сюжэтаў і гісторыяй стварэння карціны на рускай і англійскай мовах.

Для наведвальнікаў будуць арганізаваны экскурсіі ў групах па папярэднім запісе.


Выстава «Погляд у далягляд»

Дзе: г. Мінск, Арт-Беларусь, вул. Казлова, 3

Калі:  да 30 красавіка 

Колькі: 4-8 BYN

Пейзаж — жанр мастацтва, які лаканічны і просты для ўспрымання любога гледача, але разам з тым, ён нясе ў сабе сілу і сакрэты светабудовы. Калі задумацца, то прырода заўсёды была назіральнікам за працэсам развіцця чалавецтва. Змяняліся гістарычныя эпохі, а пейзаж выступаў іх тэатральнай кулісай... пры гэтым, на самай справе з’яўляючыся галоўным героем гэтага бясконцага вялікага спектакля. І вядома, чалавецтва прыкладае ўсе сілы, каб пейзаж Зямлі разбураўся і пусцеў, але паветра, вада і зямля застаюцца сведкамі ўсяго існага.

Гэта праўда, што прырода роднай зямлі блізкая і свядомасці чалавека, і яго падсвядомасці. Менавіта гэтай блізкасцю і нябачнымі злучальнымі ніткамі і тлумачыцца тое, што пейзаж у мастацтве так лёгка счытваюцца гледачом. Аўтарская стылістыка, дадае пейзажу творчай індывідуальнасці, але шчырае стаўленне мастака да таго месца, якое ён захаваў на сваім палатне, перадаецца гледачу і абуджае ў яго душы яркія пачуцці і ўражанні. У гэтым і крыецца парадокс глыбокай прастаты пейзажу.

Выстава «Погляд у далягляд» — толькі пачатак вашага знаёмства з беларускім пейзажам. За многія дзесяцігоддзі быў створаны велізарны пласт беларускага мастацтва, які важна і трэба вывучаць. Пастаральныя матывы змяняліся гарадскімі вуліцамі і індустрыяльнымі панарамамі, камерныя пейзажы суседнічалі з сапраўднымі краявідамі-карцінамі і, вядома, пейзаж уступаў у плённае ўзаемадзеянне з іншымі жанрамі — значна пашыраючы свае магчымасці.

На выставе сабраны творы мастакоў розных пакаленняў, чыя творчасць ахоплівае амаль паўтара стагоддзя беларускага мастацтва. У экспазіцыі прадстаўлены аўтары, якія ўсё жыццё пісалі толькі матывы роднай зямлі (Віталь Цвірка, Леанід Шчамялёў, Леанід Дударэнка, Міхаіл Рагалевіч) і якія, воляю лёсаў, працавалі за межамі Беларусі (Хаім Суцін, Пінхус крэмень, Леон Бакст, Гіяцынт Альхімовіч).


Мастацка-дакументальная выстава «Адам Багдановіч. Мае ўспаміны...»

Дзе: г.Мінск, вул. М.Багдановіча, 7а

Калі: да 30 красавіка 

Колькі: 1–6 BYN

Адам Ягоравіч Багдановіч (1862–1940) — вядомы этнограф, педагог, мемуарыст, бацька класіка беларускай літаратуры М.Багдановіча. За сваё доўгае жыццё А.Багдановіч стаў сведкам шматлікіх падзей, што адбываліся на тэрыторыі Расійскай імперыі ў другой палове ХІХ — першай палове ХХ ст. Нарадзіўся ў сям’і былых прыгонных сялян, атрымаў адукацыю ў Нясвіжскай настаўніцкай семінарыі, некалькі разоў кардынальна мяняў род дзейнасці, жыў у розных вёсках і гарадах.

У аснову выставачнага праекта «Адам Багдановіч. Мае ўспаміны» пакладзены тры блокі мемуараў. Першая частка звязана з успамінамі Адама Ягоравіча, прысвечанымі Халопенічам, яго малой радзіме, бабулі Рузалі Казіміраўне Лісоўскай, бацькам і іх родным. Другі блок выставы прэзентуе мемуары Адама Багдановіча, прысвечаныя народавольчаскай дзейнасці. Гэтыя ўспаміны раскрываюць жыццё Мінска напрыканцы ХІХ стагоддзя, распавядаюць пра падзеі і асоб, калег А.Багдановіча па партыі і самых блізкіх сяброў, стасункі з якімі ён падтрымліваў да апошніх дзён жыцця. Яшчэ адна частка выставы прысвечана мемуарам А.Я.Багдановіча пра А.М.Горкага і Ф.І.Шаляпіна, гэтыя ўспаміны па розных прычынах доўгі час не публікаваліся.

У выставачным праекце «Адам Багдановіч. Мае ўспаміны» прэзентуюцца арыгінальныя каштоўныя экспанаты з фондаў Літаратурнага музея Максіма Багдановіча і копіі матэрыялаў з фондаў Беларускага дзяржаўнага архіва-музея літаратуры і мастацтва, Архіва А.М.Горкага, Дзяржаўнага архіва Пермскага края, прыватнага архіва Марыі Стараверавай. 


Выстава «Вобразы Кітая»

Дзе: г.Мінск, Мастацкі музей, вул. Леніна, 20

Калі: да 1 мая

 З 8 красавіка 2023 года ў Нацыянальным мастацкім музеі пачне працаваць выстава жывапісу Хань Юйчэня «Вобразы Кітая».

Хань Юйчэнь — кітайскі жывапісец, фатограф, каліграф, даследчык Кітайскай Нацыянальнай акадэміі Мастацтваў, ганаровы прафесар Санкт-Пецярбургскай акадэміі Мастацтваў імя Іллі Рэпіна.

Асноўная тэма ў творчасці мастака Хань Юйчэня — Тыбет. Ён з’яўляецца адным з прадстаўнікоў новага пакалення мастакоў, які спецыялізуецца на адлюстраванні навакольнага свету і вобразаў жыхароў Тыбету. За апошнія дзесяцігоддзі аўтар неаднаразова здзяйсняў экспедыцыі ў розныя куткі Тыбецкага нагор’я, назіраючы за традыцыямі і побытам мясцовых жыхароў і ствараючы дзясяткі накідаў, фатаграфій і палотнаў. Працы мастака, напісаныя ў рэалістычным стылі, паказваюць гледачу паўсядзённае жыццё тыбетцаў: манахаў, пастухоў-качэўнікаў і земляробаў. Нягледзячы на відавочную суровасць клімату і побыту мясцовых жыхароў, у працах Хань Юйчэня мы бачым гарманічны свет, напоўнены ўсмешкамі людзей і яркімі фарбамі прыроды.

Палотны мастака атрымалі і міжнароднае прызнанне. Карціна «Пастушка» была ўдастоена першай прэміі Восеньскага салона ў Парыжы ў 2013 годзе, а ў 2014 годзе праца «Па шляху паломніцтва» атрымала бронзавы медаль Восеньскага салона ў Парыжы.


Персанальная выстава жывапісу Аляксандра Матвеенкі «Чэрыкаўскія краявіды» да 70-годдзя майстра

Дзе: г.Мінск, Арт-гасцёўня «Высокае мѣста», вул. Герцэна, 2а

Калі: да 14 мая

Колькі: 2,5–5 BYN

У Арт-гасцёўні «Высокае мѣста» пачала працу персанальная выстава жывапісу Аляксандра Матвеенкі «Чэрыкаўскія краявіды» да 70-годдзя майстра. Выстава падрыхтавана сумесна з Беларускім саюзам мастакоў.

Чэрыкаў — невялікі беларускі горад, які размяшчаецца на беразе маляўнічай ракі Сож у Магілёўскай вобласці. Горад мае багатую гісторыю і дзівосную прыроду, з’яўляецца адным з самых прыгожых і цудоўных куткоў нашай краіны.

У экспазіцыі выставы прадстаўлены краявіды, напісаныя мастаком у розныя перыяды творчасці. Аляксандр Матвеенка ў сваіх работах шчыра любуецца кожным момантам жыцця прыроды. Майстар малюе пераходныя станы прыроды: раннюю вясну, познюю восень. Нават у яркасці і насычанасці фарбаў мастак знаходзіць пяшчотную нотку спакою. Для яго краявідаў характэрны вытанчанае пачуццё колеру, густ, адчуванне прыгажосці і гармоніі прыроды.

Мастака прыцягвае як чыстая, некранутая прырода, так і прыкметы сучаснасці, якія змяняюць звыклы прыродны краявід. На работах А. Матвеенкі занатавана шмат непаўторных, вельмі прыгожых куткоў роднага краю: бярозавы гай, бязмежныя палі, лясныя паляны, вёсачкі ў адталым снезе, гарачае лета... Яго пейзажныя творы, прадстаўленыя на выставе, з’яўляюцца маляўнічым эпасам беларускай зямлі.


Выстава «Космадрайв»

Дзе: г.Мінск, Palazzo, вул. Ціміразева, 74 А

Калі: да 14 мая

Колькі: 14,40–20,80 BYN

 «Космадрайв» — касмічны парк прыгод для дзяцей і дарослых. Тут сабралі веды пра космас, атракцыёны, шоу і аб’ядналі іх з сучаснымі тэхналогіямі. «Космадрайв» прапануе прыгоды на любы ўзрост і густ: тут можна прагуляцца па МКС ў віртуальнай рэальнасці, убачыць досведы з электрычнасцю, адчуць гравітацыю Юпітэра, праверыць вестыбюлярны апарат на гіраскопе і многае іншае. Чаго толькі варта шоу з танцуючымі маланкамі або эксперымент з дзіўным генератарам Ван дэ Граафа.

Такую фізіку палюбяць нават заўзятыя двоечнікі. Усе экспанаты інтэрактыўныя, дзіця можа гуляць з імі і вучыцца чамусьці новаму.

Праграма выставы:

  • трэніроўка на касмічных трэнажорах;
  • Музей касманаўтыкі;
  • квэсты ў віртуальнай рэальнасці;
  • зона гравітацыі планеты Юпітэр;
  • тэматычная зона з героямі з сагі «Зорныя войны»;
  • майстар-класы на тэму космасу на любы ўзрост і густ.

На выставу можна прыходзіць як сям’ёй, так і ўсім класам. Групавыя наведвання бранююцца загадзя.


Часовая экспазіцыя «Талстой і Беларусь»

Дзе: г.Мінск, вул. М.Багдановіча, 13

Калі: да 26 мая

Выстава прысвечана сувязі славутага пісьменніка, 195-годдзе якога адзначаецца ў 2023 годзе, з нашай краінай, а таксама ўплыву яго творчасці на беларускіх пісьменнікаў ХХ стагоддзя.

На старонках рамана «Война и мир», над якім аўтар працаваў сем напружаных гадоў, шмат распавядаецца пра беларускія гарады і вёскі, дзе змагаліся героі Талстога. На выставе прадстаўлены ілюстрацыі да славутага твора, гістарычныя гравюры і рэпрадукцыі, на якіх адлюстраваны апісаныя ў рамане баі, што адбываліся на тэрыторыі сучаснай Беларусі, чарнавыя рукапісы рамана.

Уплывы Талстога, яго псіхалагічныя назіранні за паводзінамі чалавека на вайне прасочваюцца ў творчасці Максіма Гарэцкага, Івана Мележа, Янкі Брыля, Васіля Быкава і інш.

На выставе таксама можна пазнаёміцца з матэрыяламі, якія расказваюць пра вайсковы досвед самога Талстога. Яшчэ адным раздзелам выставы сталі пераклады кніг Льва Талстога на беларускую мову з фондаў Дзяржаўнага музея гісторыі беларускай літаратуры. Сярод іх — апавяданні для дзяцей, «Севастопальскія апавяданні», раман «Васкрасенне» і аповесці «Хаджы-Мурат», «Каўказскі палоннік» і інш.

Выстава змяшчае цікавыя неапублікаваныя архіўныя матэрыялы, прадстаўленыя Дзяржаўным музеем Л.М. Талстога, матэрыялы са збораў Беларускага дзяржаўнага архіва-музея літаратуры і мастацтва, Нацыянальнага акадэмічнага Вялікага тэатра оперы і балета Рэспублікі Беларусь, Дзяржаўнага музея гісторыі тэатральнай і музычнай культуры. Яна будзе цікавая навукоўцам, даследчыкам, музейным супрацоўнікам, выкладчыкам і студэнтам філалагічных факультэтаў, а таксама ўсім, хто цікавіцца гісторыяй літаратуры.


Літаратурна-мастацкая выстава «Казкі з маляванак»

Дзе: г.Мінск, вул. М.Багдановіча, 13

Калі: да 31 мая

У Дзяржаўным музеі гісторыі беларускай літаратуры працуе літаратурна-мастацкая экспазіцыя «Казкі з маляванак». Выстава з’яўляецца працягам супрацоўніцтва музея і Віцебскага абласнога метадычнага цэнтра народнай творчасці.

Беларускія маляваныя дываны (маляванкі) прызнаны важнай складаючай нацыянальнай культурнай спадчыны сучаснай Беларусі не толькі ў нашай краіне, але і з боку міжнароднага культурнага супольніцтва. Традыцыйнае майстэрства стварэння маляванак Віцебшчыны (беларускага Паазер’я) унесена ў спіс гісторыка-культурных каштоўнасцей нашай краіны, створаны пры фінансавай і кансультацыйнай падтрымцы ЮНЕСКА.

Лейтматыў экспазіцыі «Казкі з маляванак» — беларускі нацыянальны фальклорны тэкст (казкі) у спалучэнні з наіўным выяўленчым мастацтвам — маляванымі дыванамі.

На выставе прадстаўлены маляваныя дываны мастачак Віцебшчыны, а таксама кнігі беларускіх казак з фондаў Дзяржаўнага музея гісторыі беларускай літаратуры.

У межах выставы плануецца праводзіць практычныя лекторыі па гісторыі і роспісе маляваных дываноў (для мэтавай аўдыторыі, па папярэдніх замовах).


Выстава «Рэптыліум»

Дзе: г.Мінск, Музей прыроды і экалогіі, вул. Багдановіча, 9А

Калі: да 1 чэрвеня 

Колькі: 3,5–8 BYN

У выставачнай зале Музея прыроды і экалогіі адкрылася часовая экспазіцыя жывых паўзуноў «Рэптыліум».

У экспазіцыі вы зможаце паназіраць за насельнікамі джунгляў і пустыняў, палюбавацца іх грацыёзнасцю, убачыць яркіх прадстаўнікоў халаднакроўных. Таксама на часовай экспазіцыі будзе прадстаўлена разнастайнасць павукоў птушкаедаў.

Разнастайныя прадстаўнікі Азіі, Афрыкі і Амерыкі — незвычайныя стварэння, якія адрозніваюцца адзін ад аднаго памерамі, формай, афарбоўкай скуры, ладам жыцця, а таксама асяроддзем пасялення — ўразяць вас сваім разнастайнасцю.

Выстава зацікавіць як дарослых, так і дзяцей. Для маленькіх наведвальнікаў будзе арганізавана інтэрактыўная зона.


«Леанід Шчамялёў — люстэрка эпохі» — юбілейная выстава жывапісу і графікі народнага мастака Беларусі

Дзе: г. Мінск, вул. Рэвалюцыйная, 10

Калі: да 31 снежня

У галерэі мастацтваў Леаніда Шчамялёва працуе юбілейная выстава жывапісу і графікі народнага мастака Беларусі Леаніда Дзмітрыевіча Шчамялёва, прысвечаная 100-годдзю з дня нараджэння майстра.

Леанід Дзмітрыевіч Шчамялёў — выдатны мастак сучаснасці, які ўнёс значны ўклад у развіццё мастацкай культуры Беларусі. Яго творчая спадчына адлюстроўвае важнейшыя падзеі гісторыі краіны і штодзённасці, падымае сур’ёзныя грамадзянскія і філасофскія праблемы, падахвочвае да разважання аб самых важных для чалавека рэчы: пра дабро і зло, аб Радзіме, пра каханне і радасці жыцця.

Упершыню ў адной галерэйнай прасторы прадстаўлена 150 карцін народнага мастака Леаніда Дзмітрыевіча Шчамялёва. У дзевяці залах галерэі мастацтваў Леаніда Шчамялёва можна пазнаёміцца са знакавымі працамі патрыятычнай тэматыкі, партрэтамі вядомых дзеячаў і блізкіх людзей, напоўненымі псіхалагічнай глыбінёй, выдатнымі нацюрмортамі — пышнымі і сціплымі, яркімі і пяшчотнымі, якія распавядаюць кожны сваю гісторыю. 

І, вядома, на выставе прадстаўлены графічныя работы майстра. Усе творы Леаніда Шчамялёва адрозніваюцца экспрэсіўнасцю і свабоднай пластычнай манерай выканання. Наведвальнікі юбілейнай экспазіцыі змогуць таксама пазнаёміцца з фотаархівам сям’і, які дазволіць убачыць Шчамялёва ў коле сяброў і родных, «дакрануцца» да палітры народнага мастака.

Уплыў творчасці Леаніда Шчамялёва на жывапісную культуру Беларусі другой паловы XX стагоддзя велізарны, а яго жыццёвы шлях мастака і грамадзяніна — гэта высокі прыклад творчага даўгалецця, духоўнай сталасці і жыццёвай мудрасці.


 Выставачны праект «Вянок „Вянкоў“»

Дзе: г. Мінск, вул. М.Багдановіча, 7а

Калі: да 22 студзеня 2024 года

2023 год — юбілейны для адзінага прыжыццёвага зборніка вершаў Максіма Багдановіча «Вянок», які быў выдадзены ў Вільні ў 1913 годзе. 

«Вянок», як і сто гадоў таму, застаецца ў цэнтры ўвагі чытачоў і даследчыкаў, кампазітараў і мастакоў. Супрацоўнікі Літаратурнага музея Максіма Багдановіча беражліва захоўваюць кнігі з аўтографам паэта, прэзентуюць «Вянок» падчас імпрэз і выстаў, збіраюць інфармацыю пра арыгінальныя зборнікі.

Мастацка-дакументальны праект «Вянок „Вянкоў“» вылучаецца арыгінальным падыходам. Па-першае, выстава ўпісана ў асноўную экспазіцыю музея, па-другое, будзе доўжыцца год, да студзеня 2024 года, і будзе зменнай — кожны месяц будуць прэзентавацца новыя экспанаты. Галоўныя сярод іх — кнігі «Вянок» 1913 года, якія захоўваюцца ў фондах Літаратурнага музея Максіма Багдановіча і ў фондах розных устаноў навукі і культуры Беларусі.

А пачынаецца выставачны праект з «Вянка» Максіма Багдановіча, які 22 сакавіка 1914 года ён падарыў любімай цётцы — Марыі Ягораўне Галаван (Багдановіч). Экспануюцца каштоўныя матэрыялы з фондаў Літаратурнага музея Максіма Багдановіча: «Вянок» (Вільня, 1913) з аўтографам аўтара, фотаздымкі Марыі Галаван і яе дома ў Ніжнім Ноўгарадзе, дзе яна пражыла амаль 20 гадоў, віншаванні любай цётцы ад пляменнікаў.


Прэв’ю: pexels.com

Выбар рэдакцыі

Здароўе

Як вясной алергікам аблегчыць сваё жыццё?

Як вясной алергікам аблегчыць сваё жыццё?

Некалькі парад ад урача-інфекцыяніста.

Грамадства

Рэспубліканскі суботнік праходзіць сёння ў Беларусі

Рэспубліканскі суботнік праходзіць сёння ў Беларусі

Мерапрыемства праводзіцца на добраахвотнай аснове.