Вы тут

Чаму вельмi важна камунальныя праблемы вырашаць праз службу 115


Падчас нарады па пытаннях ЖКГ у Полацку Прэзiдэнт адзначыў, што стварыць службу 115 было правiльным рашэннем, але iснаваць яна павiнна асобна ад сiстэмы ЖКГ. На прыкладзе Брэсцкай вобласцi расказваем, як працуе абласны кантакт-цэнтр i чаму так важна пакiдаць заяўку праз службу, а не па звычцы тэлефанаваць у дыспетчарскую ЖКГ.


Брэсцкi адзiны абласны кантакт-цэнтр ЖКГ працуе з кастрычнiка 2018 года, i спецыялiсты паспелi прыняць амаль паўмiльёна заявак ад спажыўцоў паслуг. Любы жыхар Брэстчыны можа патэлефанаваць на нумар 115 у любы час i не толькi пакiнуць заяўку, але i атрымаць iнфармацыю пра работу ЖЭС, пашпартнага стала цi адключэнне паслуг.

— Да службы 115 цяпер падключаны ўсе прадпрыемствы жыллёва-камунальнай гаспадаркi Брэсцкай вобласцi, прычым не толькi тыя, што займаюцца абслугоўваннем дамоў цi аказваюць жыллёва-камунальныя паслугi, — расказвае начальнiк адзiнага абласнога Кантакт-цэнтра ЖКГ Мiкiта ПАНОЎ. — Сярод iх ёсць i дарожнае прадпрыемства Брэста, i рамонтна-будаўнiчае
ў Баранавiчах, i гарсавет Пiнска.

А ў хуткiм часе мы падключым да службы i таварыствы ўласнiкаў — ужо iдзе работа ў гэтым кiрунку, праўда, пакуль з-за эпiдэмiялагiчнай сiтуацыi даволi павольна.

Кругласутачна прымаюць заяўкi 18 дыспетчараў, якiя працуюць пазменна, — звычайна восем чалавек днём i два ноччу. Аднак, напрыклад, на пачатак ацяпляльнага сезона прыходзiцца пiк заявак, iх колькасць у змену значна павялiчваецца i даводзiцца прыцягваць да работы iншых спецыялiстаў цэнтра. Павялiчваецца ў такiя моманты i час чакання адказу спецыялiстаў: калi сёлета ў маi жыхар у сярэднiм чакаў адказу 17 секунд, то ў пiк гэта можа заняць хвiлiну, а ў пачатку ацяпляльнага сезона — нават i ўсе пяць.

— Амаль у 80 працэнтаў званкоў злучэнне адбываецца праз 20 секундаў, аднак у пiк час чакання можа вырасцi, — адзначае i Мiкiта Аляксеевiч. — Звычайна колькасць заявак павялiчваецца з 9 гадзiн ранiцы i да абеду. У суткi мы можам прымаць больш за 1000 заявак.

Асноўная iх частка прыпадае на электра- i водазабеспячэнне, бытавыя паслугi. Зiмой, калi кароткi сонечны дзень, найбольш актуальныя пытаннi з электразабеспячэннем на лесвiчных клетках, у дварах i на вулiцах. Летам жа часцей за ўсё людзi звяртаюцца ў кантакт-цэнтр з праблемамi водазабеспячэння, бо ў гэты перыяд значна павялiчваецца спажыванне вады.

Канешне, дыспетчарскiя службы захавалiся i на самiх прадпрыемствах, бо ў iх ёсць шырокi спектр абавязкаў, аднак заяўкi ад жыхароў прымае ўжо служба 115. У сваю чаргу, спецыялiсты прадпрыемства ЖКГ, якiя павiнны яе выканаць, могуць пры неабходнасцi патэлефанаваць чалавеку, якi пакiнуў гэтую заяўку, напрыклад, калi iм трэба трапiць у кватэру ўласнiка. Працэс выканання заявак спецыялiстамi кантралююць на розных узроўнях — гэта робяць i спецыялiсты кантакт-цэнтра, i мясцовыя ўлады, якiя перыя-дычна атрымлiваюць усю статыстыку па рэгiёнах i нават могуць адсочваць усе заяўкi анлайн.

— Нашы спецыялiсты павiнны выконваць пэўную колькасць выходных званкоў у дзень, i звычайна 10 працэнтаў заявак пасля гэтага адпраўляецца на дапрацоўку. У такiх выпадках, калi прадпрыемства закрыла заяўку, але не выканала, яна потым атрымлiвае асаблiвы статус, i праграма ўжо наогул не дазваляе выканаўцу закрыць заяўку — гэта робяць нашы дыспетчары толькi пасля таго, як будуць упэўнены, што яна сапраўды выканана, — тлумачыць Мiкiта Паноў. — Стварэнне кантакт-цэнтра, службы 115 дазволiла значна павысiць якасць паслуг у вобласцi, прадпрыемствы сталi лепш працаваць, бо цяпер iх могуць кантраляваць на розных узроўнях. Гэта робiць i дыспетчар, i сам спажывец, i мясцовыя органы ўлады. Калi параўноўваць пяць месяцаў мiнулага i гэтага года, то ў 2020-м камунальнiкi сталi ў два разы радзей парушаць тэрмiны выканання заявак, i гэта вельмi важна.

Акрамя кароткага нумара 115 у Брэсцкай вобласцi, як i па ўсёй Беларусi, працуе iнтэрнэт-партал «Мая рэспублiка 115.бел». Яго iдэя заключаецца ў супастаўленнi фатаграфiй да i пасля выканання работ. Калi чалавек бачыць нейкую праблему на гарадской цi жылой тэрыторыi, то можна проста сфатаграфаваць яе i адправiць запыт праз мабiльную праграму цi на сайт 115.бел. Пасля выканання работ спецыялiсты ЖКГ павiнны зрабiць кантрольнае фота i таксама адправiць яго на сайт.

— Аднак вельмi важна разумець, што спецыялiст не можа закрыць заяўку, пакуль не прымацуе да яе сваю фатаграфiю, i таму мы просiм жыхароў пакiдаць толькi тыя фота, да якiх можна прымацаваць фота ў адказ, — адзначае начальнiк цэнтра. — Пры гэтым аператыўнасць выканання заявак на партале пакуль саступае ў хуткасцi рашэнню праблем праз кантакт-цэнтр, таму, калi людзi ўбачылi адчынены люк цi цечу вады з-пад зямлi, лепш паведамiць пра гэта на кароткi нумар 115.

Валерыя КIСЛАЯ

Прэв'ю: sluzkgkh.by

Загаловак у газеце: Заяўка з асаблiвым статусам

Выбар рэдакцыі

Грамадства

Галiна Левіна: Помнiк — не канструктар i не чарцёж, яго трэба перажыць, выпакутаваць

Галiна Левіна: Помнiк — не канструктар i не чарцёж, яго трэба перажыць, выпакутаваць

У архiтэктара Галiны Левiнай — Хатынь, творчая спадчына яе бацькi.

Грамадства

Прэмiя прыгажосцi. Дзеля чаго людзi кладуцца пад нож пластычнага хiрурга?

Прэмiя прыгажосцi. Дзеля чаго людзi кладуцца пад нож пластычнага хiрурга?

Як сведчаць шматлiкiя даследаваннi, прывабным людзям прасцей прабiцца ў жыццi i яны дасягаюць у кар'еры большага поспеху. 

У свеце

Як Еўропа аднаўляецца ад кавiднага ўдару?

Як Еўропа аднаўляецца ад кавiднага ўдару?

Сёлета еўрапейская эканомiка будзе перажываць глыбокую рэцэсiю з-за ўспышкi каранавiруса, нягледзячы на хуткiя i ўсёабдымныя антыкрызiсныя меры як на саюзным, так i на нацыянальным узроўнi.

Эканоміка

Тонкае мастацтва дабрабыту. Складаем сямейны бюджэт разам са спецыялістам Нацбанка

Тонкае мастацтва дабрабыту. Складаем сямейны бюджэт разам са спецыялістам Нацбанка

2020 год паставіў усіх нас перад неабходнасцю дакладна планаваць свае выдаткі.