Магчымасць правядзення праз некалькі гадоў нацыянальнага экзамену для выпускнікоў 11-х класаў разглядаюць у Міністэрстве адукацыі. Пра гэта ў праграме «Галоўны эфір» на «Беларусь 1» расказаў міністр адукацыі Міхаіл ЖУРАЎКОЎ.
У прыватнасці, прапрацоўваецца магчымасць правядзення ў 2019-2020 навучальным годзе незалежнай атэстацыі за 9-ты клас, а ў 2021-2022 навучальным годзе — нацыянальнага экзамену ў 11-ым класе. Па словах міністра, пытанні ўдасканалення форм здачы экзаменаў абмяркоўваюцца пастаянна, але абсалютна справядлівай і карэктнай формы пакуль яшчэ не прыдумалі. Ёсць прапановы па ўдасканаленні выпускных іспытаў. Асабліва актуальна гэта стала пасля ўвядзення ў школах профільнага навучання.
Форму нацыянальнага экзамену прапануецца зрабіць камбінаванай, але аснову яго будзе складаць цэнтралізаванае тэсціраванне. Першая частка гэтага іспыту стане праверкай ведаў «за школу», а другая частка будзе абавязковая для тых, хто сабраўся паступаць у сярэднія спецыяльныя і вышэйшыя навучальныя ўстановы. У ёй прапануецца акрамя пісьмовых адказаў, увесці і вусныя. Гэтую частку, магчыма, будуць распрацоўваць самі ўніверсітэты ў залежнасці ад спецыфікі спецыяльнасці, на якую прэтэндуе абітурыент. Напрыклад, сёння ўсе заданні ў тэсце па матэматыцы аднолькавыя і для тых, хто здае гэту дысцыпліну на факультэт прыкладной матэматыкі і інфарматыкі, і для тых, хто паступае на юрыдычныя спецыяльнасці.
У другую частку нацыянальнага экзамену ўвойдуць розныя формы, разлічаныя на вывучэнне здольнасцяў абітурыента ў залежнасці ад абранай спецыяльнасці, у тым ліку і гутарка.
Па словах міністра, ужо сёння абітурыенты пры паступленні больш чым на 200 спецыяльнасцяў здаюць дадатковыя іспыты ў залежнасці ад спецыфікі ВНУ. Сярод іх — спартыўныя, ваенныя, творчыя спецыяльнасці, а таксама журналістыка.
— Мы пачынаем шырокае абмеркаванне гэтых прапаноў: плануюцца сустрэчы з дэпутатамі, настаўнікамі, выкладчыкамі, бацькоўскай грамадскасцю, — паведаміў міністр.
Што да ўвядзення незалежнай атэстацыі за курс базавай школы, то гэта прапанова выказвалася яшчэ пры абмеркаванні ўнясення паправак у Кодэкс аб адукацыі. Не сакрэт, што ў цяперашніх выпускных экзаменах за курс базавай школы, якія праводзяць «свае» ж настаўнікі, ніхто сэнсу не бачыць, паколькі яны пазбаўлены аб'ектыўнасці. Да незалежнай атэстацыі паступова пераходзяць у многіх краінах. У Расійскай Федэрацыі абавязковая дзяржаўная выніковая атэстацыя дзевяцікласнікаў таксама ажыццяўляецца на незалежнай аснове.
Як варыянт, школьнікам могуць быць прапанаваны стандартызаваныя заданні, якія правяраюцца камп'ютарам, але экзаменацыйная работа абавязкова павінна змяшчаць і заданне творчага характару, якое будзе правярацца незалежным педагогам.
Усе ўпэўненыя, што будучыня — за незалежнымі формамі ацэньвання. Але яшчэ ёсць час узважыць усе «за» і «супраць» і падрыхтаваць і дзяцей, і педагогаў да экзаменацыйнага новаўвядзення...
Надзея НІКАЛАЕВА
Выбар саджанца для садавода — той момант, значнасць якога складана пераацаніць.
Канцэрт для дзяцей і моладзі, пластычны спектакль Ягора Дружыніна і «Рок-панарама».