Аўтарамі навацыі выступілі супрацоўнікі Інстытута прыкладных фізічных праблем імя А.Н. Сеўчанкі БДУ вядучы навуковы супрацоўнік Іван Чарнабай, старшы навуковы супрацоўнік Аляксандр Хадасевіч і загадчык лабараторыі інфармацыйна-вымяральных сістэм Анатоль Раманаў.
Як паведамляе прэс-служба БДУ, новы перспектыўны геарадарнаакустычны метад і апаратурны комплекс прызначаны для экспрэс-маніторынгу якасці пакрыццяў пры будаўніцтве і эксплуатацыі аўтамабільных дарог. Аналагаў інавацыйнай прапановы ў нашай краіне і за мяжой няма. У цяперашні час у Беларусі якасць асфальтабетону вызначаецца шляхам здабывання фрагментаў дарожнага пакрыцця для наступнага іх аналізу ў лабараторыі, які праводзіцца на працягу некалькіх дзён.
Геарадарнаакустычны метад дазваляе бескантактава ацаніць дарожнае палатно, не пашкоджваючы яго цэласнасці. Перавага распрацоўкі складаецца таксама ў аператыўным вызначэнні трываласці, неаднастайнасці, схаваных парушэннях кожнага пласта. Апаратура складаецца з антэннага, вымяральнага блокаў і праграмнага забеспячэння.
Апрабацыя метаду праведзена на аўтамабільных дарогах Беларусі і правінцыі Хэнань (Кітай).
У бліжэйшы час плануецца выкарыстоўваць новую тэхналогію і абсталяванне падчас дарожнага будаўніцтва і эксплуатацыі аўтамагістраляў Беларусі.
Сяргей РАСОЛЬКА
Прэв'ю: pixabay.com
Як мы бярозавік куплялі на гандлёвай пляцоўцы лясгаса і ў лясніцтве
Творчая вечарына народнага артыста Беларусі прайшла ў адной з мінскіх гімназій.