Вы тут

Міжнародны форум «Тэатр і аўтызм. Пытанні і адказы» сабраў удзельнікаў у Мінску


Міжнародны форум «Тэатр і аўтызм. Пытанні і адказы» сабраў удзельнікаў у Мінску трэці раз. Сёлета яго галоўная тэма — «Ад інклюзіўных аб'яднанняў да інклюзіўнага грамадства». Сваім вопытам і напрацоўкамі падзеляцца прадстаўнікі грамадскіх арганізацый Беларусі, спецыялісты з розных краін свету (у тым ліку праз відэападключэнне — з Азербайджана, Эстоніі і Францыі) і бацькі, каб яшчэ больш наблізіцца да паспяховай інтэграцыі ў грамадства дзяцей з аўтызмам.


— Наш форум — унікальная пляцоўка, бо менавіта такі збор спецыялістаў і вопытных людзей дае магчымасць рухацца наперад. Асабліва ў такой праблеме, як аўтызм. Ідэя стварэння форуму ў мяне ўзнікла яшчэ ў часы зараджэння тэатра, каб з'явілася прастора, дзе мы маглі б дзяліцца ўласным вопытам і вучыцца ў сваіх замежных калег, — расказвае мастацкі кіраўнік Сямейнага інклюзіў-тэатра «і» Ірына Кісялёва. — Прайшло шэсць гадоў з таго моманту, як я асабіста пачала займацца праблемай аўтызму. За тры гады ў тэатры мы стварылі ўжо шэсць спектакляў, і з дапамогай кожнага нам удаецца паказаць і бацькам, і спецыялістам, якіх вынікаў можна дасягнуць, працуючы з такімі дзецьмі. Спектакль пазбаўляе ад галоўнага — ад страху і няведання, дае магчымасць рухацца далей, узаемадзейнічаць з навакольным асяроддзем.

Тэатр шчыльна супрацоўнічае з Інстытутам інклюзіўнай адукацыі пры БДПУ імя Максіма Танка. І, дзякуючы вялікаму штату супрацоўнікаў, тут маюць магчымасць спачатку індывідуальна займацца з дзецьмі, а потым ужо канцэнтравацца на іх талентах і моцных баках. Такая камунікацыя дапамагае не толькі быць і раскрываць сябе ў творчым асяродку, але і набываць пэўныя навыкі, якія дапамогуць потым сацыялізавацца ў грамадстве. Цяпер у тэатры займаецца больш чым 120 дзяцей, і да кожнага тут ведаюць, як знайсці падыход.

— Я не перастаю паўтараць, што ад таго, наколькі педагог гатовы працаваць з любым дзіцем, залежыць дабрабыт дзіцяці, яго сям'і і грамадства ў цэлым, — дзеліцца думкамі дырэктар Інстытута інклюзіўнай адукацыі Вера Хітрук. — Вельмі важна вызначыць патрэбы чалавека і цяжкасці, з якімі ён сутыкаецца. А потым зрабіць тое, што можам, каб цяжкасці былі нівеліраваны. Аднак адукацыя на пэўным этапе заканчваецца, а жыццё працягваецца. І цудоўна, калі з дапамогай мастацтва атрымліваецца даць магчымасць асабліваму чалавеку ўвайсці ў грамадства, праявіць сябе і стаць карысным для іншых.

Алена ДРАПКО

Загаловак у газеце: Інклюзіўная прастора

Выбар рэдакцыі

Эканоміка

Тонкае мастацтва дабрабыту. Складаем сямейны бюджэт разам са спецыялістам Нацбанка

Тонкае мастацтва дабрабыту. Складаем сямейны бюджэт разам са спецыялістам Нацбанка

2020 год паставіў усіх нас перад неабходнасцю дакладна планаваць свае выдаткі.

Калейдаскоп

Вясёлыя гісторыі чытачоў

Вясёлыя гісторыі чытачоў

Класiкаў трэба ведаць…, Быў бы араты, будзе й прыганяты, Па малiну…

Эканоміка

«Мы выказалi прапановы, i нас пачулi». Як дзяржаўныя прэферэнцыi дапамагаюць падтрымаць суб'ектаў гаспадарання

«Мы выказалi прапановы, i нас пачулi». Як дзяржаўныя прэферэнцыi дапамагаюць падтрымаць суб'ектаў гаспадарання

У бiзнес-колах Гродзеншчыны лiчаць, што меры па падтрымцы эканомiкi з'явiлiся своечасова.