Вы тут

Міжнародны порт можа хутка з'явіцца на Брагіншчыне


Новы міжнародны порт можа хутка з'явіцца ў вёсцы Ніжнія Жары, што на Брагіншчыне. Гэты населены пункт знаходзіцца за пяцьсот метраў ад мяжы з Украінай.


На Х Міжнародным інвестыцыйным форуме «Таўрычаскія гарызонты: супрацоўніцтва, інвестыцыі, эканамічнае развіццё», які прайшоў у Новай Кахоўцы на Херсоншчыне, падпісаны трохбаковы мемарандум аб супрацоўніцтве паміж Херсонскай абласной дзяржаўнай адміністрацыяй, Гомельскім абласным выканаўчым камітэтам і кампаніяй «Нібулон» (г. Нікалаеў). Дарэчы, шматпрофільнае прадпрыемства — адзін з самых буйных аператараў збожжавага рынку Украіны, ва ўласнасці якога — у тым ліку сучасны грузавы флот і суднабудаўнічы завод. Ідэя пра аднаўленне суднаходства на Дняпры была сёлета ў маі абмеркавана прэзідэнтамі Аляксандрам Лукашэнкам і Пятром Парашэнкам.

— Вырашэнне пытання да гэтага часу ўпіралася ў вызначэнне крыніцы фінансавання на тэрыторыі Украіны, — адзначыла прэс-сакратар Гомельскага аблвыканкама Вольга Рабікава. — Беларусь ужо не першы год вядзе актыўную прапрацоўку пытання па будаўніцтве порта на глыбакаводным участку Дняпра. Ідэя ў тым, каб загружаць у ім судны класа «рака — мора», якія змогуць дастаўляць грузы праз Чорнае мора ў краіны Еўропы, Азіі і Афрыкі.

У тым, што водны шлях будзе запатрабаваны, абодва бакі не сумняваюцца. Ёсць вялікі патэнцыял для арганізацыі перавозак уніз па Дняпры традыцыйных для Беларусі грузаў: нафтапрадуктаў Мазырскага НПЗ, лесу, будматэрыялаў, прадукцыі чорнай металургіі. З уводам Петрыкаўскага горна-абагачальнага камбіната ўзрасце грузапаток калійных угнаенняў. З Украіны могуць пайсці нафта, сыравіна для хімічнай вытворчасці, шрот, прадукты харчавання і яшчэ многа з таго, што цяпер увозіцца ў Беларусь па чыгунцы ці на аўтамабілях.

Першачарговая задача ў рэалізацыі гэтага праекта — аднаўленне паўнавартаснай работы суднаходнага шляху Е-40 і рачных перавозак на маршруце Балтыйскае мора — Гданьск — Днепр — Чорнае мора. Для гэтага неабходны работы па паглыбленні дна на перакатах Дняпроўскага і Днепрадзяржынскага вадасховішчаў і павялічыць габарыты воднага шляху на ўчастку Кіеўская ГЭС — Ніжнія Жары, што забяспечыць праход суднаў класа «рака — мора».

Традыцыйны эканамічны інтарэс вобласці — пашырэнне рынкаў збыту і павелічэнне паставак сельскагаспадарчай тэхнікі. Цяпер ва Украіне парк камбайнаў прадпрыемства «Гомсельмаш» налічвае амаль дзве тысячы адзінак. Гомельшчына зацікаўлена развіваць гэтую тэму, у тым ліку стварыць у Херсоне зборачную вытворчасць. Гэтаму павінна садзейнічаць рэалізацыя падпісанага дылерскага дагавора паміж «Гомсельмашам» і Херсонскім машынабудаўнічым заводам. Таксама кіраўніцтвам Херсонскай вобласці праведзены перамовы з кіраўніцтвам прадпрыемства «Гомельаблдарбуд» наконт стварэння партнёрскага прадпрыемства.

Ірына АСТАШКЕВІЧ

іost@zvіazda.by

Загаловак у газеце: Паглыбленне фарватару — цяпер рэальнасць

Выбар рэдакцыі

Грамадства

Сёння распачынае работу УНС у новым статусе

Сёння распачынае работу УНС у новым статусе

Амаль тысяча дзвесце чалавек збяруцца, каб вырашаць найважнейшыя пытанні развіцця краіны. 

Навука

Наколькі эфектыўна працуе сістэма інтэлектуальнай уласнасці?

Наколькі эфектыўна працуе сістэма інтэлектуальнай уласнасці?

Расказаў першы намеснік старшыні Дзяржаўнага камітэта па навуцы і тэхналогіях Рэспублікі Беларусь Дзяніс Каржыцкі.

Здароўе

У Нацыянальны каляндар плануюць уключыць новыя прышчэпкі

У Нацыянальны каляндар плануюць уключыць новыя прышчэпкі

Як вакцыны выратоўваюць жыцці і чаго можа каштаваць іх ігнараванне?

Грамадства

Курс маладога байца для дэпутата

Курс маладога байца для дэпутата

Аляксандр Курэц – самы малады народны выбраннік у сваім сельсавеце і адзіны дэпутат сярод сваіх калег па службе.