Міністэрства адукацыі вызначыла патрабаванні да арганізацыі дыстанцыйнай адукацыі пры рэалізацыі адукацыйных праграм вышэйшай, сярэдняй спецыяльнай і прафесійна-тэхнічнай адукацыі (Пастановы Міністэрства адукацыі № 430 і № 431).
У прыватнасці, па шэрагу спецыяльнасцей навучанне ў дыстанцыйнай форме не дапускаецца. Нельга, напрыклад, рыхтаваць дыстанцыйна педагогаў, медыкаў, спецыялістаў па ядзернай і радыяцыйнай бяспецы, спецыялістаў у архітэктуры і будаўніцтве, горнай справе і гэтак далей.
Умовамі арганізацыі адукацыйнага працэсу на базе ўстановы вышэйшай адукацыі ў дыстанцыйным фармаце з’яўляюцца наяўнасць электронных адукацыйных рэсурсаў па вучэбных дысцыплінах, навучальных планаў спецыяльнасцей, сістэмы электроннага навучання, якая ўключае праграмныя і тэхнічныя сродкі, электронныя адукацыйныя рэсурсы, якія забяспечваюць засваенне студэнтамі адукацыйных праграм або іх частак, узаемадзеянне ўдзельнікаў адукацыйнага працэсу, маніторынг і пратакаліраванне суб’ектамі адукацыйнага працэсу розных відаў вучэбнай дзейнасці, уключаючы рэгістрацыю лічбавага следу навучэнца, арганізацыю і правядзенне атэстацыі, рэгістрацыю лічбавага следу выкладчыка.
Электроннае адукацыйнае асяроддзе павінна ўключаць сістэму электроннага навучання, электронныя адукацыйныя рэсурсы, электронныя інфармацыйныя рэсурсы, асабісты кабінет студэнта, з дапамогай якога забяспечваецца абаронены персаналізаваны доступ у электроннае адукацыйнае асяроддзе.
Сучасныя тэхнічныя сродкі павінны ідэнтыфікаваць асобу студэнта, кантраляваць пастаянную яго прысутнасць у месцы праходжання атэстацыі, не дапусціць падмены студэнта іншай асобай, выяўляць і рэгістраваць магчымыя спробы парушэння ўстаноўленых правіл правядзення атэстацыі з боку студэнта і іншае.
Адукацыйны працэс ажыццяўляецца ў адпаведнасці з адукацыйнымі стандартамі спецыяльнасцей і вучэбнымі планамі спецыяльнасцей устаноў вышэйшай адукацыі, згодна з вучэбнымі праграмамі.
Пры атрыманні дыстанцыйнай адукацыі атэстацыя студэнтаў праводзіцца ў наступных фарматах. Бягучая — як у вочным, так і дыстанцыйным. Прамежкавая атэстацыя — у вочным фармаце па выніках усіх семестраў падчас лабараторна-экзаменацыйных сесій або ў камбінаваным фармаце (па выніках кожнага навучальнага года: за першы семестр навучальнага года — у дыстанцыйным фармаце па меры гатоўнасці навучэнца да атэстацыі, за другі семестр навучальнага года — у вочным фармаце падчас лабараторна-экзаменацыйнай сесіі ў канцы навучальнага года); выніковая — у вочным фармаце.
Пастановай Міністэрства адукацыі таксама ўрэгуляваныя асноўныя патрабаванні да арганізацыі адукацыйнага працэсу пры рэалізацыі адукацыйных праграм прафесійна-тэхнічнай і сярэдняй спецыяльнай адукацыі ў дыстанцыйнай форме атрымання адукацыі.
У прыватнасці, гаворыцца, што навучэнцы да таго, як пачнуць навучанне ў дыстанцыйнай форме, павінны быць забяспечаны неабходнымі інструкцыямі па рабоце і працэсу навучання ў электронным адукацыйным асяроддзі. Для кожнага навучэнца фарміруецца асабісты кабінет у электронным адукацыйным асяроддзі і прадастаўляюцца ўліковыя дадзеныя для доступу ў сістэму і да базы навучальных матэрыялаў у адпаведнасці з навучальным планам.
Педработнікі праводзяць вучэбныя заняткі з выкарыстаннем разнастайных форм, метадаў, прыёмаў і сродкаў, забяспечваюць ідэалагічны і выхаваўчы складнік навучальных заняткаў, узаемадзейнічаюць з навучэнцамі з выкарыстаннем дыстанцыйных адукацыйных тэхналогій у адпаведнасці з зацверджанымі графікамі адукацыйнага працэсу, раскладамі навучальных заняткаў, графікамі кансультацый.
Пры распрацоўцы вучэбнага плана ў дыстанцыйнай форме атрымання адукацыі колькасць вучэбных гадзін па вучэбных прадметах, модулях прафесійнага кампанента плануецца не менш як 40 працэнтаў ад вучэбных гадзін, прадугледжаных вучэбным планам па спецыяльнасці (спецыяльнасцях) у дзённай форме. Астатнія гадзіны — для самастойнага асваення зместу адукацыйнай праграмы навучэнцам.
Правядзенне практыкі, вытворчага навучання ва ўстанове адукацыі магчымае з выкарыстаннем дыстанцыйных адукацыйных тэхналогій у адпаведнасці з вучэбна-праграмнай дакументацыяй установы адукацыі. Аднак гэта не датычыцца вытворчай практыкі.
Таксама ў пастанове прапісаны пытанні бягучай, прамежкавай і выніковай атэстацыі навучэнцаў.
Надзея НІКАЛАЕВА
Прэв’ю: pexels.com
Выбар саджанца для садавода — той момант, значнасць якога складана пераацаніць.
Канцэрт для дзяцей і моладзі, пластычны спектакль Ягора Дружыніна і «Рок-панарама».