Народная песня «Ой, чаму ж, стары, ды не жэнішся?» — дасціпны расповед пра сацыяльна-побытавую з'яву, якая ўсё больш пашыраецца ў грамадстве. Пададзеная ў іранічна-гумарыстычным аспекце, яна ўспрымаецца з усмешкай і адначасова з глыбокім роздумам. Кожны з нас прагне пяшчотных узаемаадносін, прыязнага паразумення. Але ў рэчаіснасці не заўсёды ўсё ладам ідзе. Шмат каму даводзіцца толькі суіснаваць у раздольнай для любові і кахання прасторы, асвятляць яе сціплай радасцю. Разважлівасць старога ў песні ці то вытлумачвае становішча, у якім ён апынуўся, ці то скідвае заслону з сямейнага прывіду, ці то жартам паказвае моладзі (і не толькі ёй) як шукаць шляхі трывалага, пажыццёвага саюзу сям'і.
Сутнасць сямейных адносін разнастайна адлюстравана ў песнях, баладах, прыпеўках. Варыянт народнай песні «Ой, чаму ж, стары, ды не жэнішся?», які сёння змяшчаем, запісаў этнафалькларыст Уладзімір Раговіч на пачатку 80-х гадоў мінулага стагоддзя на Століншчыне.
Народная песня
— Ой, чаму ж, стары, ды не жэнішся,
Да-ну, да-ну, да не жэнішся?
— Я старой не хачу,
малада не пойдзе,
Да-ну, да-ну, да-ну, малада не пойдзе.
Ой, хоць яна пойдзе, то не ляжа спаці,
Да-ну, да-ну, да-ну, то не ляжа спаці.
Ой, хоць яна ляжа —
да сцяны вачыма,
Да-ну, да-ну, да-ну, да сцяны вачыма.
Да сцяны вачыма, да мяне плячыма,
Да-ну, да-ну, да-ну, да мяне плячыма.
Ой, хоць яна ляжа — мяне не абдыме,
Да-ну, да-ну, да-ну, мяне не абдыме.
Хоць яна абдыме, то не пацалуе,
Да-ну, да-ну, да-ну, то не пацалуе.
Ой, хоць пацалуе, то назад плюне,
Да-ну, да-ну, да-ну, то назад плюне.
Міхась ШАВЫРКІН
А разам з імі навучанне, сацпакет і нават жыллё.
Беларусь — адзін з сусветных лідараў у галіне здабычы і глыбокай перапрацоўкі торфу.
«Мы зацікаўлены, каб да нас прыязджалі».