Вы тут

Vulіca Brasіl «здае» муралы і закрываецца карнавалам на Кастрычніцкай


Паміж фотаздымкамі сем дзён — бразільскі мастак Бруна Біг, як і дванаццаць яго калег, завяршыў свой мурал у рамках фестывалю урбан-арту Vulіca Brasіl. На Кастрычніцкай 16/3 цяпер красуецца маляўнічая выява «Даглядай свой сад» з паэтычнай парадай замест таго, каб ганяцца за матылькамі, клапаціцца пра свой сад і тады яны самі прылятуць. З падачы пятага Vulіca Brasіl у Мінску з'явілася дванаццаць новых стрыт-арт твораў: беларускія і бразільскія мастакі пачалі работу 29 ліпеня, і вось сёння — у кульмінацыйны дзень фестывалю — кожны з іх можна пабачыць у завершаным выглядзе.


Фота Ганны ЗАНКАВІЧ

Фота Юліі САВІЧ

А таксама адсвяткаваць поспех работы амаль што карнавалам на пешаходнай Кастрычніцкай вуліцы. Чаго толькі не адбылося за гэтыя дні: пакуль на гарадскіх паверхнях вымалёўваліся абрысы будучых твораў, удзельнікі падзеі далучыліся да майстар-класаў, кінапаказаў і творчых сустрэч, з'ездзілі на фестываль месца «Sprava» ў вёску Белая Царква, у галерэі «Ў» адкрылі выстаўку «Vulіca Gallery» (заўтра закрыюць), пасадзілі лес бесперапыннага квітнення, завіталі ў дзіцячы лагер у Навасадах і падрыхтаваліся да опэн-эйру.

Vulіca Brasіl, як бачна, — не толькі пра вулічнае мастацтва і ўключэнне яго ў сістэму мастацтва ў грамадскім уяўленні. Фестываль кажа пра камфортнае існаванне і суіснаванне, да чаго адносіцца ўрбаністыка, архітэктура, экалогія, мода і дабрачыннасць. Зрабіўшы акцэнт на прывабных формах — упрыгажэнні горада яркімі пунктамі, Vulіca Brasіl апроч лагічнай тэмы гарадскога жыцця змагла закрануць і суадносіны з прыродай, і адносіны паміж людзьмі.

За гэтыя дні свае сляды на мінскіх сценах пакінулі беларускія аўтары з Мінска і іншых гарадоў — Андрэй Бусел, Polіakowa, Захар Кудзін, Хвост Хвастоў, Вадзік Фін і іншыя. Браты Густава і Атавіа Пандольфа (OSGEMEOS) з Сан-Паўлу, мастакі з міжнародным прызнаннем, стварылі ў Мінску ўжо другі мурал: у 2015 годзе на Vulіca Brasіl яны распісалі сцяну будынка пасольства Бразіліі ў Беларусі. Бразільцы Crіola і Hyper дапаўняюць кола запрошаных аўтараў. Месцазнаходжанне навінак, як і інфармацыю пра іх ды іх аўтараў, можна знайсці на афіцыйным сайце фестывалю.

На жаль, Мінск — пакуль недастаткова прыязны да вулічнага мастацтва горад: у Берліне выдаюцца альбомы гарадскога стрыт-арту, а мясцовая публіка ўспрымае яго з пытаннямі (некаторыя зацверджаныя пляцоўкі для будучых муралаў праз нязгоду пэўных структур былі вымушаны памяняцца), але ў тым ліку дзякуючы Vulіca Brasіl успрыманне нязвыклага мяняецца.

Сёння ж, 10 жніўня, прыйшоў кульмінацыйны момант. «Рабочыя» дні фестывалю скончыліся — час для музыкі, танцаў, тэатра, ежы, кірмашу і іншага. Опэн-эйр зойме Кастрычніцкую вуліцу, і такім чынам пятая Vulіca Brasіl (папярэдняя прайшла ў 2017 годзе) падыдзе да прыгожага фіналу.

Фэст арганізуецца пры падтрымцы пасольства Бразіліі ў Беларусі, Мінгарвыканкама, Міністэрства культуры і адміністрацыі Ленінскага раёна Мінска.

Сафія ПАЛЯНСКАЯ

Выбар рэдакцыі

Культура

Больш за 100 літаратараў з усіх рэгіёнаў краіны возьмуць удзел у мерапрыемствах Дня беларускага пісьменства

Больш за 100 літаратараў з усіх рэгіёнаў краіны возьмуць удзел у мерапрыемствах Дня беларускага пісьменства

Свята, якое ўжо традыцыйна ладзіцца ў першую нядзелю верасня, сёлета прымае Слонім.

Грамадства

Як працуюць сядзелкі

Як працуюць сядзелкі

Попыт на сядзелак ці медсясцёр, якія могуць даглядаць цяжка хворых людзей на даму, пастаянна расце.

Культура

Алесь Родзім: Рабілі «афармілаўку» для калгасаў, вярталіся ў свае падвалы і працягвалі маляваць

Алесь Родзім: Рабілі «афармілаўку» для калгасаў, вярталіся ў свае падвалы і працягвалі маляваць

Беларускаму складніку Тахелеса прысвечаны арт-фестываль «Міфалагема тысячагоддзя», што адкрыўся ў прасторы Ок16 15 жніўня.