19 Чэрвень, аўторак

Вы тут

Пасяджэнне Савета па чыгуначным транспарце СНД пройдзе ў Рызе


67-e пасяджэнне Савета па чыгуначным транспарце дзяржаў — удзельніц Садружнасці пройдзе ў Рызе (Латвія) 19-20 кастрычніка. Дэлегацыю Беларускай чыгункі ўзначаліць начальнік дарогі Уладзімір Марозаў, паведамілі ў прэс-цэнтры магістралі.


Савет праводзіць узгодненую палітыку ў галіне чыгуначнага транспарту па розных напрамках: сумесная эксплуатацыя рухомага саставу, фарміраванне агульнай тарыфнай палітыкі, развіццё і ўдасканаленне адзінай тэхналагічнай і інфармацыйнай прасторы, узгодненае развіццё інфраструктуры чыгунак.

Беларуская чыгунка прымае актыўны ўдзел у рабоце Савета. На сучасным этапе беларуская магістраль імкнецца максімальна спрасціць і паскорыць праходжанне транзітных грузаў па тэрыторыі краіны. Удасканальваюцца мытныя і памежныя працэдуры, укараняецца праграмнае забеспячэнне, якое дазваляе фарміраваць электронны перавозачны дакумент і весці электронны абмен дадзенымі паміж чыгункамі Беларусі, Польшчы, Украіны, Літвы, Латвіі і Расіі. Пры актыўным удзеле беларускіх спецыялістаў была распрацавана адзіная ўніфікаваная накладная, якая дазваляе ажыццяўляць перавозкі па адной накладной на ўсім шляху руху на прасторы “1520”.

Асноўныя прыярытэты развіцця беларускай магістралі — мадэрнізацыя інфраструктуры, перш за ўсё, у рамках II-га і IX-га Агульнаеўрапейскіх транспартных калідораў, абнаўленне рухомага саставу, аптымізацыя кантролю перамяшчэння грузаў праз мяжу і скарачэнне тэрмінаў іх мытнага афармлення, укараненне сучасных інфармацыйных тэхналогій.

Беларуская чыгунка мае вялікі патэнцыял для забеспячэння і нарошчвання аб'ёмаў перавозак. Інфраструктура дарогі дазваляе штосутачна прымаць і адпраўляць па міждзяржаўных стыкавых пунктах больш за 160 пар цягнікоў.

Асаблівая ўвага надаецца развіццю перавозак спецыялізаванымі кантэйнернымі цягнікамі. За кошт аптымізацыі тэхналогіі пропуску маршрутная хуткасць асобных кантэйнерных цягнікоў у рамках II-га Агульнаеўрапейскага транспартнага калідора дасягае 1400 км/суткі, што з'яўляецца адным з лепшых паказчыкаў на сетцы дарог краін СНД і Балтыі.

Важнае перавага чыгуначнага транспарту Беларусі — развітая тэрмінальная інфраструктура. На найбуйнейшых грузавых станцыях створаны сучасныя транспартна-лагістычныя цэнтры, развіваюцца інфармацыйныя сэрвісы.

Вялікае значэнне надаецца пераходу на электровозную цягу. У бягучым годзе БЧ завяршыла электрыфікацыю ўчастка Маладзечна — Гудагай — дзяржмяжа з Літоўскай Рэспублікай. У перспектыве да 2020 года — электрыфікацыя ўчастка Жлобін — Калінкавічы —Барбараў.

Для павышэння якасці абслугоўвання пасажыраў мадэрнізуюцца вакзальныя комплексы, укараняюцца сучасныя інфармацыйныя тэхналогіі.

З кожным годам узрастае роля Беларускай чыгункі ў забеспячэнні перавозак грузаў паміж краінамі Еўропы і Азіі. Дарога з'яўляецца надзейным і стабільным партнёрам на рынку транспартных паслуг, працягвае паступовае развіццё і рэалізацыю новых сумесных праектаў з іншымі чыгуначнымі адміністрацыямі.

Сяргей РАСОЛЬКА

Дадаць каментар

Выбар рэдакцыі

Грамадства

Калі адукацыя «захрасне» ва ўчарашнім дні, лічбавае грамадства не свеціць

Калі адукацыя «захрасне» ва ўчарашнім дні, лічбавае грамадства не свеціць

Лічбавая трансфармацыя — не мода і не часовая з'ява.