Вы тут

Маладыя сужэнцы-рамеснікі з Гомеля: Тэрмін службы нашага рэмня — дзесяць гадоў


Вікторыя і Антон ДВАРАВЕНКІ — маладая пара сужэнцаў-рамеснікаў з Гомеля, якія ствараюць мінімалістычныя скураныя аксесуары для жанчын і мужчын. Назва іх брэнда DЕLО RUK кажа сама за сябе: усе дэталі вырабаў выконваюцца ўручную.


Антон: — Мы пачалі думаць пра ўласную справу, калі яшчэ былі студэнтамі. Тады я вучыўся ў Мінску, а Віка — у Ліверпулі. Пасля заканчэння зразумелі: працаваць на некага не хочам, значыць, трэба прыдумаць нешта сваё. Перабіралі розныя ідэі, параўноўвалі, у выніку прыйшлі да высновы, што нам па душы швейная вытворчасць. На пошук абсталявання і пастаўшчыкоў пайшло тры месяцы, пасля адразу пагрузіліся ў працэс. Цяпер у пералік нашых тавараў уваходзяць скураныя сумкі, кашалькі, картхолдары, рамяні, арганайзеры і ключніцы.

Вікторыя: — Са свайго бюджэту мы ўклалі ў бізнес пяць тысяч долараў — на абсталяванне і інструменты. Запусцілі брэнд у лістападзе 2017 года, і ўжо праз месяц выйшлі на самаакупнасць. Наша каманда пакуль што невялікая — мы з Антонам і капірайтар, які вядзе профіль у Іnstаgrаm.

— Цікава, колькі часу трэба, каб зрабіць адну рэч?

Антон: — Ад дзвюх гадзін да пяці дзён у залежнасці ад асаблівасцяў выканання. Мы працуем з аднолькавымі артыкуламі скуры, але з рознымі фарбамі. Прытрымліваемся канвеернага (паэтапнага) прынцыпу вытворчасці, так рацыянальней размяркоўваюцца абавязкі і хутчэй ідзе работа. Выраб скураных рэчаў — нялёгкая справа, у майстэрні мы знаходзімся з раніцы да позняга вечара. Але гэта менавіта той занятак, які нам прыносіць задавальненне і радасць, таму не заўважаем гадзін, якія прайшлі.

— А чаму працуеце менавіта ў стылі мінімалізму?

Вікторыя: — Мы робім універсальныя рэчы, якія падыходзяць пад вызначэнне «класіка». Трэнды хутка мяняюцца, і не хочацца выпускаць нешта на адзін сезон. Мы за разумнае спажыванне, якое прадугледжвае ачышчэнне прасторы ад лішніх ці непатрэбных рэчаў.

Антон: — Тэрмін службы нашага рэмня — дзесяць гадоў. Лічым, што гэта эканомія грошай у доўгатэрміновай перспектыве.

— Што ў кліентаў карыстаецца найбольшым попытам? Як імкняцеся ім дагадзіць?

Антон: — Рэч, якая, на наша здзіўленне, стала вельмі папулярная, — арганайзер для правадоў. Калі мы ўключалі яго ў пералік тавараў, думалі, што гэты аксесуар будзе цікавы толькі вузкай аўдыторыі. Але калі заказаў стала так многа, што работнікі пошты пачалі азірацца ўслед, зразумелі, што памыляліся.

Вікторыя: — Пастаянна думаем, што можна змяніць, дадаць, прыбраць, каб удасканаліць мадэль. Напрыклад, раней у кашальках былі больш закругленыя краі, плаўныя лініі і іншы выгляд бірак. Мы адсочваем тэндэнцыі, у тым ліку ў блогераў, каб не прапусціць трэндавыя рэчы, але не здраджваем уласнаму стылю — мінімалізму. Заўсёды думаем пра тое, чым будзе карысная тая ці іншая рэч нашаму пакупніку. А яшчэ разам з падпісчыкамі ў Іnstаgrаm-профілі прыдумляем імёны для сваіх сумачак. Гэта крута, бо людзям падабаецца мець зваротную сувязь з намі і быць датычнымі да стварэння чагосьці новага.

— Хто вашы асноўныя спажыўцы?

Вікторыя: — У Іnstаgrаm аўдыторыя на 95 працэнтаў складаецца з дзяўчат і жанчын узростам ад 20 да 45 гадоў. Спачатку ў нас быў агульны профіль для мужчынскіх і жаночых вырабаў, аднак праз пэўны час убачылі: хлопцы адразу губляюцца ў безлічы жаночых аксесуараў. Таму цяпер маем дзве асобныя старонкі. Таксама ў планах адкрыць YоuTubе-канал і задзейнічаць іншыя сацсеткі.

Антон: — Працэнтаў 80 заказаў робяць мінчане. Аднойчы за дзень мы адправілі некалькі пасылак на адну і тую ж вуліцу, у адзін дом (усміхаецца).

Дар'я ШЛАПАКОВА

Фота з архіва суразмоўнікаў

Мінск — Гомель — Мінск

Загаловак у газеце: Натуральны мінімалізм на дваіх

Выбар рэдакцыі

Грамадства

Вясёлыя гісторыі чытачоў

Вясёлыя гісторыі чытачоў

Пра стасункі, армію і падарункі.

Грамадства

Вайна пакінула яму жыццё, але забрала блізкіх. Завіталі да клічаўскага ветэрана вайны Міхаіла Фельдмана

Вайна пакінула яму жыццё, але забрала блізкіх. Завіталі да клічаўскага ветэрана вайны Міхаіла Фельдмана

Нягледзячы на свае 96, Міхаіл Фельдман выглядае на зайздрасць бадзёрым і маладжавым. 

Грамадства

Прыёмная кампанія: да чаго рыхтавацца?

Прыёмная кампанія: да чаго рыхтавацца?

Зроблены першы крок да аб'яднання экзаменаў.