Вы тут

«Калі заасфальтуюць аўтадарогу Н8345 Туркаўшчына — садовае таварыства «Івушка»?


«Калі заасфальтуюць аўтадарогу Н8345 Туркаўшчына — садовае таварыства «Івушка»? — з такім пытаннем звярнуліся ў «Мясцовае самакіраванне» жыхары гэтай вёскі. — Працягласць трасы ўсяго 1,4 кіламетра. Мы дабіваемся ўжо дваццаць гадоў, каб паклалі цвёрдае пакрыццё. Але, як кажуць, воз і сёння там».


Як сцвярджаюць грамадзяне, уладкаванне гэтай дарогі для іх жыццёва неабходнае. Яна ўся ў калдобінах, нагадвае сабой мыйную дошку. Пройдзе грэйдар, выраўнуе палатно, але пасля першага дажджу ўсё вяртаецца на колы свае, бо сама дарога ніжэйшая, чым абочыны. У населеным пункце жыве школьнік. Пакуль праблем дабрацца ў школу няма — ходзіць маршрутка. А вось калі выпадзе снег і пачнецца галалёдзіца, рэйс закрыюць, бо падняцца на гару аўтобусу будзе праблематычна. Тады дзіця трэба будзе весці за два кіламетры да асноўнай асфальтаванай дарогі, па якой курсіруе маршрутнае таксі.

У вёсцы жывуць практычна адны пенсіянеры, інваліды, даводзіцца і «хуткую» выклікаць. Кожны дзень у вёску машынай дастаўляюць пошту, два разы на тыдзень прыязджае аўтакрама. А зімой пачнуцца праблемы — то дарогу замяце, то пад гару транспарт не ўзбярэцца.

«Мы неаднаразова звярталіся ў розныя інстанцыі, на тэлефонныя лініі, але ўсё безвынікова. Адказ заўжды адзін і той жа: дарога ў добрым стане», — кажуць заяўнікі.

Дарога Н8345 вядзе да мноства садовых таварыстваў. Ад таварыства «Івушка» ідзе далей, да садовага таварыства «Крышталь» — усяго яе працягласць складае 1,7 кіламетра. У 2006 годзе ў вёсцы быў пакладзены асфальт на ўчастку ў 300 метраў. У 2012-м на астатняй частцы дарогі праведзены бягучы рамонт з падсыпкай пясчана-гравійнай сумессю, устаноўкай неабходных дарожных знакаў і пераводам грунтавога пакрыцця ў гравійнае. «Рэгулярна праводзіцца прафіляванне палатна аўтагрэйдарам. Зімой яно апрацоўваецца супрацьгалалёднымі матэрыяламі ў адпаведнасці з дзеючымі нарматывамі», — адзначаюць у ДРБУ-167, якое абслугоўвае аўтадарогу.

Вядома, сельскія жыхары хочуць жыць камфортна, са зручнасцямі, як у горадзе. І мясцовыя ўлады гэта добра разумеюць. Але не заўсёды эканамічныя і фінансавыя магчымасці супадаюць з жаданнем. Як адзначыў на адным з прыёмаў грамадзян старшыня Мінаблвыканкама Анатоль Ісачанка, у Мінскай вобласці неабходна асфальтаваць 16 тысяч кіламетраў дарог. І зрабіць гэта адначасова проста немагчыма. У Валожынскім раёне такіх магістраляў больш за тысячу кіламетраў, у тым ліку больш за 500 кіламетраў — гравійныя і грунтавыя. І класці асфальтабетон усюды эканамічна неапраўдана. Таму нарматывы дазваляюць на другасных дарогах гравійнае пакрыццё.

Як расказалі ў ДРБУ-167, мясцовыя жыхары ставяцца да сітуацыі з разуменнем, дачнікі закідваюць скаргамі. Але найперш абслугоўваюцца асноўныя аўтатрасы, затым другасныя, у апошнюю чаргу — праезды да садаводчых таварыстваў. Такія патрабаванні нарматыўных актаў.

Якое ж выйсце з сітуацыі? Дачнікі і іншыя зацікаўленыя асобы могуць заасфальтаваць дарогу ў складчыну, талакой, кажа старшыня Ракаўскага сельвыканкама Аляксандр Мякіна. Садаводчае таварыства — гэта амаль «дзяржава ў дзяржаве», якая жыве па сваіх правілах, статуце. Умешвацца ў яго дзейнасць сельскі Савет не мае права. Рашэнне аб уладкаванні дарогі могуць прыняць толькі члены таварыства на агульным сходзе. Але не ўсе дачнікі здольныя раскашэліцца на гэты бюджэт: сярод іх ёсць і пенсіянеры, і шматдзетныя, і маламаёмасныя. А пабудова дарогі — задавальненне дарагое. Па падліках спецыялістаў, на пракладку праблемнага ўчастка патрабуецца больш як 90 тысяч рублёў.

Дадам, што трасу Н8345 перадалі на баланс ДРБУ-167 у пачатку 2000-х. Натуральна, што арганізацыя займалася ў першую чаргу дарогамі, якія патрабавалі тэрміновага рамонту. Акрамя таго, штогод камісія пры райвыканкаме вызначае ўчасткі, за якія неабходна ўзяцца першачаргова. Пасля зацвярджэння мясцовымі ўладамі іх спіс друкуецца ў раённай газеце.

Хто ж вінаваты ў гэтай сітуацыі? На мой погляд, у кожнага з бакоў свая праўда. Мясцовая ўлада кіруецца эканамічнай мэтазгоднасцю і займаецца самымі праблемнымі ўчасткамі. Такая сітуацыя, дарэчы, характэрная не толькі для Валожынскага раёна, а для большасці рэгіёнаў краіны.

Таццяна ЛАЗОЎСКАЯ

Прэв'ю: bouw.ru

Загаловак у газеце: Ні прайсці, ні праехаць...

Выбар рэдакцыі

Грамадства

«Звязда» дапамагла ліквідаваць стыхійную паркоўку ў Магілёве

«Звязда» дапамагла ліквідаваць стыхійную паркоўку ў Магілёве

Увагу на праблеме завастрыў старшыня вулічнага камітэта гэтай мікразоны Аляксандр Пікуля. 

Грамадства

Прамянёвая тэрапія: новыя магчымасці і рызыкі

Прамянёвая тэрапія: новыя магчымасці і рызыкі

 Прамянёвая тэрапія можа выкарыстоўвацца як у спалучэнні з хірургіяй і хіміятэрапіяй, так і як самастойны метад лячэння.

Калейдаскоп

Вясёлыя гісторыі чытачоў

Вясёлыя гісторыі чытачоў

Старэнькі «Запарожац» (цяпер такіх машын і не відаць ужо) старанна пыліў па дарозе...

Грамадства

Антарктыда чакае беларусак. Але яны пакуль туды не імкнуцца

Антарктыда чакае беларусак. Але яны пакуль туды не імкнуцца

Дванаццатая беларуская антарктычная экспедыцыя адправілася на ледзяны кантынент.