Вы тут

У Беларусі будуць удасканальваць сістэму паступлення ў ВНУ


Аб такой неабходнасці заявіў  Прэзідэнт на сустрэчы з міністрам адукацыі Ігарам Карпенкам.


Асноўнымі тэмамі традыцыйнага дакладу напярэдадні Дня ведаў сталі праблемы ў школах і недахопы ўступнай кампаніі. Па словах Аляксандра Лукашэнкі, скаргаў адносна апошняга досыць: «Да гэтага часу крытыка на цэнтралізаванае тэсціраванне. Да гэтага часу крытыкуюць новую нейкую методыку, якую вы вынайшлі па падліку гэтых балаў. Але галоўнае не балы, а веды. Усе павінны разумець і бацькі ў тым ліку — калі ў дзіцяці ёсць веды, то па якіх балах і шкалах ты іх не лічы, ён ўсё роўна паступіць у вну. Калі ведаў няма, ніякія балы не дапамогуць».

Больш за ўсё, як адзначыў лідар краіны, яго хвалюе, што абітурыенты не здаюць экзамены твар у твар настаўніку. «Я адчуваю, што гэта вялікі наш нейкі недахоп. У нас нешта недапрацавана, — паведаміў Аляксандр Лукашэнка. — Адна справа, вы ж ведаеце, калі прыходзіш да выкладчыка і здаешь экзамен, размаўляючы з ім (вусная форма). Ну сачыненне, зразумела, пісалі — там свае адзнакі. Але ў асноўным ішла размова».

Прэзідэнт упэўнены, што такая гутарка сам-насам з выкладчыкам дапамагае больш дакладна ацаніць магчымасці абітурыента. «Я шчыра шмат разоў казаў: калі б мне прыйшлося так здаваць тэсціраванне як зараз, то наўрад ці быў бы ў мяне, мякка кажучы, вынік лепшым, чым размаўляючы з выкладчыкам», — падзяліўся сваімі думкамі беларускі лідар.

Аляксандр Лукашэнка паведаміў, што яму складана прымаць рашэнне ў гэтай сферы, каб не памыліцца. «Да гэтага трэба ўважліва аднесціся, таму што паступаюць лепшыя дзеці з лепшых сем’яў. У пераважнай большасці. Я не баюсь гэта сказаць, там дзе бацькі хваляваліся 11 гадоў, каб дзіцё паступіла ў вну. Яны ўсялякім чынам падтрымлівалі яго, — канстатаваў кіраўнік краіны. — Таму мы можам пры паступленні ў вну пакрыўдзіць гэтую асноўную частку сем’яў, якія нясуць асноўную нагрузку ў грамадстве і з’яўляюцца вельмі ўплывовымі людзьмі і вызначаюць атмасферу нашага грамадства і зараз, і ў будучым».

Пры гэтым ён падкрэсліў, што не прымае зараз ніякіх рашэнняў з-за недахопу інфармацыі. Да пытанняў сістэмы адукацыі плануюць вярнуцца пазней на спецыяльнай нарадзе, дзе разгледзяць сітуацыю ў школах, вну: падрыхтоўку падручнікаў, арганізацыю сістэмы адукацыі первічнага і вышэйшага звяна. «Увогуле, усе пытанні мы павінны на ўзроўне Прэзідэнта разгледзіць на нарадзе і пажадана, калі неабходна, прыняць рашэнне аж да цэнтралізаванага тэсціравання, як удасканальваць гэта цэнтралізаванае тэсціраванне», — папярэдзіў Аляксандр Лукашэнка.

Ён паведаміў, што размову арганізуюць не з падачы Мінадукацыі — большая частка ўдзельнікаў будзе прадстаўляць не гэта ведамства, каб была дыскусія і альтэрнатыва.

«Можа быць, лепш яе правесці пасля парламенцкіх выбараў, каб нас зноў не абвінавацілі, што пад парламенцкія выбары мы праводзім гэту вельмі важную нараду, якая вызначыць твар нашага грамадства ў будучым», — канстатаваў лідар краіны.

Аляксандр Лукашэнка яшчэ раз звярнуў увагу, што працаўнікам сістэмы адукацыі трэба плаціць дастойныя заробкі. Настаўнікі з’яўляюцца цэнтральнымі фігурамі, на якіх разлічвае грамадства. «Без настаўніка мы нішто ўвогуле, таму што няма на каго абаперціся ў гэты рыначны час, акрамя настаўніка. Асабліва ў сёлах, вёсках, малых гарадах і гэтак далей», — выказаў меркаванне Прэзідэнт.

Аляксандр Лукашэнка нагадаў, што асноўныя веды вучні павінны атрымліваць на ўроках, а дома толькі адшліфоўваць атрыманыя ўменні. «Не трэба, каб яны пяць ці шэсць гадзін працавалі ў школе і столькі ж дома. Гэта ненармальна. Мы калечым дзяцей», — заклікае лідар краіны не перагружаць вучняў.

У першы школьны дзень кіраўнік краіны збіраецца наведаць школу, каб яшчэ раз азнаёміцца з праблемамі сістэмы адукацыі. Міністр адукацыі, карыстаючыся магчымасцю, запрасіў Прэзідэнта на адкрыццё 93-й школы ў мікрараёне Уручча. Па словах Ігара Карпенкі, ўжо 99,7% школ падпісалі пашпарты гатоўнасці.</p>

Першасная ўвага Прэзідэнта ў першыя школьныя дні — роўныя ўмовы для ўсіх школьнікаў.

«Самае галоўнае маё патрабаванне ў гэтыя дні (першыя дні школы), і вы, дарэчы, як камуніст гэта лепш за ўсё адчуваеце, — дзеці павінны быць аднолькавымі. Што я мею на ўвазе — яны павінны быць добра апрануты. Я не кажу, што аднолькава апрануты, але добра апрануты. Хто танней, хто багацей. Мы багатых не прымусім апранаць сваіх дзяцей прасцей. Калі яны жадаюць апрануць іх лепей, можа ў іх касцюмы з нейкай імпартнай тканіны, ці рубашкі нейкія іншыя, ці гальштукі ад Брыоні ці яшчэ якой кампаніі — гэта іх права», — сказаў Прэзідэнт.

Кіраўнік дзяржавы акцэнтаваў увагу, што ў апошнія перадвосеньскія дні трэба дапамагчы тым, хто знаходзіцца ў цяжкім становішчы і не можа ўдзяліць увагу падрыхтоўцы сваіх дзяцей. На кантроле Прэзідэнта заўсёды спрадвечныя праблемы сістэмы адукацыі — рамонт школ, забяспечанасць настаўнікамі, перепоўненыя школы ў нейкіх раёнах (дарэчы, у гэтым годзе ў эксплуатацыю ўвядуць яшчэ восем).

«Я ведаю, што і дзіцячых садкоў не хапае дзесьці. Дзякуй Богу, што іх не хапае. Мы іх таксама дзясяткамі ўводзім і будзем уводзіць. Хай бы нараджалі. Нам патрэбныя дзеці, таму мы павінны забяспечыць іх утрыманне», — паведаміў Аляксандр Лукашэнка.

Кіраўнік краіны папярэдзіў, што гэта сустрэча можа быць выстаўлена пэўнымі прадстаўнікамі грамадства, як мерапрыемства перадвыбарчай кампаніі. «Я ў парламент не збіраюся выбірацца, таму ніякай перадвыбарчай кампаніі асабіста ў Прэзідэнта няма і быць не можа. А тое, што ў краіне парламенцкія выбары, то я як кіраўнік дзяржавы (з мяне абавязкі ніхто яшчэ не здымаў) абавязаны займацца гэтымі палітычнымі рэчамі. Прынамсі, каардынаваць гэтую працу ні для каго не сакрэт», — адзначыў Аляксандр Лукашэнка.

Каментарый у тэму

Пра асноўныя акцэнты свайго дакладу Прэзідэнту пасля сустрэчы расказаў міністр адукацыі Ігар Карпенка.

Нараду, якую анансаваў Аляксандр Лукашэнка, неабходна правесці да канца бягучага года. На яе запросяць навукоўцаў, прадстаўнікоў педагагічнай грамадскасці. «Я думаю, што Міністэрства адукацыі сканцэнтруе пералік тых пытанняў, пра якія казаў кіраўнік дзяржавы, даложыць сваё бачанне, разуменне, як гэта павінна дзейнічаць і працаваць. І мы павінны раставіць там усе кропкі над «і», — заўважыў міністр. 

Неабходна удасканальваць выніковую атэстацыю ў сістэме школьнай адукацыі. У гэтай сувязі разглядаюць у ведамстве і магчымасць увядзення нацыянальнага экзамену — сумяшчэння здачы некаторых школьных прадметаў з уступнымі экзаменамі.

Абмяркоўваць будуць на нарадзе і катэгорыю вучняў, якіх трэба прымаць у 10-я класы школ.

«Той, хто хоча пайсці ў профільны клас, павінен паказаць больш значны вынік. Але мы не выключаем і тое, што частка дзяцей будзе займацца на базавым узроўні. Для такіх дзяцей у нас арганізавана прафесійная падрыхтоўка з прысваеннем кваліфікацыі і выдачай пасведчання. У гэтым годзе ўжо 11-ы клас будзе працаваць па гэтай схеме», — падкрэсліў Ігар Карпенка.

Для школ распрацаваны і пералік прадметаў, якія забаронены для праносу ва ўстанову, але, па словах міністра, гэта не значыць, што са школы робяць рэжымны аб’ект. «Але разам з тым школа павінна з законнымі прадстаўнікамі, вучневым самакіраваннем, заснавальнікамі ўстановы адукацыі, мясцовымі органамі на месцах вызначыць парадак функцыянавання», — сказаў міністр адукацыі.

У якасці прыкладу ён прывёў рашэнне з выкарыстаннем гаджатаў на ўроках. У тыпавых планах ўнутранага распарадку вучэбных устаноў вызначана, што на ўроках без дазволу настаўніка імі карыстацца нельга.

Марыя ДАДАЛКА

Фота БЕЛТА

Выбар рэдакцыі

Грамадства

Як сапраўдныя мужыкі засвойваюць «жаночую» справу

Як сапраўдныя мужыкі засвойваюць «жаночую» справу

У апошнія гады тэма раўнапраўя паміж мужчынамі і жанчынамі перажывае новую хвалю росквіту.

Культура

Згадкі пра Аркадзя Куляшова

Згадкі пра Аркадзя Куляшова

Гісторыя аднаго выступлення.